بازاریابی محتوا چیست؟ زمانیکه که محتوای آموزنده و با ارزش از طریق وبلاگ شخصی یا کسب و کار برای کاربران تولید شود، می تواند با اعتماد سازی در ذهن مخاطبان باعث رونق کسب و کار شده و افراد بسیاری را با محصولات و خدمات شما آشنا کند. در این مقاله از سایت “آرا ویژن” قصد داریم به اصول بازاریابی محتوا و انواع آن بپردازیم:
بازاریابی محتوا چیست؟
بازاریابی محتوا یکی از روش های بازاریابی، برندینگ و جذب مخاطب با استفاده از تولید و نشر محتوا است. در این روش با جذب بیشتر مشتریان از طریق تولید محتوا می توان بر روی سایر روش های بازاریابی مانند تبلیغات کلیکی و سئو تاثیر مثبت گذاشت. بازاریابی محتوا یک فرآیند بلند مدت است و باید در استراتژی کسب وکار ها لحاظ شود. محتوا می تواند به شکل های مختلف مانند محتوای متنی، محتوای تصویری و محتوای ویدئویی باشد.
امروزه بازاریابی محتوا زیر مجموعه ای از دیجیتال مارکتینگ بوده که با ظهور اینترنت و توسعه آن به یکی از قدرتمند ترین ابزارهای بازاریابی تبدیل شده است.
بیشتر بدانیم: دیجیتال مارکتینگ چیست؟
بازاریابی محتوا چه تفاوتی با تبلیغات دارد؟
تبلیغات بخش کوچکی از بازاریابی را تشکیل داده و با پیشنهاد محصولات و خدمات به شما به دنبال رونق کسب و کار خود می باشد. اما در بازاریابی محتوا شخصی شما را مجبور به خرید نمی کند بلکه با افزایش دانش و ایجاد احساس نیاز در مخاطبان و کاربران، طبق استراتژی ها و برنامه خود باعث بهبود سئو و افزایش بازدید از سایت می شود.
انواع بازاریابی محتوایی
بازاریابی محتوا در انواع مختلفی می تواند به کسب و کار شما کمک کند:
بلاگ سایت
قسمت بلاگ در هر وبسایتی با قرار دادن اطلاعاتی برای مخاطبان به عنوان بهترین راه برای کسب اعتماد کاربران و پاسخ به پرسش های مخاطب است.
شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و یوتیوب
امروزه بسیاری از افراد از طریق شبکه اجتماعی به دنبال بازاریابی و رونق کسب و کار خود هستند. پلتفرمهای زیادی برای اجرای این روش بازاریابی وجود دارند از جمله اینستاگرام، لینکدین، یوتیوب، تلگرام و غیره. این پلتفرمها برای شما شرایطی را فراهم میکنند که بتوانید کامنتهای متنی، تصویری و ویدیویی تولید کنید و آنها را با مخاطبانتان به اشتراک بگذارید.
تصاویر و ویدیو
بازاریابی محتوا از طریق تولید ویدیو می تواند به جذابیت بصری و شنوایی آن بیافزاید. مخاطبان با دیدن ویدیو ها و تصاویر بیشتر از متن هیجان زده می شوند.
موزیک و پادکست
استفاده از پادکستها و موزیک در بازاریابی محتوا این روزها طرفداران زیادی پیدا کردهاند. بسیاری از کسبوکارها امروزه پادکست را به عنوان یکی از کانالهای بازاریابی محتوایی خود در نظر گرفتهاند. با استفاده از این روش میتوانید اطلاعاتی را که میخواهید به مخاطبتان بدهید، در گوشش زمزمه کنید و شریک لحظات فراغت آنها باشید.
اهمیت بازاریابی محتوا
ایجاد اعتماد در مخاطبان و بازدیدکنندگان
هرچقدر اطلاعاتی که در اختیار مخاطبان قرار می دهید مفید و کاربری باشد، حس اعتماد در آن ها بیشتر شده و خدمات و محصولات شما بیشتر به فروش می رسد.
برندینگ
تولید محتوای با ارزش یکی از بهترین روش ها برای آگاهی از برند شما است.
سئو سایت
اگر به طور مستمر محتوای کاربردی و ارزشمند تولید کرده و در سایت خود قرار دهید، پس از مدتی متوجه میشوید مخاطبانتان رو به رشد هستند. در واقع مقالات باکیفیت باعث میشوند سایت شما در موتور جستجوی گوگل رتبه بهتری کسب کند.