سئو در اینستاگرام به معنای بهینه سازی محتوای اینستاگرام شما برای پیدا شدن در نتایج جستجو است. اینستاگرام در سال های اخیر قابلیت های مهمی را در دسترس کاربران قرار داده است. از این ویژگی های می توان به مواردی مانند نام کاربری، هشتگ، لوکیشن و … پرداخت. شما می توانید با جستجوی کلمات کلیدی مد نظر، همه پست هایی را که شامل آن کلمه کلیدی هستند، مشاهده کنید. در این مقاله از سایت “آرا ویژن” قصد داریم با مفهوم سئو در اینستاگرام بیشتر آشنا شویم:
سئو در اینستاگرام به چه معناست؟
امروزه پلتفرمهای شبکههای اجتماعی به طور گستردهای از توابع جستجو استفاده میکنند. با این عملکرد جستجوی گسترده در اینستاگرام، بهینهسازی پروفایل و پستهای شما برای جستجوی اینستاگرام راهی عالی برای افزایش دسترسی شما به مخاطبان بیشتر است. زمانی که کاربر یک کلمه کلیدی یا هشتگ مرتبط با فعالیت شما را در کادر جستجوی اینستاگرام جستجو میکند، پروفایل کاربری به همراه محتوای پیج شما در بالای لیست ظاهر می شود. با بهینهسازی پستهای اینستاگرام ، میتوانید شانس خود را برای یافتن عبارات، هشتگها و موضوعاتی که در الگوریتم اینستاگرام قرار میگیرند، افزایش دهید.
استفاده از روشها و اصول سئو در اینستاگرام میتواند به افزایش بازدید حساب کاربری شما کمک کند.
اهمیت سئو در اینستاگرام چیست؟
ایجاد پروفایل کاربری در اینستاگرام و استفاده از پست و استوریهای مختلف به تنهایی نمیتواند میزان بازدید پیج شما را افزایش دهد. نکته مهم این است که باید مطمئن شوید با استفاده از پست و استوریها بیشترین تعامل و بازگشت سرمایه را در هر یک از آنها دریافت میکنید.
هدف از سئوی اینستاگرام مانند سایر تکنیکهای سئو این است که محتوا را با نمایش در نتایج جستجو در معرض دید مخاطبان خود قرار دهید. منظور از بهینهسازی اینستاگرام برای جستجو این است که جستجو در داخل خود اپلیکیشن و از طریق هشتگها و کلمات کلیدی انجام میگیرد.
عوامل کلیدی در رتبه بندی سئوی اینستاگرام چیست؟
از مهم ترین عوامل کلیدی در رتبه بندی سئوی اینستاگرام می توان به بهینه سازی مشخصات و البته بهینه سازی عکس ها اشاره کرد. بزرگ ترین رسالتی که شبکه اجتماعی اینستاگرام آن را دنبال می کند؛ ارائه تصاویر با کیفیت و در عین حال بهینه شده است.
در زیر پست ها باید از هشتگ های مختلف و البته مرتبطی استفاده کنید تا افراد با سرچ کردن آن ها بتوانند به راحتی با شما ارتباط برقرار نمایند. محتوایی که در قسمت کپشن از آن استفاده می شود؛ نیز بسیار مهم است.
قبل از شروع کار و ایجاد هرگونه تغییر در حساب کاربری خود باید ابتدا مهمترین و تأثیرگذارترین کلمات کلیدی که با کسبوکار شما مرتبط هستند را پیدا کنید. برای این کار میتوانید از ابزارهای مختلف پیدا کردن کلمات کلیدی استفاده نمایید. البته توجه داشته باشید کلمات کلیدی که افراد از طریق موتور جستجوی گوگل سرچ میکنند با عبارتهایی که در اینستاگرام جستجو میکنند، متفاوت است.
مطالعه بیشتر: تقویم محتوایی اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد؟
لینک دادن مطالب اینستاگرام به سایر شبکه ها و البته پلتفرم های اجتماعی یک ترفند مهم و البته کلیدی محسوب می شود. توییتر، یوتیوب و…. از مهم ترین این پلتفرم ها هستند. یوتیوب یکی از پلتفرم های فوق العاده کاربردی و البته محبوب در دنیا است که باید از آن استفاده کنید.