آراویژن

تقویم محتوایی اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد؟

تقویم محتوایی اینستاگرام چه کاربردی دارد؟ همانطور که می دانید، رشد کسب و کارها در فضای اینترنت و شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، نیازمند برنامه ریزی دقیق است. به همین دلیل یکی از نکات مهم در بازاریابی محتوایی، برنامه ریزی صحیح می باشد. منظور از بازاریابی محتوایی انتشار منظم محتوا است و در این زمینه داشتن تقویم محتوایی اینستاگرام کمک می‌کند تا محتوای شما منظم منتشر شود. در ادامه مطلب از سایت “آرا ویژن” با ما همراه باشید تا به این موضوع بیشتر بپردازیم:

تقویم محتوایی اینستاگرام چیست؟

تقویم محتوایی اینستاگرام یکی از ابزارهای کلیدی در تولید محتوا به شمار می‌آید که شامل یک برنامه ریزی منظم برای مدت زمان مشخصی است. در این تقویم، حجم محتوای مورد نیاز به همراه تاریخ آن‌ برای تولید، ویرایش و انتشار را مشخص می گردد. با استفاده از این ابزار شما می‌توانید یک بازه زمانی برای خود مشخص کنید و از چند روز قبل محتوای خود را آماده کنید.

نکته مهمی که در تقویم محتوایی اینستاگرام وجود دارد، زمان انتشار پست‌ها است که با استفاده از ابزارهای دیجیتال و آنلاین به شما قبل از آنکه زمان انتشار محتوا برسد، خبر خواهد داد. این کار کمک می‌کند تا محتوای صفحه خود را بر اساس این تقویم و زودتر از تاریخ آن تولید کنید.

مزایای تقویم محتوایی اینستاگرام

از جمله مزایای تقویم محتوایی اینستاگرام به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • یکی از مهم‌ترین مزایای تقویم محتوایی اینستاگرام آن است که شما با استفاده از آن می‌توانید زمان زیادی را برای خود ذخیره کنید و به جای صرف زمان در هر روز برای انتشار پست می‌توانید انتشار خودکار تعدادی پست را در هر روز مشخص کنید.
  • طراحی تقویم محتوایی به تعامل بهتر شما با مخاطبان هم کمک می‌کند. درواقع با استفاده از این ابزار در اینستاگرام مخاطب ترغیب می‌شود که برای دیدن پست یا استوری‌های پیج شما اکانت اینستاگرام خود را چک کند.
  • شما با استفاده از این تقویم می توانید به ارائه محتوای با کیفیت بپردازید.

تقویم محتوایی اینستاگرام

 

تقویم محتوایی اینستاگرام شامل چه مواردی می‌شود؟

جزئیاتی که در تنظیم یک تقویم محتوایی اثربخش برای اینستاگرام ذکر می‌شوند، بسته به ماهیت آن کسب‌وکار و اندازه تیم محتوا متفاوت هستند. به‌عنوان مثال، یک فروشگاه آنلاین ممکن است دو نفر نیرو داشته باشد و یک تقویم ساده برای آن‌ها کاملا مناسب است. از طرفی، یک شرکت گسترده با تیمی بزرگ، نیاز به تقویمی مفصل‌تر دارد. در ادامه به چند مورد ضروری که در همه تقویم‌ها باید رعایت شوند، اشاره خواهیم کرد:

  • موضوع محتوا
  • تاریخ انتشار
  • نوع محتوا (عکس‌نوشته، ویدیویی، تک‌اسلایدی یا چند‌اسلایدی و…)
  • تعداد لایک، کامنت و اشتراک‌گذاری

مطالعه بیشتر: آیا سئو در اینستاگرام موثر است؟

تقویم محتوایی برای چه کسب و کاری کاربرد دارد؟

یکی از نیاز های ضروری برای هر کسب و کاری، شناخت برند توسط مشتریان است. بهترین راه برای دیده شدن، فضایی است که میلیون‌ها نفر در روز از آن استفاده می‌کنند. اگر کسب‌وکاری به دنبال مشتری در اینستاگرام است، حتما نیاز به یک تقویم دارد. چرا که با کمک این تقویم به خوبی درمی یابید چه محتوایی را چه زمانی باید منتشر کنید که بالاترین میزان جذابیت را داشته باشد و بازدید و فروش پیج شما را افزایش دهد.
مطالب مرتبط

افزایش بازدید استوری و راهکار های آن

افزایش بازدید استوری اینستاگرام یکی از مهم ترین کارها برای ایجاد روابط اجتماعی و برند سازی است. استوری ها مسیری […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده
افزایش فالوور اینستاگرام

افزایش فالوور اینستاگرام با راهکارهای طلایی

افزایش فالوور اینستاگرام یکی از مهم ترین دغدغه های کسانی است که در این فضای اجتماعی فعالیت می کنند. کسب […]

3 دقیقه مطالعه مشاهده

شادوبن اینستاگرام چیست و روش‌های جلوگیری از آن

شادوبن ایسنتاگرام چیست؟ آیا با روش های جلوگیری و رفع آن آشنایی دارید ؟ در این مقاله به بررسی کامل […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *