آراویژن

مراحل ساخت لوگو حرفه ای – اصول طراحی لوگو در فوتوشاپ

مراحل ساخت لوگو چیست؟ طراحی لوگو برای شرکت ها و کسب و کارهای مختلف از نکات ضروری است. چراکه استفاده از آن ها باعث جلب اعتماد بیشتر مشتریان می شود. دارا بودن لوگوی مخصوص نشان از حرفه‌ای بودن یک کسب و کار دارد. در این مقاله مراحل ساخت لوگو و اصول طراحی آن را باهم بررسی می کنیم:

ساخت لوگو چه مزایایی دارد؟

از مزایای ساخت و طراحی لوگو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لوگو باعث رونق کسب و کار شما در بازار می شود.
  • لوگو برند و محصول شما را در سطح جهانی به مشتریان و مخاطبان معرفی می کند.
  • این ابزار هویت بصری شرکت یا سازمان شماست.
  • استفاده از لوگو تجاری باعث اعتماد مشتریان می گردد.
  • لوگو برای هر شرکت به صورت منحصر به فرد طراحی می شود.
  • می تواند در ذهن مخاطب ماندگار شود.

مراحل ساخت لوگو

مراحل ساخت لوگو حرفه ای چیست؟

  • ایده پردازی با کسب اطلاعات دقیق در مورد کسب و کار مورد نظر، جمع آوری ایده های خلاقانه و بررسی لوگوی رقبا
  • مشورت کردن با سایر فعالان کسب و کار و جمع آوری اطلاعات، اهداف، نوع کالا و خدمات شرکت
  • آشنایی با مدل ها و سبک های طراحی لوگو برای پیاده سازی ایده مورد نظر
  • کسب مهارت های لازم و آشنایی با ابزار های طراحی لوگو مانند فتوشاپ و ایلاستریتور
  • آشنایی با اصول روانشناسی رنگ ها و استفاده از المان ها و نماد های خاص برای انتقال پیام اصلی برند
  • اتود زنی اولیه در کاغذ مخصوص یا دیجیتال قبل از پردازش گرافیکی
  • طراحی گرافیکی لوگو با استفاده از نرم افزار های گرافیکی برای تنظیم ابعاد، رنگ آمیزی و رزولوشن
  • استفاده از فونت ها و رنگ های مناسب برای زیبایی و تاثیر گذاری در ذهن مخاطب
  • بازنگری تمامی جزئیات و استفاده از طرح و رنگ های مختلف برای رسیدن به نتیجه دلخواه

اصول کلیدی طراحی لوگو در فتوشاپ

برای اینکه بتوانید مفهوم یک تصویر و متن را با استفاده از لوگو به مخاطبان خود نشان دهید بایستی به اصول طراحی لوگو توجه کنید. مهم ترین نکات برای طراحی لوگو شامل موارد زیر است:

  • سعی کنید طراحی لوگو را به گونه ای انجام دهید که تصویر روشنی از نوع فعالیت و برند خود را در ذهن مشتریان ایجاد کنید.
  • لوگوی شما هرچقدر ساده تر باشد می تواند تاثیر بهتری بر روی مخاطب بگذارد.
  • استفاده از طرح های پیچیده و نامفهوم پیام برند شما را به بیننده نمی رساند و در نتیجه نوع فعالیت شما به آن ها منتقل نمی شود.
  • بهتر است از همان ابتدای کار طراحی لوگو به صورت حرفه ای و منحصر به فرد انجام شود، تا در طول زمان بدون تغییر بماند.
  • اگر لوگوی خود را در هر دوره تغییر دهید، مخاطبان دچار سردرگمی شده و اعتماد خود را به شما از دست می دهند.
  • طراحی لوگو باید به گونه ای انجام شود که در سایز های مختلف، برای استفاده در فضای مجازی، چاپ روی کالا، تبلیغات و … مناسب باشد.
  • مشابه سازی و تقلید در لوگو از نظر قانونی قابل ثبت نیست. به همین دلیل باید به گونه ای طراحی شود که منحصر به فرد باشد.

در آخر

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و طراحی لوگوی خود با مشاوران ما در مجموعه آرا ویژن تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *