تقویم محتوایی اینستاگرام چه کاربردی دارد؟ همانطور که می دانید، رشد کسب و کارها در فضای اینترنت و شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، نیازمند برنامه ریزی دقیق است. به همین دلیل یکی از نکات مهم در بازاریابی محتوایی، برنامه ریزی صحیح می باشد. منظور از بازاریابی محتوایی انتشار منظم محتوا است و در این زمینه داشتن تقویم محتوایی اینستاگرام کمک میکند تا محتوای شما منظم منتشر شود. در ادامه مطلب از سایت “آرا ویژن” با ما همراه باشید تا به این موضوع بیشتر بپردازیم:
تقویم محتوایی اینستاگرام چیست؟
تقویم محتوایی اینستاگرام یکی از ابزارهای کلیدی در تولید محتوا به شمار میآید که شامل یک برنامه ریزی منظم برای مدت زمان مشخصی است. در این تقویم، حجم محتوای مورد نیاز به همراه تاریخ آن برای تولید، ویرایش و انتشار را مشخص می گردد. با استفاده از این ابزار شما میتوانید یک بازه زمانی برای خود مشخص کنید و از چند روز قبل محتوای خود را آماده کنید.
نکته مهمی که در تقویم محتوایی اینستاگرام وجود دارد، زمان انتشار پستها است که با استفاده از ابزارهای دیجیتال و آنلاین به شما قبل از آنکه زمان انتشار محتوا برسد، خبر خواهد داد. این کار کمک میکند تا محتوای صفحه خود را بر اساس این تقویم و زودتر از تاریخ آن تولید کنید.
مزایای تقویم محتوایی اینستاگرام
از جمله مزایای تقویم محتوایی اینستاگرام به موارد زیر میتوان اشاره کرد:
- یکی از مهمترین مزایای تقویم محتوایی اینستاگرام آن است که شما با استفاده از آن میتوانید زمان زیادی را برای خود ذخیره کنید و به جای صرف زمان در هر روز برای انتشار پست میتوانید انتشار خودکار تعدادی پست را در هر روز مشخص کنید.
- طراحی تقویم محتوایی به تعامل بهتر شما با مخاطبان هم کمک میکند. درواقع با استفاده از این ابزار در اینستاگرام مخاطب ترغیب میشود که برای دیدن پست یا استوریهای پیج شما اکانت اینستاگرام خود را چک کند.
- شما با استفاده از این تقویم می توانید به ارائه محتوای با کیفیت بپردازید.
تقویم محتوایی اینستاگرام شامل چه مواردی میشود؟
جزئیاتی که در تنظیم یک تقویم محتوایی اثربخش برای اینستاگرام ذکر میشوند، بسته به ماهیت آن کسبوکار و اندازه تیم محتوا متفاوت هستند. بهعنوان مثال، یک فروشگاه آنلاین ممکن است دو نفر نیرو داشته باشد و یک تقویم ساده برای آنها کاملا مناسب است. از طرفی، یک شرکت گسترده با تیمی بزرگ، نیاز به تقویمی مفصلتر دارد. در ادامه به چند مورد ضروری که در همه تقویمها باید رعایت شوند، اشاره خواهیم کرد:
- موضوع محتوا
- تاریخ انتشار
- نوع محتوا (عکسنوشته، ویدیویی، تکاسلایدی یا چنداسلایدی و…)
- تعداد لایک، کامنت و اشتراکگذاری
مطالعه بیشتر: آیا سئو در اینستاگرام موثر است؟