آراویژن

تاثیر نرخ کلیک بر نتایج گوگل چیست؟

تاثیر نرخ کلیک بر نتایج گوگل در سال های اخیر به یکی از اصلی ترین دغدغه های سئوکاران و وب مستران تبدیل شده است. استفاده اصولی از این شاخص می تواند باعث بهبود رتبه سایت شما در فهرست نتایج گوگل شود. امروزه بر اساس الگوریتم های جدید گوگل، نرخ کلیک یا CTR به عنوان یکی از فاکتورهای مهم سئو به شمار می رود. CTR یا نرخ کلیک درواقع نشان دهنده میزان جذابیت سایت شما برای کاربران است. در این مقاله از سایت آرا ویژن قصد داریم به مفهوم نرخ کلیک و تاثیر آن بر نتایج گوگل بپردازیم.

تاثیر نرخ کلیک بر نتایج گوگل

به نظر شما نرخ کلیک در سئو سایت تاثیر گذار است؟ وقتی که کاربر یک کلمه کلیدی را جست و جو می کند، لیستی از پیشنهادات گوگل را می بیند و روی یکی یا چند تا از آنها کلیک می کند. گوگل متوجه می شود که هر یک از این لینک ها چند بار توانسته اند کلیک بگیرند.

هر چه تعداد این کلیک ها بالاتر باشد، از نظر گوگل محتوای صفحه برای کاربر مفید بوده و با افزایش تعداد کلیک شانس بیشتری برای قرار گرفتن در رتبه بهتر دارد. صفحاتی که CTR بالایی داشته و کلیک زیادی گرفته اند، شانس بیشتری برای رسیدن به رتبه های برتر را دارند. پس هر چه CTR بالاتر باشد، سئو آن صفحه بهتر است.

نرخ کلیک (CTR) چیست؟

CTR مخفف Click Through Rate یا همان نرخ کلیک می باشد. این شاخص معیاری برای محاسبه تعداد کلیک کاربران بر روی لینک ها، دکمه ها و تبلیغات سایت است. اگر نرخ کلیک سایت شما زیاد باشد یعنی میزان جذابیت و گیرایی مطالب شما برای کاربران زیاد بوده و تعداد ورود آن ها به سایت شما باعث بهبود رتبه سایت در فهرست نتایج گوگل می شود.

منظور از بازدید و Impression در گوگل چیست؟

Impression به معنای تعداد نمایش لینک های شماست. بازدید عنوان، تصاویر و نقشه های سایت شما توسط کاربر را در زبان تخصصی سئو و سرچ کنسول گوگل، Impression می گویند. هنگامی‌که یک کاربر عبارتی را در گوگل جستجو می‌کند نتایج مشخصی برای او نمایش داده می‌شود. تمامی این نتایج به‌ عنوان Impression شناخته می‌شوند. اگر محتوای شما در صفحه دوم گوگل قرار بگیرد و کاربری وارد آن صفحه نشود، در نتیجه هیچ بازدیدی از سایت ثبت نمی شود.

بیشتر بخوانید: صفحه اول گوگل چیست؟ زمان بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل

تاثیر نرخ کلیک بر نتایج گوگل

چگونه نرخ کلیک سایت خود را افزایش دهیم؟

برای اینکه بتوانید نرخ کلیک خوبی از سوی کاربران داشته باشید و در فهرست نتایج گوگل به رتبه بالایی دست پیدا کنید، باید محتوای خود را طبق الگوریتم های گوگل تنظیم کنید. برای اینکار بهتر است به موارد زیر دقت کنید:

  • تولید محتوای باکیفیت و مفید
  • سادگی در طراحی سایت
  • لینک سازی داخلی و خارجی
  • عدم وجود غلط املایی در متن محتوا
  • استفاده از عنوان مناسب برای محتوا
  • استفاده از کلمه کلیدی مرتبط با محتوا و مناسب
  • بهینه سازی توضیحات متا و بکارگیری عبارات جذاب در آن
  • استفاده از URL کوتاه و خوانا
  • بهینه سازی سایت برای تلفن همراه
  • و …

نحوه محاسبه نرخ کلیک چگونه است؟

برای محاسبه نرخ کلیک ابتدا باید به سرچ کنسول وب سایت خود در گوگل مراجعه کنید، در این قسمت اطلاعات دقیقی از تعداد کلیک، ایمپرشن و در نهایت نرخ کلیک ارائه می دهد. به حاصل تقسیم تعداد کلیک های کاربران به تعداد نمایش لینک های سایت شما، CTR یا نرخ کلیک می گویند.

CRT= Clicks/Impression

مطالب مرتبط
هاست ایرانی یا خارجی

هاست ایرانی بهتر است یا هاست خارجی؟

هاست ایرانی یا خارجی، کدام بهتر است ؟ آیا نوع آن در سایت من تاثیر خواهد گذاشت و کدام بهتر […]

3 دقیقه مطالعه مشاهده
تاثیر دامنه بر سئو سایت

آیا دامنه بر روی سئو سایت تاثیر گذار است؟

تاثیر دامنه بر سئو سایت را در این مقاله بررسی خواهیم کرد . اگر در مورد دامنه و انواع آن […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده
DNSSEC چیست

DNSSEC چیست و چگونه عمل می‌کند؟

DNSSEC چیست و چه کاربردی دارد؟ اگر با این مفهوم آشنا نیستید به شما پیشنهاد می کنیم حتما این مقاله […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *