آراویژن

نحوه عملکرد موتورهای جستجو چیست؟

نحوه عملکرد موتورهای جستجو را در این مقاله از سایت ” آراویژن ” به شما عزیزان توضیح خواهیم داد: در این مقاله قصد داریم به صورت کامل نحوه عملکرد کرال ، ایندکس و رنکینگ ها را برای شما به صورت کامل شرح دهیم. به یاد داشته باشید که اولین و مهم ترین فاکتور در محتوا، قابل نمایش بودن آن برای موتور های جستجو است.

نحوه عملکرد موتورهای جستجو

در حالت کلی ، موتورهای جستجو مانند گوگل ، 3 مرحله کلی دارند:

  1. کرال یا خزیدن (crawling) : در این مرحله که می توان گفت مهم ترین مرحله برای موتورهای جستجو می باشد، ربات های کرالر یا اسپایدر، صفحه سایت شما را بررسی می کنند.
  2. ایندکس (indexing) : در مرحله دوم هنگامی که ربات های خزنده گوگل، محتوا و صفحه سایت شما را بررسی کردند، موتور جستجو آن ها را دستبندی ، یا در معادل فارسی نمایه سازی می کند.  سپس در دیتابیس خود ذخیره می کند تا هنگامی که کاربر سوالی مربوط به آن اطلاعات داشت ، آن ها را به او نمایش دهد.
  3. رتبه بندی (ranking) : در مرحله اخر موتور جستجو ، بهترین و مناسب ترین پاسخ را به کاربر از اطلاعاتی که آن ها را ایندکس کرده است، نشان می دهد.

نحوه عملکرد موتورهای جستجو

1. موتورهای جستجو در خزیدن یا کرال

در این مرحله موتور جستجو ، تعداد زیادی از ربات ها را برای محتواهای بروز و جدید ارسال می کند. این ربات ها وظیفه دارند هرگونه محتوایی را چه به صورت متن چه به فرمت هایی مانند، محتوای گرافیکی، عکس، ویدئو یا صوت را شناسایی کنند.

ربات های گوگل هنگامی که در صفحه شما خزش می کنند تا اطلاعات شما را پردازش کنند، ممکن است به لینک های داخلی یا خارجی روبه رو شوند. این لینک ها هرکدام را با دستور العمل های متفاوت پردازش می کنند.

سیستم موتور های جستجو در برخورد با لینک به این شکل است که محتوایات لینک را بررسی میکند. سپس به دیتا و مخزن اطلاعات خود منتقل می کند.

درواقع این محتوا ها در یک مخزن جداگانه به نام کافئین ذخیره می شوند. این اطلاعات هنگامی بازیابی می شوند که کاربری موضوعی مرتبط با آن را جستجو کند.

2. ایندکس گوگل

 درواقع همان دیتابیس یا پایگاه داده ای است که محتوا ها را ذخیره می کند تا با استفاده از الگوریتم ها، آن ها را پردازش کند.

دلایل عدم ایندکس شدن صفحات سایت چیست؟

اگر هیچکدام از صفحات سایت شما ایندکس نشده باشد، می تواند دلایل زیر را داشته باشد :

  • سایت شما بسیار نوپاست و هنوز کرالر ها به سراغ محتوا های شما نیامده اند.
  • هیچ وبسایت خارجی به شما لینک نداده است.
  • سایت شما حاوی کد متا با اتریبیوت نو ایندکس است.
  • سایت شما به هر دلیل توسط گوگل جریمه شده است.
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *