آراویژن

الگوریتم گوگل پاندا چیست؟ بهینه‌سازی سایت با الگوریتم پاندا

الگوریتم گوگل پاندا چیست؟ الگوریتم پاندا برای اولین بار با هدف جلوگیری از محتوای بی کیفیت و کوتاه در صفحات گوگل به وجود آمد. قبل از این الگوریتم با سرچ کردن کلمات یا عبارات در گوگل، صفحات و مقالات زیادی را به شما معرفی می شد. اینکار باعث اتلاف وقت و سردرگمی کاربران شده و به موضوعات بی ربط پرداخته می شد. در این مقاله از سایت “آرا ویژن” به مفهوم الگوریتم گوگل پاندا و کاربرد آن جهت بهینه سازی موتورهای جست و جو خواهیم پرداخت:

الگوریتم گوگل پاندا چیست؟

گوگل پاندا به منظور بهینه سازی نتایج جست و جو به وجود آمده است. این الگوریتم شانس نمایش محتوای بی کیفیت، بی ارزش و کوتاه را در فهرست نتایج گوگل کاهش داده و جایگاه بهتر را به محتوای جذاب و با ارزش اختصاص می دهد. این الگوریتم زمانی منتشر شد که کاربران به دلیل سردرگمی زیاد و افزایش محتوای بی ربط در نتایج جست و جو شکایت داشتند.

معیار تعیین کیفیت الگوریتم گوگل پاندا چیست؟

یکی از مهم ترین عوامل در رتبه بندی نتایج جست و جو بر اساس میزان رضایت کاربر است. با معرفی الگوریتم گوگل پاندا وبسایت هایی که محتوای بی کیفیت و اسپم داشتند، در فهرست جریمه قرار گرفتند. این وبسایت ها با افزودن محتوای با ارزش، حذف کلمات بی ربط و مطالب تکراری ، نسبت به بازسازی صفحات خود اقدام کردند.

بیشتر بخوانید: راه های افزایش بازدید سایت

بهبود محتوای بی کیفیت چه تاثیری در رتبه بندی سایت دارد؟

حذف و بهبود صفحات با کیفیت پایین می تواند به رتبه بندی شما برای محتوای با کیفیت بالاتر کمک کند. برای اینکار بهتر است محتوایی را که در حد ضعیف و کپی شده از سایر وب سایت ها هستند، شناسایی کنید. چرا که این محتوا می تواند باعث آسیب به رتبه بندی گوگل شوند. با ایجاد محتوای مفید، کاربران زیادی از سایت شما بازدید کرده و ترافیک سایت شما افزایش می یابد. در نتیجه سئو و رتبه بندی صفحات شما در فهرست نتایج جست و جو بهتر می شود.

الگوریتم گوگل پاندا چیست؟

برای جلوگیری از جریمه شدن توسط الگوریتم پاندا به چه مواردی دقت کنیم؟

  • مطالب داخل سایت خود را به طور مرتب به روز رسانی کنید.
  • از انتشار محتوای بی ربط و تکراری در سایت خود بپرهیزید.
  • بهتر است از محتوای جدید و مرتبط با نیاز های کاربران استفاده کنید.
  • تبلیغات بیش از حد استفاده نکنید.
  • عبارت مورد جست و جو باید با محتوای شما مرتبط باشد.
  • از انتشار محتوای کم خودداری کنید چرا که در این صورت با کاهش رضایت کاربران همراه می شوید. این کار می تواند صدمات زیادی را به سایت وارد کند.

بهینه‌سازی سایت با الگوریتم پاندا

برای بهبود صفحات سایت با رعایت چند نکته زیر می توانید سایت خود را بهینه سازی کنید:

  • هرچقدر مدت زمان حضور کاربران در سایت بیشتر باشد می تواند نقش موثری در ماندگاری افراد و بهبود بازدید سایت شما داشته باشد.
  • رعایت اصول مهم سئو و ارائه مطالب مفید با کلمات کلیدی پر جست و جو نیز می تواند مدت زمان حضور کاربران را در سایت افزایش دهد.
  • استفاده از لینک سازی داخلی و ارجاع مخاطبان به صفحات داخلی سایت می تواند بازدید کاربران را از سایت افزایش داده و باعث بهبود سئو شود.
  • جلوگیری از ایجاد تگ های خالی و هدایت کاربران به صفحات نامربوط
  • اشتراک گذاری صفحات گوگل و لینک دهی از طریق سایر پلتفرم های اجتماعی

در آخر

تا این قسمت با الگورتیم گوگل پاندا آشنا شدیم. اگر ترافیک سایت شما به صورت ناگهانی کاهش پیدا کند ممکن است دچار جریمه های پاندا شوید. برای خروج از آنم بهتر است آخرین آپدیت گوگل پاندا را بررسی کرده و مطالب سایت خود را ارزیابی کنید.

مطالعه بیشتر: الگوریتم کبوتر گوگل و تاثیر آن در سئو سایت

مطالب مرتبط
تفاوت برگه و نوشته در وردپرس

تفاوت برگه و نوشته در وردپرس چیست؟

تفاوت برگه و نوشته در وردپرس در چست، اگر به عنوان طراح سایت حرفه ای عمل می کنید باید با […]

4 دقیقه مطالعه مشاهده

تعداد مقالات در هفته برای موفقیت سئو چقدر است؟

تعداد مقالات در هفته برای موفقیت سئو چقدر است اگر شما نیز جزو کسانی هستید که برای موفقیت سئو سایت […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده

محتوای تکراری (Duplicate Content) چیست؟

محتوای تکراری (Duplicate Content) چیست؟ اول این موضوع را باید متوجه شوید که منظور از تکراری بودن کپی برابر اصل […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *