آراویژن

ارتباط سئو و دیجیتال مارکتینگ چیست؟

ارتباط سئو و دیجیتال مارکتینگ با هدف ارائه خدمات، برند سازی و فروش بیشتر می شود. استفاده از این ابزار می تواند تاثیر زیادی در بهبود کسب و کار آنلاین داشته باشد. نقش سئو در دیجیتال مارکتینگ باعث می شود کسب و کارها بدون هزینه تبلیغاتی اضافی، مشتریان زیادی را جذب کنند. در این مقاله از سایت”آرا ویژن” قصد داریم به ارتباط سئو و دیجیتال مارکتینگ بپردازیم:

ارتباط سئو و دیجیتال مارکتینگ

با استفاده از سئو در دیجیتال مارکتینگ، کاربران می توانند محتوا، محصولات و خدمات را راحت تر پیدا کرده و ترافیک ورودی سایت شما بیشتر  شود. به طور کلی با استفاده از این روند، ربات های گوگل می توانند به راحتی سایت شما را ارزیابی کرده و آن را در فهرست صفحه اول نمایش نشان دهند.

به طور کلی سئو مجموعه ای از روش هایی است که به وب سایت ها کمک می کند تا در رتبه های بالاتر در موتورهای جست و جو قرار بگیرند. از اهداف اصلی سئو افزایش تعداد بازدید و ترافیک ارگانیک سایت است. به همین دلیل اولین کار در بررسی مباحث سئو، بهینه سازی صفحات وب از لحاظ محتوا و سفارش سازی است.

دیجیتال مارکتینگ نیز با استفاده از ابزار های بازاریابی دیجیتال، با کمک سئو، اقدامات لازم را جهت برند سازی و فروش بیشتر محصولات انجام می دهد. در نتیجه این دو ابزار با وجود تفاوت هایی که دارند، اهداف یکسانی را در بهبود رتبه سایت و افزایش نرخ فروش، دنبال می کنند.

مطالعه بیشتر: بهترین روش‌ دیجیتال مارکتینگ چیست؟

تاثیر دیجیتال مارکتینگ در بهبود رتبه سئو سایت

در گذشته متخصصان حوزه وب، تصور می کردند که بهینه سازی سایت و سئو به تنهایی برای رشد کسب و کار آنلاین و فروش محصولات، کافی است. اما امروزه با توسعه شبکه های اجتماعی و افزایش کاربران، رقابت زیادی میان افراد به وجود آمده است. به همین دلیل برای رشد درآمد و کسب موفقیت در این حوزه علاوه بر سئو، بایستی به دیجیتال مارکتینگ نیز اهمیت داد. ترکیب سئو و دیجیتال مارکتینگ در رسانه های اجتماعی باعث رشد سریع کسب و کار شما می شود.

ارتباط سئو و دیجیتال مارکتینگ

تفاوت سئو و دیجیتال مارکتینگ

  • با توجه به مطالب گفته شده، سئو یکی از ابزار های مورد استفاده در بازاریابی دیجیتال است. اولین اقدام برای معرفی وب سایت شما، بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو و بهبود رتبه سئو است.
  • نحوه جذب ترافیک وب سایت از طریق سئو رایگان است ولی در دیجیتال مارکتینگ بایستی از تبلیغات پولی و سایر ابزار های پولی استفاده کرد. با استفاده از سئو بهینه سازی سایت شما در نتایج برتر گوگل بیشتر شده و ترافیک ارگانیگ بیشتری جذب می کنید.
  • یکی دیگر از تفاوت های سئو و دیجیتال مارکتینگ این است که سئو سایت اگر به درستی انجام بگیرد؛ می تواند تا مدت های طولانی بدون پرداخت هزینه اضافی، مانده و ترافیک ارگانیک سایت افزایش یابد. اما در دیجیتال مارکتینگ باید ماهانه بودجه زیادی را برای تبلیغات محصولات و کمپین های تبلیغی اختصاص داد.

بیشتر بدانیم: وب مارکتینگ چیست؟

مطالب مرتبط
تفاوت برگه و نوشته در وردپرس

تفاوت برگه و نوشته در وردپرس چیست؟

تفاوت برگه و نوشته در وردپرس در چست، اگر به عنوان طراح سایت حرفه ای عمل می کنید باید با […]

4 دقیقه مطالعه مشاهده

تعداد مقالات در هفته برای موفقیت سئو چقدر است؟

تعداد مقالات در هفته برای موفقیت سئو چقدر است اگر شما نیز جزو کسانی هستید که برای موفقیت سئو سایت […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده

محتوای تکراری (Duplicate Content) چیست؟

محتوای تکراری (Duplicate Content) چیست؟ اول این موضوع را باید متوجه شوید که منظور از تکراری بودن کپی برابر اصل […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *