آراویژن

بهینه سازی صفحات 404 چگونه است؟

بهینه سازی صفحات 404 را در این مقاله از سایت ” آرا ویژن” بررسی خواهیم کرد: صفحات 404 نشان‌دهنده صفحاتی است که حذف شده‌اند یا آدرس آن‌ها تغییر کرده است. این صفحات اگر توسط ربات‌های گوگل دیده شوند، باعث افت رتبه سایت شما می‌شود. بنابراین بهترین کار برای رفع این مشکل سئو و بهینه سازی این صفحات است. در این مطلب به این موضوع خواهیم پرداخت:

بهینه سازی صفحات 404

صفحه 404  شاید برروی رتبه سایت ما در گوگل و سایر موتورهای جستجو اثر نکند ولی تاثیر آن بر روی رضایت مندی مخاطب و متناسب با طراحی سایت کاملا مشخص است. بنابراین برای طراحی صفحه 404 خود کمی بیشتر وقت صرف کنید و از بکارگیری ایده های نوین در این صفحه نهراسید. افزایش خطاهای 404 در سایت به خودی خود، تاثیر منفی در رتبه بندی گوگل ندارد اما اگر صفحاتی از سایت شما که پیش از این، از طریق گوگل ورودی می گرفتند حذف شوند، قطعا ورودی گوگل سایت شما کاهش می یابد و بهتر است سایت شما کمترین خطای 404 را داشته باشد. برا بهینه سازی صفحات 404 بهتر است به نکات زیر دقت شود:

محصولات خود را در جایگاه اول قرار دهید

از صفحه ۴۰۴ خود به عنوان فرصتی برای جایگاه موثر محصولات خود استفاده کنید. به بازدیدکنندگان منتخبی از برخی از محبوب‌ترین پیشنهادات خود را به همراه پیوندهایی به هر محصول نشان دهید. در حالی که مشتریان بالقوه ممکن است به دنبال این موارد خاص نباشند، این رویکرد راهی برای جذب بازدیدکنندگان از صفحه ۴۰۴ شما به صفحات سایت فعال ارائه می دهد.

نکته ای که توجه به آن ضروری است: همیشه تصاویر را درج کنید. در حالی که پیوند به محصولات بهتر از هیچ است، پیوندهای حاوی تصاویر در جلب مشتریان برای کلیک کردن بسیار مؤثرتر هستند.

ارائه نظرات کاربران

می توانید صفحات ۴۰۴ خود را با درج نظرات کاربران درباره محصولات یا خدمات خود بهبود بخشید. هنگامی که کاربران در ۴۰۴ صفحه قرار می گیرند، طبیعتاً ناامید می شوند. در نتیجه، آنها قبلاً اذیت شده‌اند و احتمال خرید هر چیزی که شما می‌فروشید را کاهش می‌دهد.

بهینه سازی صفحات 404

جذب مشتریان جدید

همراه با پیام «متاسفیم این کار نمی کند»، راهی را برای مشتریان ارائه دهید تا با شما تماس بگیرند یا یک نسخه نمایشی رایگان از محصول یا خدمات شما ارائه دهند.

استفاده از ویدیو طنز یا خنده دار

بازدیدکننده ای را در نظر بگیرید که در صفحه ۴۰۴ شما قرار می گیرد، کلیپ ویدیوی خنده دار شما را تماشا می کند و می خندد. دفعه بعد که تبلیغات برند شما را در رسانه های اجتماعی ببینند، به احتمال زیاد تاثیر مثبت ۴۰۴ خنده دار شما را به جای ناامیدی از فرود در صفحه اشتباه به یاد خواهند آورد و ممکن است دوباره برگردند و دوباره از شما دیدن کنند.

ارور 404 سایت چیست؟

در صورتی که یک صفحه از سایت به هر دلیلی در دسترس نباشد، کاربر در زمان ورود به آن با ارور ۴۰۴ مواجه می‌شود. برای مثال اگر آدرس سایت به اشتباه وارد شود، این خطا برای کاربر نمایش داده خواهد شد. اما نکته مهم اینجا است که گاهی اوقات ممکن است به دلیل حذف کردن عمدی یا سهوی یک صفحه با ارور ۴۰۴ مواجه شوید که در این صورت باعث ناامیدی کاربر خواهد شد.

دلایل نمایش صفحه 404 برای کاربران چیست؟

دلایل مختلفی برای نمایش داده شدن صفحه 404 وجود دارد:

  1.  URL به کلی حذف شده باشد و به هیچ صفحه دیگری هدایت (ریدایرکت) نشده باشد.
  2. کاربر آدرس صفحه (URL) را اشتباه تایپ کرده باشد.
  3.  آدرس صفحه بدون ریدایرکت به آدرس جدید عوض شده باشد.
مطالب مرتبط
هاست ایرانی یا خارجی

هاست ایرانی بهتر است یا هاست خارجی؟

هاست ایرانی یا خارجی، کدام بهتر است ؟ آیا نوع آن در سایت من تاثیر خواهد گذاشت و کدام بهتر […]

3 دقیقه مطالعه مشاهده
تاثیر دامنه بر سئو سایت

آیا دامنه بر روی سئو سایت تاثیر گذار است؟

تاثیر دامنه بر سئو سایت را در این مقاله بررسی خواهیم کرد . اگر در مورد دامنه و انواع آن […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده
DNSSEC چیست

DNSSEC چیست و چگونه عمل می‌کند؟

DNSSEC چیست و چه کاربردی دارد؟ اگر با این مفهوم آشنا نیستید به شما پیشنهاد می کنیم حتما این مقاله […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *