آراویژن

تکنیک سئو کلاه سفید در بهبود عملکرد سایت چیست؟

تکنیک سئو کلاه سفید چیست؟  اگر تا به حال با تکنیک های بهینه سازی سایت آشنا شده اید، باید بدانید که سئو کلاه سفید نوعی استراتژی برای بهینه سازی سایت است. در نتیجه با رعایت این تکنیک ها می توانید بهترین نتیجه را برای کاربران خود رقم بزنید. هدف از سئو کلاه سفید، کسب رتبه بهتر در فهرست نتایج گوگل است. با کسب رضایت کاربران و رفع نیازهای آن ها می توانید سریع تر به نتیجه برسید. در این مقاله از سایت آرا ویژن قصد داریم با تکنیک سئو کلاه سفید بیشتر آشنا شویم:

تکنیک سئو کلاه سفید چیست؟

قبل از اینکه به نکنیک های موثر در سئو کلاه سفید بپردازیم، بهتر است با مفهوم آن آشنا شویم: سئو کلاه سفید مجموعه ای از تکنیک های بهینه سازی برای سایت می باشد که با تمامی الگوریتم ها و قوانین موتورهای جست و جو به ویژه گوگل مطابقت دارد. تکینک های تعریف شده برای این سئو می تواند سبب بهبود رتبه سایت در فهرست نتایج گوگل شود. این استراتژی دقیقا برعکس سئو کلاه سیاه و روش های غیر قانونی سئو می باشد.

دلیل نام گذاری سئو کلاه سفید چیست؟

سئو کلاه سفید در مقابل سئو کلاه سیاه که مجموعه‌ای از روش‌های منفی و غیرقانونی برای کسب جایگاه موقتی در گوگل است بکار برده شده، کلاه سفید به دلیل اینکه شامل قوانین و توصیه های گوگل برای بهبود نتایج است، به این اسم نام‌گذاری شده است.

مهم‌ترین فاکتورهای سئو کلاه سفید

مهم‌ترین اصول سئو کلاه سفید شامل موارد زیر است:

  • تولید محتوای با کیفیت
  • دریافت بک لینک معتبر
  • استفاده صحیح از کلمات کلیدی
  • برآورده کردن هدف کاربر
  • بهینه‌سازی سایت برای موبایل

تکنیک سئو کلاه سفید

تکنیک های کاربردی در سئو کلاه سفید

اگر قصد دارید با رعایت قوانین گوگل بهترین امتیاز را برای سایت خود کسب کنید، می توانید از تکنیک های زیر استفاده کنید:

تولید محتوای باکیفیت

همانطور که می دانید گوگل همواره به دنبال محتوای خوب و با ارزش می باشد. محتوای مقالات شما باید به قدری جذاب و باکیفیت باشد که بتواند کاربران را جذب و آنها را ترغیب کند تا مدت زمان بیشتری را در وب سایت‌ تان سپری کنند. باید بخاطر بسپارید اگر کاربر مطلبی را که در جستجوی آن است در صفحات شما پیدا نکند به سرعت از سایت خارج می‌شود و این باعث کسر امتیازتان خواهد شد. به همین دلیل بهتر است در محتوای خود به کلمات کلیدی، متن و عنوان آن دقت کنید.

دریافت بک لینک

بک لینک ها به لینک هایی گفته می شود که از سایت های دیگر دریافت می کنید. برای اینکار بایستی به نوع لینک و ارتباط آن با مقاله را بررسی کرده و اعتبار سایت خود را افزایش دهید. در این صورت نام سایت شما در سایت های دیگر تبلیغ شده و می توانید به صورت ارگانیک لینک دریافت کنید.

استفاده از تبلیغات

یکی دیگر از تکنیک های سئو کلاه سفید برای بهبود عملکرد سایت، توزیع تبلیغات متنی و یا به صورت عکس و فیلم است. در این روش شما برند و محصولات خود را به مخاطبان معرفی کرده و نتایج خوبی را از کاربران خود دریافت خواهید کرد. همچنین می توانید با فعالیت در سایر شبکه های اجتماعی لینک های بیشتری را برای سایت خود کسب کرده و جایگاه برند خود را در ذهن مخاطب تثبیت کنید.

بروز رسانی محتوا

بروز رسانی و آپدیت مقالات و محتوای سایت می تواند اطلاعات مفید بسیاری را در اختیار مخاطبان قرار دهد. قرار دادن محتوای جدید می تواند گوگل را مجاب کند تا صفحات و مقالات قبلی شما را دوباره بازبینی کرده و با جذب کاربران بیشتر باعث افزایش ترافیک سایت شود.

بهبود سرعت سایت

اگر سایت شما سرعت بالایی در بارگیری مطالب داشته باشد می تواند اعتماد مخاطبان را جلب کرده و رتبه بندی شما را در فهرست نتایج گوگل بهبود بخشد. اگر ترافیک سایت شما بالاست توصیه می شود از هاست اختصاصی و سرور مجازی انحصاری برای افزایش سرعت سایت خود استفاده کنید.

بیشتر بدانید: بهترین هاست برای وردپرس

بهینه سازی تصاویر

استفاده از تصاویر در سایت خوانایی سایت شما را بیشتر کرده و توجه کاربران را جلب می کند؛ جالب است که بدانید که تصاویر بیشتر از متن ها توسط کاربران مورد توجه قرار می گیرند؛ استفاده از تصاویر در مقالات باعث می شود که کاربران مدت زمان بیشتری را در سایت سپری کنند.

به همین دلیل توصیه می کنیم که حتما از تصاویر مرتبط در محتوای خودتان استفاده کنید؛ البته قبل از بارگذاری عکس ها به کیفیت و حجم تصاویر دقت کنید. اگر عکس ها حجم بالایی داشته باشند، ممکن است سرعت لود سایت را کم کنند.

مطالب مرتبط
هاست ایرانی یا خارجی

هاست ایرانی بهتر است یا هاست خارجی؟

هاست ایرانی یا خارجی، کدام بهتر است ؟ آیا نوع آن در سایت من تاثیر خواهد گذاشت و کدام بهتر […]

3 دقیقه مطالعه مشاهده
تاثیر دامنه بر سئو سایت

آیا دامنه بر روی سئو سایت تاثیر گذار است؟

تاثیر دامنه بر سئو سایت را در این مقاله بررسی خواهیم کرد . اگر در مورد دامنه و انواع آن […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده
DNSSEC چیست

DNSSEC چیست و چگونه عمل می‌کند؟

DNSSEC چیست و چه کاربردی دارد؟ اگر با این مفهوم آشنا نیستید به شما پیشنهاد می کنیم حتما این مقاله […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *