آراویژن

دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام چیست؟

دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام به چه معناست؟

در پاسخ به پرسش اینستاگرام مارکتینگ چیست؛ باید بگوییم که متخصصان حوزه دیجیتال، اینستاگرام مارکتینگ را یکی از بسترهای دیجیتال مارکتینگ می‌دانند. آن ها معتقدند که این پلتفرم به دلیل محوریت تصاویر، برای کسب و کارهایی که مستقیما با شمار زیادی از مشتریان در ارتباط هستند؛ باعث افزایش ارتباط با مشتری و فروش چندبرابری محصول خواهد شد. در این مقاله از سایت ” آراویژن” قصد داریم با این موضوع بیشتر آشنا شویم:

دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام

اینستاگرام دومین شبکه اجتماعی محبوب کاربران دنیا بعد از فیسبوک است. این شبکه اجتماعی بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد و همواره به تعداد افراد و کسب و کارهای فعال در این شبکه افزوده می‌شود. کسب و کارها از این پلتفرم برای بازاریابی و برقراری ارتباط با مخاطبان خود بهره می‌گیرند.

«بازاریابی شبکه‌های اجتماعی» (Social Media Marketing | SMM) از مهم‌ترین و مؤثرترین استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ است. در این شکل بازاریابی، از پلتفرم‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی برای رسیدن به اهداف مختلف بازاریابی مانند افزایش آگاهی از فروش، برقراری تعامل بهتر با مخاطبان، جذب مخاطبان و افزایش فروش و درآمد کسب و کارها استفاده می‌شود. در میان تمامی شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام از مهم‌ترین و بهترین پلتفرم‌ها برای بازاریابی به شمار می‌رود.

بازاریابی در اینستاگرام به چه روش هایی امکان پذیر است؟

بازاریابی در اینستاگرام را به دو روش می‌توان انجام داد:

  • تبلیغ کسب و کار از طریق اینفلوئنسرها و سلبریتی‌های اینستاگرام
  • تولید محتوای با کیفیت
  • تلاش برای افزایش دنبال‌کننده‌ها با استفاده از ارتقاء صفحه

بهترین نوع بازاریابی اینستاگرامی، استفاده از همه روش های مذکور با استفاده از یک استراتژی منظم است. یعنی ابتدا صفحه خود را به حدی از پیشرفت برسانید، ظاهر آن‌ را مرتب کنید، محتوای مفید و موثر تولید کنید و سپس برای معرفی خود از صفحات محبوب اینستاگرام استفاده کنید.

مطالب پیشنهادی: محتواسازی اینستاگرام توسط شرکت آراویژن

دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام

مطالعه بیشتر: برندینگ چیست؟ مزایای ساخت یک برند قوی

اصول اینستاگرام مارکتینگ

  • ایجاد صفحه تجاری (business account) اولین قدم شماست، که امکان دسترسی به اطلاعات مفیدی در مورد صفحه و رفتار کاربران با محتوا را می‌دهد.
  • تولید محتوا اصیل باعث می‌شود ارتباط بهتری با مخاطب خود برقرار کنید. بهتر است برای پست‌ها و استوری‌ها قالب معینی در نظر بگیرید که منحصر به کسب‌وکار شما باشد.
  • استفاده از استراتژی های مخصوص اینستاگرام که شامل نقشه‌ای از صفحه شما برای تولید محتوا و تبلیغ در دیگر صفحات اینستاگرام است، برای راحتی بیشتر یک جدول تقویمی که سه ستون(مشابه صفحه اینستاگرام) دارد درست کنید و تعیین کنید که در هر مربع (پست) چه محتوایی جای می‌گیرد، محتوا چه شکلی دارد، در چه روزی تبلیغ خواهید کرد و چه کپشنی برای محتوا خواهید نوشت.
  • اگر قصد تبلیغ صفحه خود را دارید، فراموش نکنید که این تبلیغ با بیلبوردهای سطح شهر متفاوت است پس برای این کار در مورد مخاطب، هدف و فردی که برای تبلیغ به آن مراجعه می‌کنید فکر کنید.
  • آپدیت‌ها و امکانات جدید اینستاگرام را بدانید و از آن‌ها استفاده کنید، این موضوع نشان می‌دهد که شما برای رضایت مخاطب تلاش می‌کنید و سعی در ایجاد محتوای جدید و ناب دارید.
مطالب مرتبط
انواع تبلیغات همسان و مزایای آن

انواع تبلیغات همسان و مزایای آن

انواع تبلیغات همسان شامل چه مواردی می شود؟ همانطور که می دانید، امروزه یکی از موثر ترین روش های بازاریابی، […]

3 دقیقه مطالعه مشاهده
بهترین روش دیجیتال مارکتینگ

بهترین روش‌ دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بهترین روش‌ دیجیتال مارکتینگ می تواند تاثیر زیادی در افزایش میزان بازدید های وب سایت و فروش محصولات داشته باشد. […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده
وب مارکتینگ چیست؟

وب مارکتینگ چیست؟ بهترین روش بازاریابی اینترنتی

وب مارکتینگ چیست؟ وب مارکتینگ یکی از زیر مجموعه های دیجیتال مارکتینگ است که برای توسعه و گسترش وب سایت […]

3 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *