اصول تهیه رپورتاژ آگهی استاندارد چیست؟ محتوای رپورتاژ محتوایی است که در آن تبلیغات به صورت غیر تهاجمی صورت می گیرد. رپورتاژ باید به گونه ای نگارش شود که فرصتی به بازاریابان جهت برقراری ارتباط بدهد. در این مقاله از سایت ” آراویژن” قصد داریم نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی اثر گذار را بررسی کنیم. از آنجایی که رپورتاژ آگهی ترکیبی از یک متن تبلیغاتی و یک مقاله است در نتیجه شخص نویسنده نیز باید با مهارتهای کپیرایتینگ و تولید محتوا آشنا باشد تا رپورتاژ آگهی مناسبی را تهیه کند.
اصول تهیه رپورتاژ آگهی چیست؟
در مقایسه با تبلیغات سنتی، رپورتاژ آگهی انعطاف بیشتری دارد و میتوان از آنها در مجلات، روزنامهها و پستهای وبلاگی استفاده کرد. علاوه برا این، از آنجایی که این نوشته، نوعی تبلیغ غیرمستقیم به شمار میآید، توجه مخاطب را بیشتر جلب میکند. اما برای نوشتن رپورتاژ اگهی باید نکاتی را در نظر داشته باشید تا متن نوشته شده کیفیت مناسبی داشته باشد:
توجه به موضوع نشریه
پیش از اینکه اقدام به تهیه رپورتاژ نمایید؛ نیاز به مطالعه نشریه خواهید داشت تا با مفاهیم کلی آن نشریه آشنا شوید. اگر آن نشریه در زمینه علمی فعالیت داشته و مطالب تخصصی در این مورد ارائه می دهد؛ رپورتاژآگهی شما نیز باید چنین ظاهر و بطنی داشته باشد. اگر رپورتاژ شما در زمینه غذا و آشپزی است، قطعا نمی توانید آن را در چنین نشریه ای منتشر کنید. به همین دلیل مطالعه نشریه و توجه به موضوع آن الزامی است.
توجه به تیترهای اصلی
انتخاب تیترهای جذاب و استاندارد تاثیر زیادی در جذب مخاطبان دارد. در واقع موضوع اصلی در تهیه رپورتاژ آگهی مناسب، استفاده از تیترهای داخلی دقیق و مخاطب پسند می باشد.
بررسی ویژگی های مخاطب
توجه به پرسونای مخاطب اهمیت زیادی داشته و تا زمانی که شناخت و درک کافی از او نداشته باشید، نمی توانید یک رپورتاژ موثر تهیه نمایید.
برای مثال اگر مخاطبان شما اقشار تحصیل کرده و باسواد مثل اساتید دانشگاه هستند و رپورتاژ شما نیز درباره مفاهیم آموزشی و دانشگاهی است؛ باید رپورتاژی تهیه نمایید که از ارزش علمی بالایی برخوردار باشد.
call to action
بخش call to action یکی از مهمترین بخش های موجود در متن رپورتاژ است. مخاطب در این بخش با سایت عرضه کننده محصول آشنا شده و متوجه می شود که چطور می تواند اقدام به تهیه آن نماید. کال تو اکشن باید به طور هوشمندانه نگارش شود تا مخاطب را به سمت سایت مورد نظر بکشاند؛ نه اینکه موجب دفع او گردد.
محتوای پیشنهادی: رپورتاژ آگهی چه تاثیری در سئو دارد؟
اهمیت رپورتاژ آگهی چیست؟
در بازاریابی سنتی، بازاریابان مجبورند، به صورت حضوری، محصول و خدمات خود را تبلیغ کنند. اما رپورتاژ که به صورت اینترنتی و در فضای وب منتشر می گردد؛ به صورت غیر حضوری تبلیغ نموده و توجهات زیادی را در پی داشته است. این روش، ابزاری سودمند برای توسعه دیجیتال مارکتینگ محسوب شده و گسترش فروش و درآمد را رقم زده است.
آیا متن رپورتاژ باید تبلیغی باشد؟
محتوای رپورتاژ بر روی تبلیغات متمرکز بوده و با همین هدف تهیه و تدوین می گردد. پس اگر سوال شما این است که متن رپورتاژ باید تبلیغی باشد؟ باید بگوییم بله این محتوا تبلیغاتی است، اما نه آن تبلیغاتی که در ذهن شماست.
با بررسی انواع رپورتاژ، اعم از رپورتاژ آگهی و خبری خواهید دید که هر دو در نهایت به تبلیغات ختم می شوند؛ اما چون این محتواها از بار اطلاعاتی قوی برخوردار می باشند؛ روی مخاطب به کلی تاثیر نهاده و رغبت و تمایل خرید محصول را در او به وجود می آورند.
تعداد کلمات استاندارد در رپورتاژ آگهی
حداقل تعداد کلمات مجاز برای نگارش مقاله رپورتاژ، 800 و حداکثر 1200 کلمه است. پیشنهاد می کنیم نکاتی که مستلزم نگارش محتوای رپورتاژ قوی است را رعایت کنید تا با نتیجه دلخواه روبرو شوید.