اصول لینک سازی داخلی در سئو سایت چیست؟

لینک داخلی در سئو
هرآنچه در این مقاله می‌خوانید

اصول لینک سازی داخلی در سئو سایت را در این مقاله از سایت “آراویژن” بررسی خواهیم کرد: اگر با تکنیک های بهینه سازی وب سایت آشنایی داشته باشید، به احتمال زیاد، اصطلاحاتی مانند لینک داخلی و خارجی را شنیده اید. لینک داخلی به لینکی گفته می شود که یک صفحه از وبسایت شما را به صفحه دیگری از صفحات سایت خودتان ارجاع می دهد. در نتیجه کاربران با مشاهده یک بخش از سایت شما ترغیب می شوند تا به بخش دیگری از سایت شما نیز بروند. با این کار اعتبار صفحات شما نزد گوگل افزایش یافته و باعث بهبود سئو سایت می گردد.

آموزش لینک سازی داخلی

شما در سئو باید لینکسازی داخلی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. حتما به صفحات مهم سایت خود بیشترین لینک را از دیگر صفحات مرتبط با آن بدهید. برای مثال اگر صفحه دسته بندی خرید موبایل در سایت خود دارید، در همه مقالات آموزشی خود یا توضیحات محصول خود روی کلمه خرید موبایل به صفحه دسته بندی خود لینک داخلی بدهید. مانند نمونه زیر:

نمونه متن برای لینکسازی داخلی: برای  ” خرید موبایل ” می توانید به صفحه مربوطه در سایت ما مراجعه کنید و انواع مدل موبایل های مختلف را همراه با قیمت مشاهده کنید. ( سعی کنید رنگ متن لینک های خود را متمایز و متفاوت با متن بدنه خود در نظر بگیرید تا کاملا مشخص باشد. )

لینک سازی در صفحات سایت با توجه به محتوا

شما می توانید در صفحات خود به محتوای مرتبط لینک بدهید. بهترین نوع لینک داخلی این است که یک مقاله را به مقاله دیگری لینک دهید. این کار باعث می‌شود که ساختار لینک‌های داخلی وبسایت قدرتمند شود. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که لینک های شما با موضوع محتوا یا قسمتی از آن مرتبط باشد. شما می توانید برای توضیحات بیشتر برخی از بخش های مقاله خود، مخاطب را به صفحه دیگری منتقل کنید. این کار با لینک سازی امکان پذیر است.

استفاده از انکرتکست و متن مناسب لینک

یکی از اصول لینک سازی داخلی در سئو سایت توجه به متن یا انکرتکست لینک است. در واقع انکر تکست‌ها با اضافه کردن کلمات کلیدی و محتوا به لینک، ارزش لینک را ارتقا می‌دهند. مطمئناً موتور جستجوی گوگل در زمان ایندکس کردن، انکر تکست‌ها را نیز لحاظ می‌کنند. برای اینکار سعی کنید در متن لینک خود از کلمات کلیدی صفحه مقصد استفاده کنید. به یاد داشته باشید که در لینک‌های داخلی سایت از انکر تکست‌های عمومی مانند «اینجا را کلیک کنید» یا «اطلاعات بیشتر» استفاده نکنید. انکر تکست‌های عمومی هیچ ارزشی برای لینک‌هایتان ندارند.

اصول لینک سازی داخلی در سئو سایت

لینک دهی به مقالات قدیمی

همانطور که می دانید، یکی از فاکتورهای مهم در بهبود رتبه وب سایت، انتشار مداوم مقالات جدید در وبلاگ است. گوگل وب‌سایت‌ها را بر اساس بروز رسانی محتوای جدیدشان رتبه‌بندی می‌کند. هرچه فعالیت شما در زمینه تولید محتوا بیشتر باشد، مطمئناً رتبه وب‌سایت بهتری خواهید داشت.

مدیریت لینک های خروجی

این موضوع را به خاطر داشته باشید لینک سازی های داخلی که انجام می دهید اصولا لینک های فالو می باشند که با بالا رفتن تعداد لینک های خروجی امکان دارد که اعتبار و قدرت صفحه مورد نظر به شدت کاهش پیدا کند. بنابراین بهتر است از لینک های خارجی کمتری برای صفحات وب سایت خود استفاده کنید.

بیشتر بدانید: تاثیر کلمات کلیدی در بک لینک

لینک سازی داخلی چیست؟

لینکسازی داخلی در سئو و سایت به لینکی که از سایت خودمان به صفحات دیگر سایتمان می‌دهیم گفته می‌شود. برای مثال اگر در یک محتوا در مورد یک موضوعی صحبت می کنیم که یک محتوای دیگر در سایت مربوط به آن داریم، باید دقیقا روی کلمه کلیدی همان صفحه به آن لینک داد.

در هر محتوا اصولا 3 الی 4 لینک داخلی می توانید داشته باشید. لینکسازی داخلی یکی از مهم ترین فاکتور های سئو داخلی می باشد!

در صورتی که نمی‌دانید سئو داخلی چیست؟ حتما مقاله سئو داخلی چیست؟ چک لیست سئو داخلی برای بهینه‌سازی سایت را مطالعه کنید و اگر فرق بین سئو داخلی و سئو خارجی را نمی دانید، تفاوت سئو داخلی با سئو خارجی در چیست؟ را می توانید مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *