آراویژن

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ چیست و چه کاربرد هایی دارد ؟ چرا باید پیج و خم های دیجیتال مارکتینگ را بشناسیم ؟ تا آخر مقاله همراه من باشید!

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

اگر بخواهیم تعریع ساده ای برای ان بیان کنیم می توانیم بگوییم هر کاری در بازاریابی انجام می‌شود، اگر با ابزارهای دیجیتال انجام شود، بخشی از بازاریابی دیجیتالی است.میتوان گفت دیجیتال مارکتینگ یعنی تسلط بر مجموعه‌ای از ابزارها و تکنیک‌ها؛ از سئو و ایمیل گرفته، تا استراتژی محتوا و استفاده از سوشال مدیا. از تبلیغات کلیکی و بازاریابی موبایلی گرفته، تا تولید محتوا .

کاربرد و مزایای دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارها

نتایج قابل سنجش
قابلیت شخصی‌سازی
هزینه پایین برای استفاده
دستیابی به مخاطبین بیشتر
بهینه سازی آسان
نرخ بالاتر جلب مشتری
هدفگیری دقیق خریداران ایده آل
دسترسی بیشتر به مشتریان
گرفتن بهترین نتایج
رقابت های بیشتر و بهتر
بسیاری از مردم مسیر خرید خود را به صورت آنلاین شروع می کنند
قوی ترین شیوه بازاریابی

دیجیتال مارکتینگ

ابزارهای بازاریابی دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی توسط موتورهای جستجو (SEM)

امروزه رقابت بین سایت های مختلف و کسب رتبه برتر بسیار زیاد شده است چرا که میتوان گف هر فرد روزانه به طور مدوام به موتورهای جستجو مراجعه می کند، پس بهترین فرصت است برای کسب و کار شما و همچنین جذب بیشتر مخاطب و بازاریابی می باشد. پس حتما به فکر طراحی سایت برای کسب و کار خود باشید از نون شب نیز واجب تر است!!!

سئو و بهینه سازی (SEO)

اگر برای کسب و کار خود سایتی طراحی کرده اید ولی به همان صورت آن را رها کرده اید باید به شما بگوییم که اسن کار اشتباه محض است. رها کردن سایت به حال خود و بهینه سازی و سئو نکردن آن باعث می شود عملا سایتی که طراحی کرده اید بیهوده باشد. دقیقا مانند خودروی بدون بنزین می باشد!! سئو و بهینه سازی سایت باعث می شود رتبه شما افزایش پیدا کند و جزو نفرات برتر موتورهای جستجو باشید و سعی کنید این کار را به یک متخصص بسپارید چون سئو مانند یک میدان مسابقه می باشد و باید کاملا در آن حرفه ای بازی کنید تا رقیب های شما شما را شکست ندهند!

بازاریابی محتوا (Content Marketing)

محتوا، نقطه مرکزی هر کسب و کار و برندی، اگر شما در هر قسمت از فضای مجازی برای کسب و کار خود فعالیت می کنید، اولین چیزی که باید به آن توجه کنید تولید محتوای جذاب و مورد نیاز مخاطب می باشد. اگر این محتوا به درد مخاطب شما نخورد مطمئنا دیگر به سمت بازنخواهد گشت، پس بهترین ها را مخاطب خود تولید کنید.

بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing)

دو نوع بازاریابی وجود دارد، درون گرا، برون گرا. اگر بخواهیم توضیح مختصری در مورد آن ها بگوییم به این صورت است که بازار یابی برون گرا، شما با هر روشی بدون برنامه ریزی خاصی برند خود را تبلیغ می کنند ممکن است برای شما مفید باشد و ممکن است نباشد اما در بازار یابی درون گرا باید برنامه و اصول خاصی را مرحله به مرحله طی کنید تا بتوانید بازار یابی کنید.

 

بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)

شبکه های اجتماعی امروزه نسبته به سال های قبل بسیار برای کسب و کار ها مفید بوده اند و اکثر مردم روزانه تایمی از خود را در این شبکه های اجتماعی می گذرانند. پس می توانید از حضور روزانه آن ها در شبکه های اجتماعی برای کسب و کار خود بهره ببرید. فرصت ها را از دست ندهید!! از کوچک ترین فرصت ها برای بازار یابی استفاده کنید.

تبلیغات بر اساس کلیک (PPC)

در این نوع تبلیغات تبلیغ کننده به ازای هر کلیک به ناشر تبلیغات هزنیه پرداخت می کند نه به ازای کل تبلیغ انجام شده ، خب مسلما این روش بسیار هزینه مناسبی خواهد داشت برای هر برندی که قصد تبلیغ خوب با هزینه کمتر را دارند.

اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)

در این روش شما از افراد شناخته در فضای مجازی کمک می گیرید تا برند شما در صفحات اجتماعی خود تبلیغ کنند مسلما این روش باعث می شود تمامی افرادی که آن شخص را دنبال می کنند کسب و کار شما بشناسند بهترین روش برای شناخته شدن سریع برند شما می باشد.

تبلیغات بنری (Banner Advertising)

تبلیغات بنری چه در فضای مجازی چه در محیط بیرونی بسیار مفید می تواند باشد. بنرهایی که در فضای شهری نصب می شوند، بنر های تلگرام، بنر اینستاگرام می توانند بهترین گزینه برای تبلیغات بنری باشند.

تبلیغات همسان (Native Advertising)

تبلیغات همسان به روشی از تبلیغات گفته می شود که در آن، محتوای تبلیغاتی کاملاً با ساختاری مشابه بستر و محیط تبلیغ ارائه و عرضه شود. اگر میخواهید تمامی نکات مربوط به این روش را بدانید پیشنهاد می کنم مقاله زیر را مطالعه کنید.

 مطالعه ی بیشتر: تبلیغات همسان چیست؟ چه کاربردهایی دارد؟

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ نوعی بازاریابی مستقیم است که ازطریق ارسال ایمیل انجام می‌شود. این روش مستقیم‌ترین و مؤثرترین راه برای ارتباط با افراد و تبدیل آنان به مشتری واقعی است.

بازاریابی موبایلی یا موبایل مارکتینگ

گوشی همراه یک انتخاب هوشمند برای تبلیغات است. چرا که تقریبا تمام ساعت روز در دست افراد می باشد. در این روش بازاریابی از وب‌سایت‌ها، ایمیل، SMS و MMS، شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌ها استفاده می‌شود . در هر برنامه‌ریزی بازاریابی بلندمدت یا کوتاه‌مدتی، بازاریابی موبایلی بخش مهمی از فعالیت‌ها محسوب می‌شود، پس آن را دست کم نگیرید و در برنامه ریزی های خود آن را قرار دهید.

یادگیری نحوه اجرای صحیح روش‌های بازاریابی دیجیتال، باعث دیده شدن بهتر کسب و کار شما و بهبود نحوه تعامل با مشتریانتان خواهد شد. دستاوردهای اشاره شده، اهداف نهایی تمام روش‌های بازاریابی دیجیتال هستند. شما می‌توانید با ایجاد یک تجربه مناسب برای کاربران نهایی و با توجه به اهدافتان، در جهت توسعه و پیشرفت برند خود حرکت کنید. به کارگیری روش‌های بازاریابی باکیفیت، رضایت شما و مشتری را در پی خواهد داشت.در این مقاله سعی کردیم تمامی ابزار های دیجیتال مارکتینگ را برای شما لیست کنیم.

امیدواریم این مقاله برای شما سودمند بوده باشد. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایت، سئو و بهینه سازی سایت ، به بخش مقالات سایت آرا ویژن مراجعه کنید. مطالب جذاب و مفید در انتظار شما هستند!!!

 

مطالب مرتبط
دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام

دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام چیست؟

دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام به چه معناست؟ در پاسخ به پرسش اینستاگرام مارکتینگ چیست؛ باید بگوییم که متخصصان حوزه دیجیتال، اینستاگرام […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده
انواع تبلیغات همسان و مزایای آن

انواع تبلیغات همسان و مزایای آن

انواع تبلیغات همسان شامل چه مواردی می شود؟ همانطور که می دانید، امروزه یکی از موثر ترین روش های بازاریابی، […]

3 دقیقه مطالعه مشاهده
بهترین روش دیجیتال مارکتینگ

بهترین روش‌ دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بهترین روش‌ دیجیتال مارکتینگ می تواند تاثیر زیادی در افزایش میزان بازدید های وب سایت و فروش محصولات داشته باشد. […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *