چک لیست جامع برای سئو محتوا یک ابزار ضروری برای تولیدکنندگان محتوا و کسانی که می خواهند محتوای بهینه برای سایت خود تولید کنند می باشد.
امروز در این مقاله در بخش آموزش سئو سایت آراویژن، قصد داریم تا 10 چک لیست حرفه ای و جامع برای سئو محتوا را با هم به صورت کامل بررسی کنیم.
10 چک لیست سئو محتوا
محتوا پادشاه است! حتما این جمله را در سئو شنیده اید که محتوا به تنهایی می تواند سئو کند! اما باید اصول محتوای حرفه ای یا به اصطلاح گوگل پسند را بلد باشید.
در ادامه 10 مورد از مهم ترین نکاتی که در تولید محتوای سایت باید آن را رعایت کنید را با هم بررسی می کنیم:
- انتخاب کلمه کلیدی صحیح
- بهینه سازی تگهای عنوان (H1، H2، H3 و…)
- استفاده و بهینه سازی تصاویر
- لینکسازی داخلی و خارجی
- بهینه سازی Meta Description
- تعداد کلمه محتوای متنی
- بهینه سازی نامک و Url
- استفاده بهینه از کلمه کلیدی در محتوای متنی
- استفاده از مترادف های کلمه کلیدی
- استفاده از عنوان سئو جذاب
در ادامه به بررسی هر کدام از این موارد خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.
1- انتخاب کلمه کلیدی صحیح
اولین گام در تولید محتوا انتخاب کلمه کلیدی صحیح می باشد. همیشه سعی کنید محتوایی تولید کنید که بازدید کننده داشته باشد!
انتخاب صحیح کلمه کلیدی یعنی کلمه کلیدی برای مقاله یا صفحه خود انتخاب کنید که واقعا کاربر در گوگل آن کلمه کلیدی را جستجو می کند.
- استفاده از گوگل برای پیدا کردن کلمه کلیدی
- استفاده از ابزار کیوردچی
- استفاده از ابزار keywordtool
2- بهینه سازی تگهای عنوان
تگ های عنوان یکی از مهم ترین موضوعاتی است که باید در بهینه سازی آن ها به شدت دقت کنید. توجه داشته باشید که هر مقاله باید فقط 1 عنوان H1 داشته باشد. تعداد تگ های عنوان H2 , H3 نیز می تواند با توجه به نوع و موضوع مقاله متفاوت باشد.
- حتما کلمه کلیدی خود را در H1 استفاده کنید
- هر محتوا فقط یکبار H1 باید داشته باشد
- تگ های عنوان H3 باید زیرمجموعه H2 باشند
- زیر تگ های عنوان از کلمه کلیدی استفاده کنید
3- استفاده و بهینه سازی تصاویر
در محتوای خود حتما از تصاویر استفاده کنید و از تاثیر آن ها غال نشوید! تصاویر سایت یک ابزار قدرتمند برای سئو محتوا می باشند.
- حتما 1 تصویر شاخص داشته باشید
- تا جایی که نیاز است، حداقل 2 تصویر داخل محتوا داشته باشید
- استفاده از توضیحات و تگ ALT برای تصاویر
- حجم تصاویر کمتر از 100 کیلوبایت باشد
- نام تصاویر مرتبط با کلمه کلیدی و تصویر باشد
- روی تصویر محتوای آماری بنویسید
4- لینکسازی داخلی و خارجی
لینکسازی داخلی و خارجی محبوب ترین گزینه در سئو محتوا هستند. حتما حتما حتما در محتوای متنی خود به مقالات مرتبط و منابع خارجی مرتبط لینک بدهید.
- حتما به مقالات مرتبط لینک داخلی بدید
- در صورت وجود به سایت های خارجی لینک بدید
- برای اعتبار بیشتر به صفحه لندینگ اصلی خود در 100 کلمه اول لینک بدید
- دقیقا روی کلمه کلیدی هر صفحه به آن لینک بدید
5- بهینه سازی Meta Description
متا دیسکریپشن همان چند خط کوتاهی از محتوا است که گوگل به مخاطب ها نشان میدهد زیر عنوان سایت. اصولا این متا را خود گوگل به صورت اتوماتیک از بخشی از مقاله ما استفاده می کند.
اما افزونه هایی مانند Yoast Seo این قابلیت را به شما می دهند که شما خودتان توضیحات متای محتوا را انتخاب کنید.
- حداقل 2 بار کلمه کلیدی خود را در متا استفاده کنید
- طول توضیحات متا نباید بیش از حد بلند باشد
- استفاده از اموجی و محتوای متنی جذاب
6- تعداد کلمه محتوای متنی
اصولا محتوای پایین 1000 کلمه محتوای حرفه ای نیست! اما در سال 2024 ارزش این موضوع توسط گوگل کمتر شده است.
یعنی گوگل اهمیت نمیدهد شما چند کلمه محتوا نوشته اید مهم این است که آیا نیاز کاربر را برطرف کرده اید یا خیر!
- حداقل تعداد 1000 کلمه محتوای متنی
- استفاده از اعداد و آمار در محتوای متنی
7- بهینه سازی نامک و Url
نامک محتوای خود را هم میتوانید فارسی قرار بدهید و هم انگلیسی! تفاوتی ندارد کدام را انتخاب می کنید اما حتما دقیقا کلمه کلیدی خود را در نامک استفاده کنید.
- استفاده از کلمه کلیدی در نام
- نامک نباید طولانی باشد
8- استفاده بهینه از کلمه کلیدی در محتوای متنی
سعی کنید کلمه کلیدی خود را داخل محتوای متنی تکرار کنید اما نه زیاد! تقریبا هر 150 کلمه یک بار مجاز هستید تا کلمه کلیدی خود را تکرار کنید.
- استفاده از کلمه کلیدی هر 150 کلمه یکبار مجاز است
- استفاده از مترادف های کلمه کلیدی پیشنهاد می شود.
- زیر عنوان ها و تگ ها سعی کنید از کلمه کلیدی استفاده کنید
9- استفاده از مترادف های کلمه کلیدی
حتما به این نکته هم توجه داشته باشید که سعی کنید محتوای خود را برای فقط 1 کلمه کلیدی بهینه نکنید! سعی کنید مثلا محتوای قیمت آیفون 16 را که نوشته اید، اگر کاربری به جای قیمت نوشت هزینه آیفون 16 هم مقاله شما برای آن نمایش داده شود.
- از مترادف های کلمه کلیدی خود استفاده کنید
10- استفاده از عنوان سئو جذاب
و در نهایت عنوان جذاب برای سئو می تواند نرخ کلیک محتوای شما را چندین برابر کند. توجه داشته باشید که تیتر 1 را با عنوان اشتباه نگیرید!
شما می توانید با استفاده از افزونه هایی مانند Yoast Seo علاوه بر تعیین توضیحات متا برای مقاله خود، از عنوان جداگانه هم استفاده کنید.
- استفاده از اعداد و درصد در عنوان سئو
- استفاده از Emoji در عنوان سئو
- استفاده از براکت [ ] در عنوان سئو
در این مقاله جذاب و حرفه ای در دسته بندی آموزش سئو سعی کردیم یک چک لیست عالی برای شما عزیزان تهیه کنیم. حتما از تک به تک نکات این مقاله استفاده کنید.
از خدمات تخصصی ما در آراویژن می توان به سئو سایت در ارومیه و طراحی سایت در ارومیه اشاره کرد. لطفا نظرات خود را زیر این پست با ما به اشتراک بگذارید.