آراویژن

چگونه بهترین کلید واژه را انتخاب کنیم ؟

پیدا کردن بهترین کلیدواژه یکی از مهم ترین کارهایی است که باید اطلاعات کافی در مورد آن را داشته باشید تا نتایج بهتری برای سایت شما حاصل شود.

گلمه کلیدی چیست…

اگر به تازگی در زمینه تولید محتوا و یا سئو شروع به فعالیت کرده‌اید، حتما این سوال برای شما پیش آمده که کلمات کلیدی سایت، کلمات کلیدی سئو و یا کلمات کلیدی محتوا دقیقا چه کلماتی هستند؟ کلمات کلیدی یا Keywords در واقع همان ایده‌ها و موضوعاتی هستند، که کاربر را از محتوای سایت آگاه می‌کنند. به عبارت دیگر منظور از کلمه کلیدی، عباراتی است که در هنگام جستجو در گوگل، به کار می‌بریم. چنان چه بخواهید کل محتوای یک مقاله را در کوتاه‌ترین حالت ممکن خلاصه کنید، عبارت به دست آمده همان کلمه کلیدی آن مطلب خواهد بود.

شما در جایگاه صاحب سایت یا کارشناس تولید محتوا باید بتوانید از مرتبط‌‌ ترین کلمات کلیدی در صفحه خود استفاده کنید. بدین صورت شانس بیشتری برای یافته شدن توسط مخاطبین خود خواهید داشت.

 

چرا یافتن کلمات کلیدی سایت مهم است؟

کلمات کلیدی ، کلماتی هستند که کاربران در گوگل سرچ می کنند . بهینه سازی سایت با کلمات کلیدی سئو و مطابق با جدیدترین الگوریتم‌های موتور جستجو، موجب ورود ترافیک ارگانیک بیشتری به سایت می‌گردد. پس بسیار اهمیت دارد که چه کلمه کلیدی را انتخاب کنید چون موفقیت شما سئو سایت بسیار زیاد به آن بستگی دارد.سئو شاید از دور بسیار پیچیده به نظر بیاید ولی سه اصل خیلی مهم در سئو وجود دارد که با رعایت نکات آن نتایج بهتری حاصل می شود . این سه اصل مهم به شرح زیر است :

  • کلیدواژه خوب
  • محتوا
  • لینک ها

روش های پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب سایت

  • استفاده از پیشنهادات گوگل
  • جست و جوهای مرتبط گوگل
  • Google Keyword Planner
  •  Google Trends
  • شبکه های اجتماعی
  •  هم اندیشی و استفاده از روش‌هایی مانند طوفان ذهنی
  •  آنالیزور ها و آمارگیرها
  •  بررسی سایت های پرسش و پاسخ
  • نگاهی به ویکی پدیا داشته باشید
  • زیر نظر گرفتن رقبا
  • گوگل ترندز (Google Trends)

نحوه استفاده از کلمات کلیدی در سئو

  • در URL تمام صفحات
  • در متا تگ
  • در محتوای صفحات
  • محل قرار گیری کلمات کلیدی
  • در Alt tag تصاویر

راه های یافتن بهترین کلید واژه

عباراتی که شما در متن ها و تبلیغات استفاده می کنید معرف شما و راه آشنایی کاربران اینترنتی با شماست. در صورت ضعف در انتخاب کلید واژه ها نه تنها بازاریابی بلکه معرفی  محصول نیز به درستی انجام نخواهد گرفت. بازارهای مرتبط را پیدا کنید و به آن دسترسی پیدا کنید. شناسایی کلیدواژه مناسب خود بازاریاب را به یک کاربر حرفه ای تبدیل می کند و تاثیر بسیار زیادی در کسب و کار شما دارد .

کلمه کلیدی کوتاه

منظور از کلمه کلیدی کوتاه یا short tail یک یا دو کلمه هستند که در محتوا به عنوان کلیدواژه معرفی می‌شوند. معمولا هدف کاربر از جستجوی این کلمات، مبهم است. مثلا زمانی که فردی کلمه (دمنوش) را جستجو می‌کند، نمی‌توان تشخیص داد به چه منظور به دنبال محتواهای مرتبط با این واژه است.

پیشنهاد ما این است که تا حد امکان از این نوع کلمات به عنوان کلیدواژه استفاده نکنید؛ زیرا اگر کاربر به سایت شما وارد شود، ممکن است محتوای شما مورد نظر او نباشد و به سرعت از سایتتان خارج شود. این عمل تاثیر منفی بر سئو سایت خواهد داشت. همچنین short tail ها نرخ تبدیل بسیار پایینی دارند.

کلمه کلیدی طولانی

در این عبارت منظور و هدف کاربر از جستجو، کاملا واضح وشفاف است. طول این عبارات معمولا ۳ تا ۵ واژه است و جزییات بیشتری را مشخص می‌کنند. برای مثال کاربر با جستجوی دمنوش خانگی برای لاغری، کاملا هدف خود را مشخص کرده است. اگر این عبارت را به عنوان کلمه کلیدی محتوای خود انتخاب نمایید و در مورد آن تولید محتوا کنید، احتمال تبدیل شدن این فرد به مشتری سایت شما وجود دارد.

پیدا کردن بهترین کلیدواژه خود را به ما بسپارید . آرا ویژن در سئو و بهینه سازی سایت شما را همراهی خواهد کرد.

مطالب مرتبط
روش های ساخت لینک داخلی

روش های ساخت لینک داخلی

روش های ساخت لینک داخلی را این مقاله باهم بررسی خواهیم کرد چرا که لینک سازی یکی از عوامل اساسی […]

3 دقیقه مطالعه مشاهده
لینک جویس چیست و چگونه عمل می‌کند؟

لینک جویس چیست و چگونه عمل می‌کند؟

لینک جویس چیست و چگونه عمل می‌کند؟ به زبان ساده اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم به این صورت […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده
انواع ابزار سئو

انواع ابزار سئو برای بهبود رتبه سایت

انواع ابزار سئو میتواند شمارو در رسیدن به لینک های برتر راهنمایی کند و سریع تر به نتیجه های درخشان […]

3 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *