آراویژن

ابزار های طراحی سایت چیست؟ ساخت وبسایت

ابزار های طراحی سایت به عنوان پیش نیازهای ضروری برای ساخت سایت می باشند. همانطور که می دانید، برای طراحی وب سایت به افراد حرفه‌ای و متخصص در این زمینه نیاز دارید. هر وب سایت از دو قسمت کلی ظاهر و سرور تشکیل شده است. برنامه نویس‌ها در سمت سرور با کد نویسی خود عملیات سایت را پیاده سازی می کنند و به طراحی ظاهری سایت می‌پردازند. اگر قصد راه اندازی سایت دارید، بهتر است با پیش نیاز ها و ابزار های مورد نیاز برای ساخت آن آشنا شوید. در این مقاله از سایت “آرا ویژن” قصد داریم با این ابزار های ضروری بیشتر آشنا شویم:

ابزار های طراحی سایت چیست؟

به‌طور کلی یک وب سایت از 4 بخش اصلی تشکیل شده است. طراحی سایت های متناسب با نوع کسب و کار، نحوه طراحی، چیدمان، UI و UX برای هرکدام از سایت ها مختلف است. به همین دلیل آشنایی یا ابزار های مختلف طراحی سایت و سبک های گوناگون حائز اهمیت می باشد. در ادامه مطلب به این ابزار ها اشاره خواهیم کرد:

اجزای تشکیل دهنده سایت ­ها

شما برای طراحی سایت به 4 فاکتور اصلی نیاز دارید که شامل موارد زیر است: این موارد پیش نیازهایی هستند که هر نوع سایتی (فروشگاهی، شخصی و شرکتی) آنها را لازم دارد.

  • هاست (Host)
  • دامنه (Domain)
  • قالب طراحی سایت
  • سیستم مدیریت سایت

دامنه (نامی که در اینترنت برای خود ثبت می‌کنید)

انتخاب یک نام مناسب برای دامنه، اولین قدم برای ساخت یک وب‌سایت است. دامین یا دامنه یک نام منحصر بفرد برای سایت شماست همان نامی که کاربران در مرورگر تایپ می کنند تا به سایت شما برسند. کاربران برای رسیدن به سایت شما، به یک آدرس اختصاصی در اینترنت نیاز دارید. بابت ثبت و تمدید سالیانه این دامنه باید یک هزینه پرداخت کنید. پیشنهاد می‌کنیم، نام دامنه را کوتاه و ساده انتخاب کنید، تا در ذهن بماند.

ابزار های طراحی سایت

هاست (فضای میزبانی)

داشتن یک فضا برای ورود، ذخیره اطلاعات و محتوای سایت‌ در طراحی سایت مورد نیاز است. به این فضا هاست گفته می‌شود و دقیقاً مثل هارد کامپیوتر یا رم گوشی شماست. یعنی فضایی که اجازه ذخیره اطلاعات، فایل‌ها و همۀ محتوا را به شما می‌دهد. هاست یا فضای میزبانی محیطی متصل به اینترنت است. شما همه محتواهای سایت خودتون مثل متن، ویدئو، صوت و … را روی بارگزاری کرده و در دسترس کاربران قرار می ­دهید. این هاست یک هزینه ماهیانه یا سالیانه برای شما خواهد شد. این هزینه بر اساس میزان فضا و کیفیت آن محاسبه می‌شود.

نرم افزار قالب طراحی سایت

یک لازمه دیگر برای ساخت وب سایت، قالب است. قالب یا پوسته، همان طرحی است که مخاطبان شما می‌بینند و با آن تعامل می‌کنند. یک قالب خوب دو ویژگی مهم دارد: اول اینکه کاربردی است و باعث گیج شدن کاربر نمی‌شود؛ دوم اینکه از لحاظ بصری زیباست.

شما برای انتخاب قالب وب‌سایت خود دو انتخاب دارید:

  • قالب آماده: این قالب‌ها معمولاً برای شما هزینه بسیار کمتری خواهند داشت. این قالب ها به صورت پیش فرض از قبل آماده هستند و شما می توانید با توجه به نیازهای خود آن را ویرایش دهید.
  • قالب اختصاصی: این قالب ها به صورت منحصر به فرد توسط فرد متخصص و طراح سایت، ایجاد می شود. هزینه این طراحی بالاست و مطابق با نیازها و سلیقه کاربر طراحی می گردد.

سیستم مدیریت سایت

یک بخش مهم از هر وب سایتی، سیستم مدیریت آن است. این سیستم اجازه کنترل کامل و ویرایش وب سایت را به شما می‌دهد. این سیستم ها شامل موارد زیر می باشند:

  • سایت‌ساز / فروشگاه‌ساز: همانطور که از اسمش پیداست، ابزاری برای ساخت و مدیریت یک فروشگاه اینترنتی است. زمانی که شما از یک سایت‌ساز استفاده می‌کنید، دیگر نیازی به تهیه هاست نخواهید داشت. چرا که این هاست توسط خود شرکت ارائه دهنده تهیه می‌شود. از مزایای این ابزار می توان به قابلیت های ویرایش، امکان تغییر بخش های مختلف سایت و پشتیبانی دائمی اشاره کرد.
  • سیستم مدیریت محتوا (CMS): سیستم‌هایی که با هدف مدیریت محتواها یا محصولات سایت شما ساخته شده‌اند. برای استفاده از این نوع سیستم‌ها، شما باید هاست، دامنه، قالب و … به صورت جداگانه خریداری کنید. البته یک طراح معمولاً این کارها را برای شما انجام می‌دهد و در ازای آنها هزینه دریافت می‌کند.
مطالب مرتبط
قیمت طراحی سایت اختصاصی

قیمت طراحی سایت اختصاصی چقدر است؟

قیمت طراحی سایت اختصاصی به چه عواملی بستگی دارد؟ طراحی وب سایت امروزه به عنوان یک نیاز مهم برای کسب […]

4 دقیقه مطالعه مشاهده
طراحی سایت شیرینی پدیده

طراحی سایت فروشگاهی شیرینی پدیده

طراحی سایت فروشگاهی شیرینی پدیده یکی از خدمات شرکت طراحی ” آرا ویژن ” می باشد. این شرکت در زمینه […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده
طراحی سایت به انگلیسی

طراحی سایت به انگلیسی

طراحی سایت به انگلیسی، بهترین انتخاب برای کسب و کارهایی است که در سطح جهانی تجارت می کنند. با توجه […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *