آراویژن

ایران اکسس چیست؟ همه چیز در مورد ایران اکسس

ایران اکسس چیست؟ آیا ایران اکسس برای سئو ضرر دارد؟ چطور می توان آی پی های خارج از کشور را برای وب سایت خود محدود کنیم؟ امروز در این مقاله قصد داریم به صورت تخصصی در بخش آموزشی سئو سایت آرا ویژن موضوع ” ایران اکسس ” را بررسی کنیم.

ایران اکسس در هاست چیست؟

ایران اکسس چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که با ایران اکسس شدن سرور، فقط آی پی های ایرانی امکان دسترسی به وب سایت را خواهند داشت. اگر شما وب سایتی دارید که می خواهید فقط کاربران ایرانی به آن دسترسی داشته باشند، می بایست از سرویس هاست دهی درخواست ایران اکسس برای سرویس خود داشته باشید.با این کار دسترسی تنها برای آی پی های ایرانی وجود خواهد داشت و هیچکس از خارج کشور نمی تواند به این سرورها متصل شوند.

دلیل ایران اکسس شدن سایت چیست؟

مسئولین و صاحبین دیتا سنتر ها در همه جای دنیا ممکن است هر لحظه در مقابل حملات DDoS قرار بگیرند. برای جلوگیری از این حملات یکی از ابتدایی ترین روش ها استفاده از ایران اکسس می باشد. البته نکته قابل توجه این است که ایران‌اکسس در مواجهه با حملات سایبری راه‌حلی کوتاه‌مدت است.

اگر وب سایت شما هم ایران اکسس شد، حتما از سایت سرویس دهی هاست خود درخواست کنید تا سرور شما را تعویض کنند.

ایران اکسس

ایران اکسس چه کار می کند؟

با استفاده از این آپشن دسترسی تمام کشور ها به جز کشور ایران به سرور شما قطع می شود، در کشورهای پیشرفته و رده اول جهان، تجهیزات قوی برای مقاله با حملات به سرورها بر روی شبکه دیتاسنتر قرار داده می شود اما در ایران به علت کم بودن تجهیزات و بودجه ناکافی از ایران اکسس استفاده می کنند در ادامه مزایا و معایت ایران اکسس را باهم بررسی می کنیم:

مزایای ایران اکسس بودن سایت

یکی از برتری های ای پی های ایران اکسس با ای پی های اینترانت این است که برخی ISP های داخلی مانند رایتل – همراه اول – ایرانسل برای اتصال به ای پی های اینترانتی دچار اختلال میشوند ولی به ای پی های ایران اکسس بدون مشکل متصل میشوند و اطلاعات با سرعت بیشتری پردازش می شوند. مزیت دیگری وجود دارد باعث ایجاد پایگاه های بزرگ می شود.

معایب ایران اکسس بودن سایت

این مورد درست است از حملات احتمالی Ddos جلوگیری می کند اما معایبی دارد که به دو مورد از آن اشاره می کنیم. با توجه به شرایط کنونی و فیلتر بودن اکثر سایت ها برای کاربران ایرانی وی پی ان روشن می باشد اما با ایران اکسس بودن سایت ها کاربر برای ورود به سایت باید وی پی ان خود را خاموش روشن کند که این مورد می تواند برای کاربر خسته کننده باشد و با توجه به این که ۵۰ درصد استفاده‌ کاربر از سایت‌های داخلی باشد ولی وقتی از VPN استفاده می‌کند تمام ترافیک از خارج محاسبه شود که این مساله هم هزینه اینترنت کاربر را بر اساس ترافیک بین‌الملل حساب می‌کند و هم اینکه سرعت را کاهش می‌دهد. چنین مسائلی از معایب فیلترینگ محسوب می‌شوند. مورد دیگری که وجود دارد که موتور های جستوجو هنگام بررسی این سایت فکر می کنند که سایت داون می باشد و این اصلا برا سئو سایت خوب نیست و مضر می باشد و با ایران اکسس شدن یک سایت، موتور جست‌وجوی گوگل تشخیص می‌دهد که سایت از دسترس خارج شده یا به اصطلاح down شده است که از این حیث برای سئو سایت یک اتفاق بسیار منفی است.

ایران اکسس چیست

تاثیر ایران اکسس در سئو

شاید برایتان سوال پیش آید که آیا ایران اکسس در سئو تاثیر گذار است؟ بله!

به هیچ عنوان سایتی که روی سئو و بهینه سازی خود فعالیت کرده است، نباید از سرورهایی استفاده کند که Iran Access روی آن فعال باشد.

ربات های گوگل طبیعتا با آی پی های خارجی در سایت شما خزش می کنند و اگر دسترسی آی پی های خارج برای وب سایت شما بسته باشد، عملا دیگر ربات های گوگل نیز نمی توانند سایت شما را بررسی کنند.

چگونه دسترسی به سایت خود را ایران اکسس کنیم؟

با کمک فایروال ها می توانید دسترسی یک سایت را ایران اکسس کنید. این فایروال ها ترافیک عبور شده از شبکه را با استفاده اس امکانات سخت افزاری یا نرم افزاری کنترل می کنند و فقط اجازه عبور ای پی های ایران را می دهند.

درکشور ما معمولا با استفاده از CDN ها این امکان را پیاده سازی می کنیم. به این صورت که اجازه دسترسی به ای پی های خاص را در CDN تعریف می کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رتبه های سئو می توانید مقاله ” چرا رتبه سایت کاهش پیدا می کند؟ ” را مطالعه کنید!

اگر به سرچ کنسول وب سایت خود نیز مراجعه کنید، مشاهده می کنید که Site map سایت شما قابل شناسایی نیست.

 

مطالب مرتبط
روش های ساخت لینک داخلی

روش های ساخت لینک داخلی

روش های ساخت لینک داخلی را این مقاله باهم بررسی خواهیم کرد چرا که لینک سازی یکی از عوامل اساسی […]

3 دقیقه مطالعه مشاهده
لینک جویس چیست و چگونه عمل می‌کند؟

لینک جویس چیست و چگونه عمل می‌کند؟

لینک جویس چیست و چگونه عمل می‌کند؟ به زبان ساده اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم به این صورت […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده
انواع ابزار سئو

انواع ابزار سئو برای بهبود رتبه سایت

انواع ابزار سئو میتواند شمارو در رسیدن به لینک های برتر راهنمایی کند و سریع تر به نتیجه های درخشان […]

3 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *