آراویژن

شرکت طراحی سایت، سئو و دیجیتال مارکتینگ آراویژن

09128938665

مشاوره سئو

در مورد بازاریابی درون گرا چه می دانید؟

بازاریابی درون گرا چیست ؟  و چقدر اهمیت دارد؟ چه کارهایی برای این نوع بازار یابی بهتر است انجام دهیم ؟در این مقاله به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

 

بازاریابی درونگرا چیست ؟

این روش بازار یابی است که در آن با تولید محتوای بسیار قوی سبب جذب مخاطب به کسب و کار و برند شما می شود. ممکن است بازار یابی برون گرا شامل محتواهایی باشد که مخاطب آن را نپسندد اما در این نوع بازار یابی،ارتباطی که مشتریان به دنبال آن هستند شکل می دهد و مشکلات واقعی مشتریان را حل می کند. هدف بازاریابی درون گرا ایجاد روابط دو طرفه بین مخاطب و برند شما می باشد.

بازاریابی درون گرا چند مرحله دارد؟

جذب مخاطب

برای جذب مخاطب به سمت کسب و کار ابتدا باید باید نیاز های او را بشناسید و در محتواهای خود از نیاز های مخاطب صحبت کنید و سعی کنید آن را حل کنید. همین نکته کوچک سبب می شود مخاطب به سمت محتوا در نتیجه برند شما جذب شود.

تبدیل به دنبال کننده

دو راه وجود دارد که افراد مختلف را دنبال کننده شما می کند. رفع نیاز و محبوبیت برند شما و راضی بودن از آن . پس سعی کنید علاوه بر رفع حل مشکلات بهترین کیفیت را به مشتری خود عرضه کنید تا مشتری ثابت شما بماند.

نزدیک شدن و جذب کردن

برای جذب مشتری ابزار های مختلفی وجود دارد که در ادامه تعدادی از مهم ترین این ابزار ها را به شما معرفی میکنیم:

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی که امروزه می توان همه ی افراد دسترسی دارند بهترین راه برای نزدیک شدن به مشتری می باشد .

سئو 

امروزه سایت و موتور های جستجو کننده طرفداران بسیاری پیدا کرده است و همه سعی دارند کسب و کار خود را به رتبه برتر برسانند و رقابت بین برند های مختلف زیاد شده است. در کنار این رقابت میتوان گفت 90 درصد افراد هر روز از گوگل و سایر موتور های جستجتو برای رفع نیاز و سوالات خود استفاده می کنند. پس این راه بسیار پرکاربرد برای نزدیک شدن به مشتری از دست ندهید و سریعا برای طراحی سایت خود اقدام کنید.

برای داشتن بهترین سئو و سایت برای جذب مخاطب کلیک کنید.

زیبایی و جذابیت ویترین کار 

چشم ها به دنبال زیبایی هستند اگر ویترین کار شما حرفه ای و زیبا طراحی شده باشد می تواند بسیار برای مخاطب جذاب باشد. چه ویترین پیج اینستاگرام، سایت و دیگر صفحات اجتماعی خود را به زیباترین حالت ممکن طراحی و دیزاین کنید.

بازار یابی درون گرا

تبدیل به مشتری

اکنون شما مخاطب را بعد از طی کردن ان مراحل به خود نزدیک کرده اید . میماند غول مرحله آخر !! در این لحظه است که باید آن مخاطب ها را به مشتری تبدیل کنیدچون هدف ما از جذب تبدیل شدن افراد به مشتری است ، خب سوالی که پیش می آید این است که چگونه به مشتری تبدیل کنیم؟!

  • فرم ها : برای اینکه مخاطب به دنبال کننده تبدیل شود ، آن ها باید یک فرم پر کنند و اطلاعاتشان را ثبت نمایند. فرم ها را تا حد ممکن ساده و فرانید های آن را بهینه سازی کنید.
  • دکمه فراخوان (Calls-to-Action) : این مورد دکمه یا لینکی است که بازدید کنندگان شما را تشویق میکند به کلیک کردن. مانند دانلود یک کتاب خوب یا شرکت در یک وبینار. اگر این قسمت خوب فعالیت نکنید نمیتوانید دنبال کننده بوجود آورید.
  • صفحات فرود : زمانی که بازدید کنندگان بر روی لینک شما کلیک میکنند به صفحه فرود هدایت میشوند.صفحه فرود جایی که وعده ی داده شده در دکمه فراخوان برآورده می شود و جایی است که تیم فروش شما با اطلاعات ثبت شده بازدید کننده آماده بحث و گفت و گو با آن هاست. هنگامی که بازدید کننده برای اولین بار فرم موجود در صفحه فرود را برای اولین بار پر میکند ، بازدید کننده به دنبال کننده تبدیل می شود.

 

در نهایت شاد کردن و جلب رضایت

خب بعد از خرید محصول و خدمات شما توسط مشتری اخرین مرحله این است که ارتباط خود را با مشتری قطع نکنید!! این اشتباه محض است. باید پیگیر او باشید و حس مهم بودن را به او منتقل کنید.میتوانید مثلا از نظر سنجی استفاده کنید و در مورد محصول و خدمات خود از او بپرسید که آیا راضی بوده است یا نه و یا سعی کنید نیاز های مخاطب ها و مشتری های خود را مهم جلوه کنید.به سوالات،لایک ها، دیسلایک ها و کامنت های مشتریانتان گوش دهید، و با محتوای مناسب به آن ها کمک کنید.

 

مزایای بازاریابی درونگرا چیست؟

  • هزینه جذب مشتری کمتر می شود
  • آگاهی نسبت به برند بسیار زیاد می شود.
  •  امکان رد یابی آسان تر نتایج را به شما می دهد.
  • اعتماد مشتری و مخاطب را زیاد می کند.
  • جلوگیری از وابستگی افراطی مشتری ها به یک کانال می شود.

بازار یابی درون گرا چیست

تفاوت بازار یابی درون گرا و برون گرا در چیست ؟

بازار یابی برون گرا در واقع یک بازار یابی ناخواسته است که ممکن است مخاطب اصلا هیچ علاقه ای به آن نشان ندهد مثلا تبلیغات تلوزیونی و رادیویی که مخاطب کاملا به صورت اتفاقی با ان مواجه می شود. اما در بازار یابی درون گرا مخاطب با علاقه و میل خود به سمت ما جذب می شود.بازاریابی ربایشی نسبت به بازاریابی برونگرا هزینه کمتری دارد. هم چنین با توجه به اینکه به صورت آنلاین انجام می شود، محدودیت جغرافیایی در تبلیغات ندارد. در این روش بازاریابی چون خود مخاطب با سرچ و یا با تمایل خود وارد سایت شما می شود یا محتوای شما را می خواند، احتمال تبدیل آن بازدیدکننده به lead بالاتر است و مخاطب نسبت به دریافت محتوای تبلیغاتی شما احساس مزاحمت نمی کند.

 

در این مقاله سعی کردیم به طور کامل بازاریابی درون گرا و مراحل یکه باید برای این نوع بازار یبای طی کنید را به شما معرفی کنیم.امیدواریم که این مقاله کاملا برای شما مفید بوده باشد.

به صفحه اینستاگرام آرا ویژن بپیوندید و از مطالب جذاب آن روزانه بهره مند شوید.

 

 

مطالب مرتبط
دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام

دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام چیست؟

دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام به چه معناست؟ در پاسخ به پرسش اینستاگرام مارکتینگ چیست؛ باید بگوییم که متخصصان حوزه دیجیتال، اینستاگرام […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده
انواع تبلیغات همسان و مزایای آن

انواع تبلیغات همسان و مزایای آن

انواع تبلیغات همسان شامل چه مواردی می شود؟ همانطور که می دانید، امروزه یکی از موثر ترین روش های بازاریابی، […]

3 دقیقه مطالعه مشاهده
بهترین روش دیجیتال مارکتینگ

بهترین روش‌ دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بهترین روش‌ دیجیتال مارکتینگ می تواند تاثیر زیادی در افزایش میزان بازدید های وب سایت و فروش محصولات داشته باشد. […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *