سئو یوتیوب چیست؟ همانطور که می دانید یوتیوب بعد از گوگل در رتبه دوم موتورهای جست و جو قرار دارد. برای اینکه ویدیوهای شما در یوتوب بازدید بیشتری بگیرند و افراد بیشتری عضو کانال شما شوند. رعایت برخی از تکنیک های مهم بهینه سازی و سئوی یوتیوب می تواند به شما کمک کند. اما آیا می دانید سئو یوتیوب چیست؟ در این مقاله قصد داریم شما را با مفهوم سئو یوتیوب و راهکارهای بهینه سازی آن آشنا کنیم، پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید:
سئو یوتیوب چیست؟
کلمه سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization بوده و به معنای بهینه سازی موتور جست و جو است. نقش اصلی سئو در یوتیوپ، نمایش محتوای کانال شما به کاربر، افزایش بازدید و درآمدزایی است. برای اینکه دیده شوید، باید ویدیوها و مطالب خود را به گونه آماده کنید که در بین نتایج جست و جو قرار بگیرند. در ادامه به برخی از تکنیک های مهم برای بهبود سئو کانال یوتیوب خواهیم پرداخت:
سئو در یوتیوب چگونه است؟
همانطور که در مطالب قبلی به آن اشاره کردیم، سئو گوگل از طریق بک لینک فالو و نوفالو و سایر فاکتورهای لازم برای رتبه بندی سایت استفاده می کند. اما سئو یوتیوب از طریق تعامل کاربران بوده و شامل بهینه سازی کانال، محتوای ویدیویی، لیست پخش، کلمات کلیدی، تگ ها و توضیحات متا است. مهم ترین نکته برای بهبود جایگاه محتوای شما در موتور جست و جو، تقویت متن و توضیحات ویدیو است. این توضیحات تاثیر مستقیمی بر کاربر می گذارد.
برای مطالعه مقاله “تفاوت بک لینک فالو و نوفالو” بر روی لینک کلیک کنید.
تکنیک های بهینه سازی یوتیوب
مهم ترین نکته برای بهبود سئو کانال یوتیوب این است که حوزه تخصصی خود را مشخص کنید. الگوریتم یوتیوب به کانال های معتبری که موضوعات تخصصی و اطلاعات دقیقی ارائه می دهند، نسبت به محتوای معمولی با موضوعات متفاوت، رتبه بهتری می دهد. به همین دلیل بهتر است ویدیویی بسازید که در عین مفید و کاربردی بودن، جذاب و سرگرمکننده نیز باشد تا کاربران وقت بیشتری را برای مشاهده محتوای شما صرف کنند.
در این قسمت چند نکته مهم در بهینه سازی کانال یوتوب را باهم بررسی می کنیم:
جست و جوی کلمات کلیدی برای یوتیوب
کلیدواژه ها این امکان را به کاربران می دهند تا با یک جست و جوی ساده، محتوای شما را پیدا کنند. فراید سئو یوتیوب با جست و جوی کلید واژه ها آغاز می شود. برای پیدا کردن کلمات کلیدی، در سرچ باکس یوتیوب موض مد نظر خود را وارد کنید تا فهرستی از کلیدواژه های پیشنهادی و پر جست و جو را ببینید. همچنین می توانید در قسمت محبوب ترین ویدیو ها در حوزه کاری خود، از کلمات کلیدی آن ها ایده بگیرید. برای این کار می توانید از کلیدواژه های استفاده شده در title، description و tag ها استفاده کنید. پس با توجه به محتوایی که دارید و چیزی که کاربر جستوجو میکند، فهرستی از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با خودتان را در مرحلهٔ اول آماده کنید.
ساخت و انتشار ویدیو جذاب
یکی از فاکتور های مهم برای بهبود سئو یوتیوب، انتشار محتوای جذاب است. این کار باعث می شود تعداد و مدت زمان بازدید ویدیو از سوی کاربران بیشتر شده و در نگاه اول توجه مخاطب را به خود جلب کند، در این صورت کاربران بیشتری روی ویدیو شما کلیک میکنند و رتبهٔ آن در نتایج جست و جو بالاتر میرود. یادتان باشد ویدیو های طولانی در یوتیوب رتبه بهتری می گیرند.
سئو یوتیوب
برای این کار در ویدیو خود از کلید واژه ها استفاده کنید.
عنوان ویدیو را از کلید واژه های خود انتخاب کنید و بهتر است کلیدواژه خود را در ابتدای عنوان قرار دهید.
در قسمت توضیحات ویدیو بهتر است موضوع محتوای خود را بنویسید و در آن کلید واژه های خود را 2الی4 بار تکرار کنید.
از توضیحات اسپم و تکراری استفاده نکنید.
چند مورد از کلید واژه های خود را در قسمت تگ استفاده کنید. می توانید از موضوعات فرعی ویدیو خود نیز استفاده کنید.
انتشار ویدیو در سایر پلتفرم ها
برای افزایش بازدید ویدیو خود را ترویج دهید و همه جا منتشر کنید. اگر سایت پر بازدیدی دارید می توانید لینک ویدیو و محتوای کانال یوتوب را در آن قرار دهید و از کاربران خود بخواهید تا بر روی آن کلیک کنند.
برای ویدیو های خود پلی لیست تهیه کنید. پلی لیست ها به صورت خودکار هر ویدیو در لیست را یکی پس از دیگری پخش می کنند که این باعث می شود تعداد بازدید های ویدیو های شما به شدت بالا رود.
نتیجه گیری
ما در این مقاله سعی کردیم شما را با تکنیک های مهم در مورد بهینه سازی و سئو یوتیوب آشنا کنیم؛ کسب رتبهٔ برتر در یوتیوب، سخت نیست! اول باید یک ویدیوی مفید و باکیفیت بسازید و بعدطبق اصول و نکات سئو ویدیو یوتیوب که در این مقاله به شما یاد دادیم، آن را بهینه کنید.