آراویژن

اهمیت CTA در طراحی سایت

اهمیت CTA در طراحی سایت، بالا بوده و می تواند رتبه سایت شما را تا حد بسیار زیادی تحت تاثیر خود قرار دهد. CTA یکی از مهم ترین فاکتور های سئو به حساب می آید. اگر در زمینه طراحی سایت فعالیت دارید، پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با مفهوم CTA در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

CTA یا کال تو اکشن چیست؟

کال تو اکشن یا CTA به معنای دعوت از مخاطبان در سایت، اپلیکیشن و فضای اجتماعی، برای اقدام به کاری مشخص است. در واقع شما در CTA از مخاطب خود درخواست می کنید تا با انجام کار مورد نظرتان، با شما مشارکت کند. کال تو اکشن می‌تواند به شکل‌های مختلفی مثل پیام، تصویر و لینک در سایت، همچنین آیدی پروفایل در شبکه های اجتماعی باشد. اهمیت CTA در طراحی سایت لزوما برای خرید نیست و می‌توان از آن برای ثبت نام، دریافت ایمیل، کسب اطلاعات بیشتر، ثبت اطلاعات، دانلود اپلیکیشن و… نیز مورد استفاده قرار داد. در حال حاضر هر شکلی از دعوت به اقدام را نوعی کال تو اکشن در نظر می‌ گیرند.

چرا CTA در طراحی سایت مهم است؟

همانطور که می دانید در بازارهای سنتی، فضای رقابتی بین فروشندگان باعث شده تا آن ها تمام تلاششان را برای جذب مشتری و فروش محصولات خود انجام دهند. در فضای آنلاین نیز هدف از ایجاد کسب‌ و کار، تبدیل مخاطب به مشتری و خریدار است. CTA در فضای مجازی باعث افزایش درآمد و مشتریان شده و مخاطبان را به مدت طولانی تری در سایت، درگیر می کند. این روش یکی از از راه های استراتژیک در بازاریابی محسوب می شود که علاوه بر افزایش بازدید کننده از سایت، باعث افزایش فروش محصول، دریافت اطلاعات ضروری مثل (آدرس و شماره تلفن) و اعتماد سازی نیز می گردد.

اهمیت CTA در طراحی سایت

انواع CTA شامل چه مواردی است؟

  • دکمه خرید یا پرداخت در سایت های فروشگاهی
  • لینک دریافت ایمیل
  • لینک دانلود برنامه
  • لینک دانلود فایل
  • دکمه به اشتراک گذاری
  • لینک صفحات دیگر مثل بلاگ
  • دکمه دریافت اطلاعات ضروری مثل شماره تلفن و آدرس

نکات مهم برای طراحی CTA جذاب در سایت

دکمه CTA باید در جایی از سایت قرار بگیرد که کاربر به راحتی آن را ببینید و روی آن کلیک کند. بنابراین باید در فضایی از سایت طراحی شود که چشم کاربر را اذیت نکند و  به مدت طولانی تری مخاطب را در سایت درگیر کند. همچنین بهتر است برای افزایش تعامل با مخاطبان خود CTA های ممکن را برای همه صفحات سایت خود قرار دهید. نکته بعدی که در طراحی CTA در سایت مهم است، توجه به رنگ و نوع نوشته (از لحاظ فونت و تایپوگرافی) است. چرا که در جذابیت و افزایش نرخ تعامل با مشتری تاثیر زیادی دارد. بنابراین بهتر است از رنگ متناسب با سایت استفاده شود.

 

برای مشاهده سایر مقالات به قسمت “بلاگ سایت آرا ویژن مراجعه کنید

 

مطالب مرتبط
محتوا سازی در اینستاگرام

محتوا سازی در اینستاگرام

محتوا سازی در اینستاگرام با هدف فروش و رونق کسب و کار فروشگاه های آنلاین امروزه به امری بسیار مهم […]

3 دقیقه مطالعه مشاهده

تفاوت سایت با اینستاگرام

تفاوت سایت با اینستاگرام را ما برای شما عزیزان توضیحات لازم را خواهیم داد اگر قصد راه اندازی کسب و […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده

ویژگی های محتوای خوب برای سایت

ما برای شما عزیزان توضیحات و ویژگی های محتوای خوب برای سایت را به صورت کامل توضیح خواهیم داد. اهمیت […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *