آراویژن

برندینگ چیست؟ مزایای ساخت یک برند قوی

برندینگ چیست؟ همانطور که می دانید، برند شما صورت کسب و کارشماست که به مشتریان کمک می کند تا در هر رسانه ای شما را شناسایی کنند. امروزه شرکت‌ها، کسب‌وکارها و سازمان‌ها از آن برای تمایز خود از رقیبان استفاده می‌کنند. در این مقاله از سایت “آراویژن” با ما همراه باشید تا با این مفهوم بیشتر آشنا شویم:

برندینگ چیست؟

قبل از اینکه به سراغ اهمیت برندینگ و مراحل برند سازی برویم بهتر است به اصول اولیه و ابتدایی آن نگاهی بیندازیم. برند مجموعه‌ای از ویژگی‌هاست که یک سازمان را از سازمان‌های دیگر متمایز می‌کند. هر برندی شامل موارد زیر است:

  • نام
  • عبارت تبلیغاتی
  • لوگو یا سمبل
  • طراحی
  • صدای برند

برندینگ بخش مهمی از استراتژی بازاریابی با یک فرایند تکراری و مستمر است. در این روش با بهره‌گیری از تکنیک‌های برندسازی و وب برندینگ، سعی می شود تا انتظارات مشتریان را مدیریت کند. برند شما، معرف هویت شماست. شما تصمیم می‌گیرید که دیگران شما را چگونه بشناسند و چگونه درک نمایند.

برند به چه معناست؟

همچنین برند به تجربه کلی مشتری هنگام تعامل با یک کسب‌و‌کار مشخص، به‌عنوان خریدار، مشتری، فالوور شبکه‌های اجتماعی و غیره اشاره دارد.

برند ویژگی یا مجموعه‌ای از ویژگی‌هاست که یک سازمان را از سازمان‌های دیگر متمایز می‌کند. هر برندی به‌طور معمول از نام، عبارت تبلیغاتی، لوگو یا سمبل، طراحی، صدای برند تشکیل شده است.

برندینگ چیست؟

مزایای ساخت یک برند قوی

سرمایه گذاری روی هویت برند شما فقط برای سرگرمی نیست، بلکه دارای مزایای بسیاری در دنیای واقعی است که می تواند به رشد و موفقیت کسب و کار شما در مقیاس بزرگ کمک کند.

مزایای یک برند قوی عبارتند از:

  • افزایش فروش
  • شناخت برند توسط مشتری
  • جذب استعدادها برای کمک به رشد بیشتر کسب و کار شما
  • افزایش ارزش کسب و کار و تمایز از دیگر رقبا

باز هم تاکید می شود که ایجاد یک برند قوی زمان بر است، اما تلاش در این مسیر، ارزش این پاداش را دارد.

مطالعه بیشتر: دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام چیست؟

انواع برندینگ در کسب و کار

شناخت انواع شیوه‌های برندسازی تجاری به شما کمک می‌کند مشخص کنید قرار است در کدام حوزه فعالیت داشته باشید و متناسب با آن استراتژی بچینید. در ادامه انواع مختلف برندینگ کسب و کار را نام برده‌ایم:

  • برندسازی محصول (Product Branding): کسب و کارهایی که یک یا چند مورد از محصولات خاص را برند می‌کنند.
  • برندسازی شخصی (Personal Branding): افرادی که روی برند شدن خودشان کار می‌کنند.
  • برندسازی دیجیتال (Digital Branding): افراد یا کسب و کارهایی که روی برند شدن در فضای مجازی کار می‌کنند.
  • برندسازی بین‌المللی (Global Branding): کسب و کارها و افرادی که برای شناخته شدن در سطح جهان برندسازی انجام می‌دهند و خدمات بین‌المللی دارند. مثل زعفران و پسته ایران که در سطح جهانی طرفدار دارد.
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *