انواع تبلیغات همسان شامل چه مواردی می شود؟ همانطور که می دانید، امروزه یکی از موثر ترین روش های بازاریابی، تبلیغات در فضای آنلاین است. این تبلیغات با توجه به گستردگی نمایش تبلیغات در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی مختلف، ممکن است توسط کاربران دیده نشوند. به همین دلیل امروزه از یک روش تبلیغاتی جدید به نام تبلیغات همسان در وب سایت ها و کسب و کارهای آنلاین استفاده می شود. در این مقاله از سایت “آراویژن” قصد داریم با انواع تبلیغات همسان و مزایای آن بیشتر آشنا شویم.
انواع تبلیغات همسان
تبلیغات کلیکی همسان یک روش تبلیغاتی نوین و اثربخش است که کاربر در نگاه اول متوجه تبلیغاتی بودن آن نمیشود و همین دلیل احتمال بازدید و کلیک بر روی آن بسیار بالاتر از سایر روشهای تبلیغاتی است. این تبلیغات دارای انواع مختلفی است که هریک از آنها در بسترهای تبلیغاتی گوناگونی مورد استفاده قرار میگیرد. در ادامه مطلب به انواع آن خواهیم پرداخت:
تبلیغات درون محتوایی (In Feed)
- تبلیغات In-feed که به آن تبلیغات درون محتوایی نیز گفته میشود آن دسته از تبلیغات است که در بین متون اصلی پست قرار داده میشوند. نحوهی نمایش اینگونه تبلیغات به این شکل است که ابتدا وبسایت خود را به یک آژانس تبلیغاتی معرفی میکنید. در صورت بهرهمندی از رتبه خوب در سئو سایت و بهرهمندی از تولید محتوای مناسب وبسایتتان تایید میشود. این نوع از تبلیغات معمولا بهدلیل ساختار خود که عدم ایجاد مزاحمت است تا ۱۰ برابر بیشتر از تبلیغات بنری بازخورد دارد.
- یک صفحه در رسانه اجتماعی اینستاگرام را درنظربگیرید که در بین پستهایی که منتشر میکند، برای یک کسب و کار یا محصول هم تبلیغ میکند. این نوع از تبلیغات نیز نوعی از تبلیغات همسان است.
تبلیغات پولی در موتورهای جستجو
- تبلیغات پولی، از جمله تبلیغات همسان در موتورهای جستجو است که با پرداخت مبلغ مشخصی، گوگل شما را در کلمه کلیدی خاص در رتبه اول قرار میدهد.
- این تبلیغات، در موتورهای جستجو به مشتریان نیز کمک میکند که بتوانند محصول خود را راحتتر و مطلوبتر انتخاب کنند.
- جالب است که بدانید، این نوع از تبلیغات، خاص و منحصر به فرد نبوده و تنها نتایج جستجو را طبیعی و ارگانیک جلوه میدهد.
مطالب توصیهشده
- از دیگر انواع تبلیغات همسان، مطالب توصیه شده است که در شبکههای اجتماعی، سایتها و صفحات ابتدایی نتایج جستجوی گوگل دیده میشود.
- این ویجتها در قالب تبلیغات در کنار صفحه وب یا در قسمت پایین مقاله مشاهده می شوند.
بیشتر بدانید: تبلیغات کلیکی چیست؟
لیستهای تبلیغاتی
برای مثال شما برای خرید نوعی کتاب خاص در فروشگاه اینترنتی هستید که آن سایت کتاب مورد نظر شما را نمایش میدهد و در پایین صفحه نیز لیستی از چند کتاب با محتوای مشابه هم به شما پیشنهاد میدهد، و این نیز نوعی دیگر از لیست تبلیغات همسان است.
تبلیغات بنری با اجزای همسان
کاربرد این نوع از تبلیغات مانند تبلیغات بنری است که در سایتهای مختلف مشاهده میکنید. فرق این نوع از تبلیغات بنری همسان با دیگر بنرها در آن است که محتوای این تبلیغات بنری با سایت یا صفحهای که در حال بررسی محتوای آن هستید، همخوانی دارد.
مزایای تبلیغات همسان
- هزینه در تبلیغات همسان بر اساس هر کلیک محاسبه میشود به همین علت در کاهش هزینههای تبلیغاتی و در اصل هزینه خدمات سئو موثر است.
- شما میتوانید با انتخاب یک تیتر جذاب مستقیما به صفحات جذاب خود لینک بدهید. داشتن محتواهای کاملا سفارشی و جذاب اعتماد مخاطب را جذب خواهد کرد.
- نرخ کلیک در این تبلیغات به دلیل مرتبط بودن و اعتماد بیشتر مخاطبان بیشتر است.
- اشتراک گذاری این نوع تبلیغات توسط مخاطبان نسبت به تبلیغات بنری بالاتر است.
- تعامل با مشتریان و فرصت ارائه محصولات و بازاریابی در این تبلیغات بیشتر از سایر روش هاست.