آراویژن

اصول لینک سازی داخلی در سئو سایت چیست؟

اصول لینک سازی داخلی در سئو سایت را در این مقاله از سایت “آرا ویژن” بررسی خواهیم کرد: اگر با تکنیک های بهینه سازی وب سایت آشنایی داشته باشید، به احتمال زیاد، اصطلاحاتی مانند لینک داخلی و خارجی را شنیده اید. لینک داخلی به لینکی گفته می شود که یک صفحه از وبسایت شما را به صفحه دیگری از صفحات سایت خودتان ارجاع می دهد. در نتیجه کاربران با مشاهده یک بخش از سایت شما ترغیب می شوند تا به بخش دیگری از سایت شما نیز بروند. با این کار اعتبار صفحات شما نزد گوگل افزایش یافته و باعث بهبود سئو سایت می گردد.

اصول لینک سازی داخلی در سئو سایت

شناخت اصول لینک سازی داخلی در سئو سایت می تواند تحول بزرگی را در رتبه سایت شما ایجاد کند. وقتی کاربر وارد یک محتوا می‌شود باید بتواند مطالب مرتبط را پیدا کند، اگر چیزی نیاز به توضیح بیشتر دارد باید به صفحه مدنظر لینک داده شود تا کاربر اطلاعات بیشتری کسب کند. در این قسمت به برخی از مهم ترین اصول و قواعد لینک سازی اشاره خواهیم کرد:

لینک سازی در صفحات سایت با توجه به محتوا

شما می توانید در صفحات خود به محتوای مرتبط لینک بدهید. بهترین نوع لینک داخلی این است که یک مقاله را به مقاله دیگری لینک دهید. این کار باعث می‌شود که ساختار لینک‌های داخلی وبسایت قدرتمند شود. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که لینک های شما با موضوع محتوا یا قسمتی از آن مرتبط باشد. شما می توانید برای توضیحات بیشتر برخی از بخش های مقاله خود، مخاطب را به صفحه دیگری منتقل کنید. این کار با لینک سازی امکان پذیر است.

استفاده از انکرتکست و متن مناسب لینک

یکی از اصول لینک سازی داخلی در سئو سایت توجه به متن یا انکرتکست لینک است. در واقع انکر تکست‌ها با اضافه کردن کلمات کلیدی و محتوا به لینک، ارزش لینک را ارتقا می‌دهند. مطمئناً موتور جستجوی گوگل در زمان ایندکس کردن، انکر تکست‌ها را نیز لحاظ می‌کنند. برای اینکار سعی کنید در متن لینک خود از کلمات کلیدی صفحه مقصد استفاده کنید. به یاد داشته باشید که در لینک‌های داخلی سایت از انکر تکست‌های عمومی مانند «اینجا را کلیک کنید» یا «اطلاعات بیشتر» استفاده نکنید. انکر تکست‌های عمومی هیچ ارزشی برای لینک‌هایتان ندارند.

اصول لینک سازی داخلی در سئو سایت

لینک دهی به مقالات قدیمی

همانطور که می دانید، یکی از فاکتورهای مهم در بهبود رتبه وب سایت، انتشار مداوم مقالات جدید در وبلاگ است. گوگل وب‌سایت‌ها را بر اساس بروز رسانی محتوای جدیدشان رتبه‌بندی می‌کند. هرچه فعالیت شما در زمینه تولید محتوا بیشتر باشد، مطمئناً رتبه وب‌سایت بهتری خواهید داشت.

مدیریت لینک های خروجی

این موضوع را به خاطر داشته باشید لینک سازی های داخلی که انجام می دهید اصولا لینک های فالو می باشند که با بالا رفتن تعداد لینک های خروجی امکان دارد که اعتبار و قدرت صفحه مورد نظر به شدت کاهش پیدا کند. بنابراین بهتر است از لینک های خارجی کمتری برای صفحات وب سایت خود استفاده کنید.

بیشتر بدانید: تاثیر کلمات کلیدی در بک لینک

مزایای لینک سازی در کسب و کار

همانطور که اشاره کردیم لینک سازی تاثیر بسیاری در کسب رتبه و جایگاه وب سایت شما در گوگل دارد علاوه بر تمام مواردی که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم لینک سازی می تواند بر کسب و کار شما نیز تاثیر گذار باشد و دارای مزیت های بسیاری در کسب وکارها می باشد که در ادامه به برخی از مزایای لینک سازی در کسب وکار اشاره کرده ایم:

  • ارتباط با دیگران
  • ارسال ترافیک
  • ساخت نام تجاری
  • بازاریابی رایگان افراد
  • سرمایه گذاری همیشگی
  • اعتماد و اعتبار
مطالب مرتبط
هاست ایرانی یا خارجی

هاست ایرانی بهتر است یا هاست خارجی؟

هاست ایرانی یا خارجی، کدام بهتر است ؟ آیا نوع آن در سایت من تاثیر خواهد گذاشت و کدام بهتر […]

3 دقیقه مطالعه مشاهده
تاثیر دامنه بر سئو سایت

آیا دامنه بر روی سئو سایت تاثیر گذار است؟

تاثیر دامنه بر سئو سایت را در این مقاله بررسی خواهیم کرد . اگر در مورد دامنه و انواع آن […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده
DNSSEC چیست

DNSSEC چیست و چگونه عمل می‌کند؟

DNSSEC چیست و چه کاربردی دارد؟ اگر با این مفهوم آشنا نیستید به شما پیشنهاد می کنیم حتما این مقاله […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *