آراویژن

چرا رتبه سایت کاهش پیدا می کند؟

دلایل کاهش رتبه سایت چه می تواند باشد ؟ آیا سایت شما از رتبه قبلی خود پایین تر رفته است ؟ علت آن چه می تواند باشد در این مقاله علت های آن را بررسی می کنیم.

 

دلایل مهم کاهش رتبه سایت در گوگل

دیدن صحنه افت رتبه سایت و کاهش بازدید یکی از ترسناک ترین صحنه هایی است که فرد سئوکار و یا شمایی که برای کسب و کار خود سایت طراحی کرده اید می تواند باشد. بهتر است قبل از مواجه شدن با این صحنه علت های آن را به طور کامل بررسی کنیم تا با این صحنه ی بد مواجه نشوید .

1. استفاده ار کلمات کلیدی اشتباه

اگر از طراحی سایت شما مدت زمان زیادی است که میگذرد و سایت شما قدیمی است، به کلمات کلیدی خود دقت کنید و اگر هنوز از کلمات کلیدی کلی استفاده می کنید بهتر است آن ها را آپدیت کنید.

2. کاهش بک لینک ها

باید بک لینک هایی که برای سایت خود لیست کرده اید را هر روز چک کنید و در صورت کاهش تعداد ان سریعا جای آن را جبران کنید.

3. پنالتی شدن سایت

گاهی اوقات برخی از اقدامات سئو باعث می شود سایت شما توسط گوگل پنالتی شود و برای این که بفهمید این اتفاق برای سایت شما افتاده است یا نه باید به ابزار سرچ کنسول مراجعه کنید.

در سرچ کنسول در قسمت manual action می توانید از جریمه های سایت خود توسط گوگل مطلع شوید.

برای این که جلوی جریمه شدن سایت خود را بگیرید بعد از آپدیت شدن الگوریتم گوگل باید از سئو کلاه سفید برای سایت خود استفاده کنید و از راه های  مخرب و اسپم برای بهبود سایت خود و افزایش رتبه استفاده نکنید.

پنالتی شدن سایت

4. پیشرفت سایت رقیب

سئو و بهینه سازی سایت دقیقا مانند یک میدان مسابقه می باشد که باید حواستان را جمع کنید . فعالیت دیگر رقیب های سایت خود را دائما بررسی کنید تا آن ها شما را در رتبه بندی رد نکنند.

5. سئو منفی

گاهی اوقات سایت های رقیب برای شما لینک های مخرب ایجاد می کنند تا سایت شما افت رتبه داشته باشد.برای مطلع شدن از این موضوع از ابزار سرچ کنسول گوگل استفاده کنید. راه حل این مشکل چیست؟!

برای حل این مشکل باید تمام بک لینک ها را چه بک لینک هایی را که خودتان خریده اید و چه بک لینک هایی را که به شما داده اند را disavow کنید.

Disavow یک فرآیند کوتاهی است که در آن شما به گوگل می گویید، بک لینک های ساخته شده برای سایت شما از فلان سایت، بک لینک های اسپم است که سایت های رقیب برای خراب کاری آن ها را ساخته است و شما این کار را انجام نداده اید.

6. آپدیت الگوریتم گوگل

گوگل دائما در حال آپدیت کردن الگوریتم های خود برای سایت ها می باشد که شما دائما باید اطلاعات خود را بروز رسانی کنید در غیر این صورت اگر سایت خود را مطابق الگوریتم های گوگل آپدیت نگه داری نکنید رتبه سایت شما کاهش پیدا خواهد .

7. محتوای تکراری

محتوا سازی یکی از مهم ترین قسمت هر سایت می باشد در واقع بهترین راه ورود کاربران به سایت شما می باشد. اگر این قسمت از سایت شما ضعیف باشد مسلما رتبه سایت شما نه تنها افزایش بلکه کاهش پیدا خواهد کرد. یکی از نکاتی گوگل بسیار روی ان حساس است تکراری بودن مطالب و محتوا می باشد . اصلا از محتوای سایت های دیگر کپی نکنید که بزرگ ترین ضربه راب هسایت خود وارد می کنید.

محتوای تکراری

8. کاهش سرعت سایت

با توجه به حجم زیاد کاری تمامی انسان ها و افزایش مشغله ها ، مسلما کاربر دوست دارید در سریع ترین زمان ممکن نیازش را برطرف کند. اگر برای رفع نیاز خود به سایت شما وارد شود و سرعت سایت شما پایین باشد مسلما سریعا از ان خارج خواهد شد و ممکن است دیگر وارد سایت شما نشود .

برای چک کردن سرعت سایت می توانید از ابزار PageSpeed Insights گوگل استفاده کنید. این ابزار اخیرا با هدف نزدیک کردن داده ها به حالات واقعی اصلاح شد. صفحات بر اساس میزان زمان بارگذاریشان به سریع، کند و معمولی تقسیم بندی می شوند.برای این که سایت شما رتبه بهتری نسبت به رقبای دیگر شما داشته باشد فقط باید سرعت سایت شما از رقبای شما بیشتر باشد.

برای مثال اگر سایت رقبای شما در 9 ثانیه لود می شود، سرعت سایت شما باید 8 باشد، حتی یک ثانیه فاصله زمانی نیز در رتبه سایت شما تاثیر گذار خواهد بود.

9. ریدایرکت نامعتبر

اگر به هر دلیلی صفحه ای از سایت شما باید تغییر کند و پاک شود . اگر ریدایرکت را به درستی انجام ندهید کاربر با صفحه شکسته 404 مواجه خواهد شد.اگر تغییراتی در ساختار سایت تان به وجود آمده است یا در پوسته سایت تان تغییراتی ایجاد کرده اید باید از ریدایرکت 301 استفاده کنید.

بعد از این که ریدایرکت 301 را انجام دادید باید از نقشه های سایت، تگ های کنونیکال و لینک های داخلی هم اطمینان لازم را به دست آورید.

اگر این کار را به درستی انجام ندهید رتبه سایت شما کاهش پیدا می کند.

10. هک شدن سایت

زمانی که سایت شما هک شود، گوگل شدیدا با این موضوع برخورد خواهد کرد زیرا از هک شدن متنفر است !!! گوگل سئو سایت های هک شده را کاهش داده و به این راحتی به آنها اجازه رتبه گرفتن نمی دهد.

دلایل کاهش رتبه سایت

در این مقاله سعی کردیم دلایل کاهش رتبه سایت را به طور کامل برای شما لیست کنیم .امیدواریم برای شما سودمند باشد.

اگر می خواهید سئو شما به طور کامل و با اصول کامل سئو و بهینه سازی شود باید ان را به یک متخصص بسپارید تا نه تنها مراقب کاهش رتبه باشد بلکه سبب افزایش رتبه سایت شما شود. برای این موضوع می توانید به سایت آرا ویژن مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط
روش های ساخت لینک داخلی

روش های ساخت لینک داخلی

روش های ساخت لینک داخلی را این مقاله باهم بررسی خواهیم کرد چرا که لینک سازی یکی از عوامل اساسی […]

3 دقیقه مطالعه مشاهده
لینک جویس چیست و چگونه عمل می‌کند؟

لینک جویس چیست و چگونه عمل می‌کند؟

لینک جویس چیست و چگونه عمل می‌کند؟ به زبان ساده اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم به این صورت […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده
انواع ابزار سئو

انواع ابزار سئو برای بهبود رتبه سایت

انواع ابزار سئو میتواند شمارو در رسیدن به لینک های برتر راهنمایی کند و سریع تر به نتیجه های درخشان […]

3 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *