آراویژن

تمامی نکات لازم برای سئو تکنیکال

سئو تکنیکال چیست؟  و چه تاثیری روی سایت ما دارد؟ برای سئو تکنیکال چه کارهایی باید انجام دهیم ؟ در این مقاله به پاسخ این سوالات می پردازیم.

سئو تکنیکال چیست؟

سئو تکنیکال در واقع کارهایی است که پشت صحنه برای افزایش بازدید طبیعی سایت انجام می دهیم .اولین گام برای بهبود سئو تکنیکال این است که بفهمید در چه وضعیتی قرار دارید. برای این کار باید عملکرد وب‌سایت را به خوبی بررسی کنید. دومین گام برای بهبود سئو فنی، برنامه‌ریزی برای رفع مشکلاتی است که در این بررسی متوجه آن‌ها شده‌اید.

چرا سئو تکنیکال اهمیت دارد؟

سئو تکنیکال تاثیرات بسیار خوبی روی سایت شما می گذارد .باید روی سئو خود سرمایه گذاری کنید زیرا سئو شماست اگر بنیان قوی داشته باشد، به سرعت بارگیری می شود، هیچ لینک خرابی نداشته باشد و از امنیت بالایی برخوردار باشد، خزنده های Google به آن در رتبه بندی جستجو در نتایج با رتبه برتر قرار می دهند. گوگل شما را به عنوان سایتی مفید برای کاربران تشخیص خواهد داد و رتبه شما را بهبود خواهد بخشید.اگر بخواهیم لیستی از تاثیر سئو تکنیکال برای شما اماده کنیم به صورت زیر خواهد بود:

  • روی رتبه سایت شما در گوگل تأثیرگذار خواهد بود؛
  • روی اقدامات و تصمیم‌های بازدیدکنندگان سایت تأثیر خواهد گذاشت؛
  • روی نرخ تبدیل، لید و فروش تأثیرگذار خواهد گذاشت؛
  • باعث می‌شود تا گوی رقابت را بهتر از بقیه سایت‌های رقیب خود بربایید؛
  • به روند اجرای استراتژی بازاریابی دیجیتال شما سرعت خواهد بخشید.

چک لیست سئو تکنیکال

کارهایی که باید برای سئو تکنیکال سایت خود انجام دهید به صورت زیر است:

  • سرعت سایت خود را بهبود بخشید. در دنیای مجازی امروزی کاربران صبر و حوصله زیادی ندارند و دوست دارند سریع تر نیازهایشان را برطرف کنند . پس سرعت سایت خود را استفاده از افزونه و رعایت نکات مهم بالا ببرید.
  • اگر لینکی خراب یا ناموجود در سایت شما وجود داشته باشد، افراد خطای ۴۰۴ دریافت می‌کنند. این موضوع می‌تواند تأثیر بسیار بدی در تجربه کاربری مخاطبان داشته باشد.پس لینک های خراب سایت خود رادرست کنید.
  • سعی کنید از محتواهای کپی نشده استفاده کنید.
  • وب سایت خود را امن کنید. توجه به امنیت وب‌سایت، احترام به حریم خصوصی کاربران است. می‌توانید کارهای زیادی برای امن‌سازی وب‌سایت خود انجام بدهید و استفاده از HTTPS از مهم‌ترین اقدامات برای ایجاد امنیت است.
  • استفاده از سایت مپ برای سایت خود مهم قسمت سئو تکنیکال می باشد. سایت مپ در واقع نقشه راه سایت شما برای رباط های جستجو گر می باشد.
  • به خطاهای سرچ کنسول اهمیت دهید.
  • به کم کردن صفحات تکراری در سیات خود بپردازید.
  • اگر سایت شما بین المللی است  و چندین کشور مخاطب شما هستند بهتر است مشخص کنید که کاربران با چه زبانی مورد هدف سایت شما هستند.مشخص کردن زبان اصلی سایت میتواند به نمایش بهتر و درست تر سایت شما در صفحات نتیجه جستجو کمک بسیاری کند.

سئو تکنیکال

 

برای بهینه سازی ساختار URL چه کارهایی می توان انجام داد؟

  • استفاده از نویسه های کوچک
  • استفاده از – برای جدا کردن کلمات در URL
  • کوتاه کردن URL
  • خودداری از استفاده از حروف یا کلمات غیرضروری
  • استفاده از کلمات کلیدی در URL
  • بهینه سازی URL در هنگام انتشار محتوای جدید

مطالعه بیشتر: مهمترین مراحل سئو سایت چیست؟

اگر بخواهیم یک سایت را از نظر فنی بررسی کنیم باید به چه نکاتی دقت کنیم؟

  1. اولین مورد بررسی سرعت سایت می باشد. سایت ها باید در طی 3 ثانیه بارگزاری شوند .طبق تحقیقات انجام شده کاربران از سایت هایی که بیش تر از 3 ثانیه بارگزاری آن ها طول می کشد سریعا خارج می شود.
  2. موتورهای جستجو سایت هایی که ساختار داخلی کاملا درستی دارند را بهبود رتبه می بخشد . به طور مثال اگر لینک های داخلی سایت ها درست باشد. موتور های جستجو در ایندکس کردن آن و بهبود رتبه سریعا عمل خواهند کرد.
  3. باید بررسی کنید که هیچ صفحه ی مرده ای در سایت وجود نداشته باشد . منظورمان از صفحه مرده همان خطای 404 که به هیچ وجه نباید وجود داشته باشد و در صورتی که لینک صفحه‌ای حذف شد، باید آن را به یک لینک دیگر ریدایرکت کرد.
  4. تکراری نبود محتوا و کپی نکردن حتی برای یک خط ! چون گوگل این موضوع را سریعا تشخیص می دهد. با کپی نبودن محتوای شما و یونیک بودن آن موتوهای جستجوجو بهتر عمل خواهند کرد.
  5. سایت باید کاملا ایمن باشد
  6. در سایت باید تمامی اصول سئو به طور کامل رعایت شود.
  7. نکته ای که باید به ان توجه کنید این است که حتما حتما عکس های سایت دارای کلید واژه کانونی در متن جایگزین خود باشند. چرا که گوگل نمی تواند عکس ها را ببیند، تنها راه دیدن شدن عکس ها برای گوگل قسمت متن جایگزین هر عکس است که حتما باید نوشته شود.

آدرس صفحه ی خود یا همان URL را بهینه کنید.ویژگی هایی که یک ادرس صفحنه بهینه دارد این موارد زیر می باشد :

  1. استفاده از حروف کوچک
  2. استفاده از «-» برای جدا کردن کلمات
  3. استفاده از کلمات کلیدی
  4. کوتاه بودن آدرس
  5. استفاده نکردن از حروف و نشانه‌ها

آیا سئو تکنیکال واقعا سخت است ؟

در مورد سئو و بهینه سازی سایت باید بگوییم این مورد نیز مانند هر رشته ی دیگری باید توسط یک متخصص و کاربلد انجام شود چرا که کوچک ترین اشتباه در مورد سایت می تواند خسارت های جبران ناپذیری را به سایت شما اعمال کند. اما خب این سئو درست است که سخت نیست ولی ریز نکات زیادی دارد که باید با دقت فراوان انجام شود . به خاطر همین میتوانید با خیال راحت به یک متخصص بسپارید تا رتبه سایت شما را بهبود بخشد. مجموعه آرا ویژن در این مورد می تواند کاملا شما را یاری کند .زیرا سابقه درخشان و طولانی در این مورد دارد و با انجام سئو های عالی بسیاری از سایت ها را به رتبه های برتر رسانده است.

 

سئو و بهینه سازی سایت دارای مراحل متعددی می باشد که ممکن است شما به تنهایی نتوانید همه ی آن را رعایت کنید. به خاطر همین بهتر است سئو سایت خود را به یک متخصص سئو بسپارید تا خیالتان از بابت سئو سایت خود راحت باشد.

 

برای آشنایی بیشتر با سئو و بهینه سازی کلیک کنید.

با دنبال کردن صفحه اینستاگرام آرا ویژن همیشه بروز باشید!!

مطالب مرتبط
روش های ساخت لینک داخلی

روش های ساخت لینک داخلی

روش های ساخت لینک داخلی را این مقاله باهم بررسی خواهیم کرد چرا که لینک سازی یکی از عوامل اساسی […]

3 دقیقه مطالعه مشاهده
لینک جویس چیست و چگونه عمل می‌کند؟

لینک جویس چیست و چگونه عمل می‌کند؟

لینک جویس چیست و چگونه عمل می‌کند؟ به زبان ساده اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم به این صورت […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده
انواع ابزار سئو

انواع ابزار سئو برای بهبود رتبه سایت

انواع ابزار سئو میتواند شمارو در رسیدن به لینک های برتر راهنمایی کند و سریع تر به نتیجه های درخشان […]

3 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *