آراویژن

توازن سایت در سئو چیست؟

توازن سایت در سئو به چه معناست؟ اصطلاح توازن موبایلی (Mobile Parity) برای مواردی کاربرد دارد که بین نسخه موبایل و دسکتاپ یک سایت، مقایسه ای انجام بگیرد. طراحی وب در کل دستگاه ها باید به نحوی باشد که یک پیام یکسان را  به مخاطب منتقل کند. به همین دلیل در این مقاله از سایت “آراویژن” قصد داریم اهداف اصلی سایت را در نظر گرفته و به اهمیت توازن سایت در سئو بپردازیم:

توازن سایت در سئو یعنی چه؟

در هنگام مقایسه بین نسخه موبایلی و دسکتاپی یک سایت از اصطلاح توازن سایت در سئو یا موبایلی استفاده می شود. آیا این دو نسخه مشابه یکدیگرند؟ چه تفاوت هایی بین این دو نسخه از سایت وجود دارد؟ اگر می‌خواهید سایت شما سئو (SEO) خوبی داشته باشد، به این نکته دقت کنید که نسخه موبایل و دسکتاپ سایت، از توازن خوبی برخوردار هستند. منظور از توازن سایت در سئو به این معناست که سایت شما محتوای مورد نظر را در نسخه موبایل و دسکتاپ به یک شکل نمایش دهد. اگر دقت کرده باشید برخی از وب‌سایت‌ها، زمانی که با موبایل و دسکتاپ وارد آن‌ها می‌شوید، به صورت کلی متفاوت هستند.

یعنی ممکن است یک بخش از سایت را در دسکتاپ مشاهده کنید، اما همان را در نسخه موبایل مشاهده نکنید. با توجه به اینکه گوگل نسخه دسکتاپ و موبایل را بررسی می‌کند، بهتر است که شما سایت را در تمام دستگاه‌ها به یک شکل نمایش دهید.

مطالب پیشنهادی: سئو سایت در ارومیه

وب سایت ریسپانسیو چه تاثیری در سئو دارد؟

در صورتی که وب سایت شما واکنش گرا و ریسپانسیو نبوده و دارای نسخه موبایلی مجزایی باشد، مشکلات دیگری نیز ممکن است ایجاد شوند. به دلایلی مشابهی معمولا نسخه واکنش گرا به نسخه مجزای موبایلی ارجحیت دارد. واکنشگرا بودن وبسایت موجب می شود که مدیریت بسیاری از بخش های وبسایت مانند متا تگ robots و لینک های کانونیکال در هر دو نسخه یکسان باشد.

توازن سایت در سئو چیست؟

اهمیت لینک های داخلی در توازن بین نسخه موبایلی و دسکتاپی

لینک های داخلی یکی از مهم ترین پارامترهای مرتبط با توازن موبایلی هستند، ممکن است در نسخه موبایل تغییراتی در قسمت منوی اصلی سایت و ساید بار ها ایجاد شود که در نهایت  باعث کاهش تعداد لینک های داخلی در صفحت سایت گردد. هنگام حذف کردن محتواها از تلفن همراه، لینک‌های داخلی نیز از بین می‌روند و در تلفن همراه نمایش داده نمی‌شوند. این موضوع واقعا تاثیر بسیار بدی بر سئو سایت می‌گذارد. لینک های داخلی همانند بک لینک ها بر روی سئو موثرند. آنها در افزایش اعتبار صفحات موثرند و نقش مهمی در بسیاری از استراتژی های وب سایت دارند. با هریک از این تغییرات، ساختار سایت نیز دچار تغییر می گردد.

مطالعه بیشتر: سئو حرفه ای سایت

محتوا در توازن سایت در سئو چه عملکردی دارد؟

شما باید سایت خود را در دستگاه‌های مختلف بررسی کنید. باید مطمئن شوید که تمام محتواهای سایت شما در نسخه موبایل و دسکتاپ یکسان هستند. متاسفانه سایت‌های بسیار زیادی وجود دارند که روی نسخه دسکتاپ به صورت حرفه‌ای کار می‌کنند، اما در نسخه موبایل ضعف‌های بسیار زیادی دارند.

شاید بگویید که کاربران زیادی از سمت موبایل ندارید و به همین دلیل نمی‌خواهید زمان زیادی روی موضوع توازن سایت در نسخه موبایل و دسکتاپ بگذارید. اما باید این موضوع را در نظر بگیرید که توازن سایت، تاثیر زیادی بر سئو می‌گذارد؛ در نتیجه بهتر است توجه ویژه‌ای نسبت به آن داشته باشید.

در واقع هرچه زمان بیشتری رو این موضوع بگذارید، در زمینه سئو و تجربه رابط کاربری (UX) پیشرفت بیشتری خواهید کرد. سعی کنید علاوه‌بر حفظ توازن سایت در نسخه موبایل و دسکتاپ، به موضوعات دیگر هم توجه کنید. برای مثال روی موضوع کیفیت محتوا، طراحی UI و UX و… هم بیشتر کار کنید.

مطالب مرتبط
هاست ایرانی یا خارجی

هاست ایرانی بهتر است یا هاست خارجی؟

هاست ایرانی یا خارجی، کدام بهتر است ؟ آیا نوع آن در سایت من تاثیر خواهد گذاشت و کدام بهتر […]

3 دقیقه مطالعه مشاهده
تاثیر دامنه بر سئو سایت

آیا دامنه بر روی سئو سایت تاثیر گذار است؟

تاثیر دامنه بر سئو سایت را در این مقاله بررسی خواهیم کرد . اگر در مورد دامنه و انواع آن […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده
DNSSEC چیست

DNSSEC چیست و چگونه عمل می‌کند؟

DNSSEC چیست و چه کاربردی دارد؟ اگر با این مفهوم آشنا نیستید به شما پیشنهاد می کنیم حتما این مقاله […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *