آراویژن

چگونه سرعت ایندکس صفحات سایت را افزایش دهیم؟

راهکار برای افزایش سرعت صفحات ایندکس سایت را می شناسید ؟ چه عواملی باعث می شود سرعت ایندکس سایت پایین باشد. در ادامه به این موضوعات را بررسی خواهیم کرد.

منظور از ایندکس سایت چیست؟

اول بیایید باهم مفهوم ایندکس شدن را کامل فرا بگیریم. شما هر زمان مطلبی را در سایت انتشار می دهید، باید مراحلی طی کند تا گوگل آن را قبول کند و در اختیار کاربران خود قرار دهد. به این فرآیند ایندکس شدن صفحه سایت می گویند. ممکن است بعد از مدتی متوجه شوید که صفحه شما خیلی دیر ایندکس می شود. از کجا متوجه می شویم ایندکس نشده است، با جستجو در صفحه های موتورهای جستجو و وارد کردن URL سایت، باید بتوان هر سایتی را مشاهده کرد. اگر نتوانیم سایت را ببینیم یعنی سایت ایندکس نشده است.

علت سرعت پایین ایندکس سایت چیست؟

علت این موضوع هم می تواند الگوریتم های گوگل باشد هم مشکلاتی که در سئو تکنیکال شما وجود دارد، در اکثر مواقع به علت مشکلات سایت شماست که صفحه ایندکس نمی شود. این مشکلات می تواند موارد به خاطر دلایل زیر باشد:

  • پایین بودن سرعت سایت
  • کند بودن سرور سایت
  • وجود خطاهای زیاد در صفحه سایت

مطالعه بیشتر: دلیل ایندکس نشدن مطالب در گوگل چیست؟

راهکار برای افزایش سرعت صفحات ایندکس سایت

راه کارهای افزایش سرعت صفحات ایندکس سایت

تنظیم زمان بندی برای انتشار محتوا

بهتر است برای سایت خود یک زمان بندی برای انتشار هر مقاله سایت مشخص کنید. این که هر زمان که دلتان بخواهد این کار را انجام دهید اصلا برای سایت شما خوب نخواهد بود.با مشخص کردن زمان بندی برای انتشار محتوا گوگل عادت می کند تایم های مشخص به سایت شما سر بزند، تا مقاله را ایندکس کنند. مثلا اگر هر هفته قرار است یک مقاله انتشار دهید یکی از روز های هفته را تعیین کنید و فقط در همان روز آن را انتشار دهید.

بروز رسانی مرتب محتوای وب

گاهی اوقات مقاله را منتشر می کنیم و دیگر سراغ ان را نمی گیریم> مطالب ان مدت ها بدون تغییر باقی می ماند. این اصلا برای رتبه سایت شما خوب نیست. باید هر مقاله ای که گذاشتید بعد از گذشت یک مدت حتما آن را بروز رسانی کنید.

 ساخت سایت مپ

ساده ترین و راحت ترین راه برای افزایش سرعت ایندکس سایت داشتن سایت مپ است. با وجود نقشه سایت می توان تمامی صفحات سایت را به صورت یک فایل xml در اختیار خزنده های گوگل (Crawler) قرار داد تا بدون معطلی و بدون این که صفحه ای را جا بگذارند، زودتر صفحات سایت را بررسی کنند.

 حذف مطالب تکراری

برای هر مطلبی که در سایت قرار می دهید فقط یک صفحه اختصاص دهید. برای یک مطلب چندین صفحه باز نکنید. جلوگیری از بازنشر مجدد مطالب سایت نیز می تواند موجب افزایش سرعت ایندکس سایت شود.

لینک سازی داخلی

لینک سازی داخلی علاوه بر لینک سازی خارجی فراموش نشود، سعی کنید لینک صفحات مهم سایت را در مقاله قرار دهید. این کار نه تنها باعث می شود سرعت ایندکس شما افزایش یابد بلکه کاربر بعد از وارد شدن به سایت شما در آن باقی می ماند و از این مقاله به مقاله دیگر می رود. در نتیجه بازید سایت شما از این را افزایش پیدا می کند.

استفاده از تصاویر کم حجم

استفاده از رسانه هایی که حجم بسیار زیادی دارد باعث می شود سرعت ایندکس شدن صفحات شما کاهش یابد. علاوه بر این در کل در سرعت سایت شما نیز تاثیر می گذارد، هر چقدر چقدر زمان لود شدن سایت شما بالا باشد کاربر سریعا از سایت خارج می شود. طبق آمار و تحقیقاتی که انجام شده است، کاربرد فقط 6 ثانیه روی سایت شما باقی می ماند، اگر سرعت لو شدن سایت شما در این بازه نباش در نتیجه بازدی سایت شما و کلیک ان کاهش پیدا میکند.

استفاده از بک لینک های قوی

داشتن بک لینک های قوی از وب سایت هایی که بازدید بالایی دارند تاثیر فوق العاده ای بر روی افزایش سرعت ایندکس مطالب شما دارد البته دقت کنید که بک لینک های دریافتی نباید Nofollow باشند. پس برای بک لینک سایت های خوبی استفاده کنید.

بهینه سازی سئو

سئو شما تاثیر بسیار زیادی در ایندکس شدن و نشدن سایت شما دارد. حتما سعی کنید اصول سئو را رعایت کنید و از الگوریتم گوگل پیروی کنید که محتوای انتشار یافته شما سریعا ایندکس شود.

 انتشار محتوای با ارزش

این که چه محتوایی در سایت خود آپلود می کنید بسیار اهمیت دارد. ابتدا بهتر است مخاطب هدف خود را شناسایی کنید، نیاز های آن ها را شناسایی کنید و ببنید به دنبال بر طرف کردن چه نیاز هایی هستند. در این صورت اگر آن ها را در سایت منتشر کنید کاربران بیشتری به سمت سایت شما جذب خواهند شد و اگر گوگل تشخیص دهد که متخوای منتشر شده ی شما با ارزش است و به درد کاربران می خورد سریعا آن را ایندکس می کند.

استفاده از شبکه های اجتماعی

با عضویت در شبکه های اجتماعی می توانید مطالب سایت خود را در شبکه های اجتماعی نیز به اشتراگ بگذارید.انجام این کار می تواند تا در سریع تر ایندکس شدن سایت شما موثر باشد؛برای این کار افزونه های مختلفی در شبکه های اجتماعی وجود دارد که با وارد سازی آدرس آر.اس.اس سایت خود، مطالب جدید سایت شما را به صورت خودکار در صفحه های اجتماعی منتشر میسازند.

 

در این مقاله سعی کردیم تمامی راهکار هایی  که برای افزایش سرعت صفحات ایندکس سایت وجود دارد را کامل برای شما لیست کنیم. با رعایت کردن این نکات گوگل صفحات سایت شما را به سریع ترین شکل ممکن ایندکس خواهد کرد.

اگر میخواهید روزانه مطالب مفید و نکات خوبی در مورد سئو و سایت مطالعه کنید به شما پیشنهاد می کنم صفحه اینستاگرام آرا ویژن را دنبال کنید.

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط
روش های ساخت لینک داخلی

روش های ساخت لینک داخلی

روش های ساخت لینک داخلی را این مقاله باهم بررسی خواهیم کرد چرا که لینک سازی یکی از عوامل اساسی […]

3 دقیقه مطالعه مشاهده
لینک جویس چیست و چگونه عمل می‌کند؟

لینک جویس چیست و چگونه عمل می‌کند؟

لینک جویس چیست و چگونه عمل می‌کند؟ به زبان ساده اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم به این صورت […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده
انواع ابزار سئو

انواع ابزار سئو برای بهبود رتبه سایت

انواع ابزار سئو میتواند شمارو در رسیدن به لینک های برتر راهنمایی کند و سریع تر به نتیجه های درخشان […]

3 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *