آراویژن

تبلیغات کلیکی چیست و چه مزایایی دارد؟

تبلیغات کلیکی چیست؟ تبلیغات کلیکی یکی از روش های بازاریابی و افزایش ترافیک سایت می باشد. این تبلیغات با عنوان  PPC (مخفف Pay-Per-Click) نیز شناخته می شود. تسلط بر انواع روش‌های تبلیغات کلیکی، درک تفاوت‌های این روش‌ها و دانستن این که کدام‌یک از روش‌های تبلیغاتی به پیاده‌سازی استراتژی‌های بازاریابی شما کمک بیشتری می‌کند. در این مقاله از سایت “آرا ویژن” قصد داریم با این مفهوم بیشتر آشنا شویم:

تبلیغات کلیکی چیست؟

تبلیغات کلیکی به دلیل کارآمدی در فضاهای تبلیغاتی مختلف و افزایش محبوبیت آن، بسیار اهمیت یافته است. در این روش، تبلیغات در اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های ناشران یا صفحات جستجو نمایش داده می‌شود تا ترافیک مخاطبان به سمت لینک مورد نظر هدایت شود. استفاده از کلمات کلیدی در موتورهای جستجو در تبلیغات کلیکی مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه پرداخت هزینه در تبلیغات کلیکی چگونه است؟

بازاریابی کلیکی به معنای پرداخت هزینه ای برای استفاده از تبلیغات حمایت شده در یک موتور جستجو و یا یک وب سایت است. صرف نظر از نحوه قیمت گذاری ها و یا ارائه دهنده خدمات، در این روش (پرداخت به ازای هر کلیک) مشتریان برای نتایج جستجوی هدفمند هزینه ای را پرداخت می کنند. در تبلیغات کلیکی به جای این که تبلیغ‌کننده مبلغ مشخصی را برای اجاره‌ی فضای تبلیغاتی پرداخت کند، به‌ازای هر کلیک هزینه می‌پردازد. درنتیجه تبلیغ‌کننده برای نمایش تبلیغ خود به افراد غیرمرتبط که بر روی آن کلیک نمی‌کنند، هیچ پولی پرداخت نمی‌کند.

مزیت‌های تبلیغات کلیکی چیست؟

تبلیغات کلیکی یکی از کارآمدترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌رود. در این بخش به برخی از مزایای تبلیغات کلیکی اشاره خواهیم کرد:

  • گسترش فعالیت های سازمان
  • برند سازی
  • هزینه کمتر نسبت به سایر روش های تبلیغاتی
  • افزایش سریع ترافیک سایت
  • پیگیری میزان سرمایه گذاری
  • دستیابی به نتایج ارگانیک
  • شناخت مشتریان

تبلیغات کلیکی چیست

انواع تبلیغات کلیکی

تبلیغ کلیکی بنری (Banner PPC Ads)

در این نوع تبلیغات، از بنر های جذاب در قسمت های پربازدید سایت استفاده می شود. با توجه به اینکه بنر تبلیغاتی در سایت‌های زیادی نشان داده می‌شود، تبلیغ کلیکی بنری اثربخشی خوبی دارند. همچنین، هروقت که بخواهید می‌توانید تعدادی کلیک پیش‌خرید، و یا فرآیند تبلیغات را متوقف کنید. تبلیغ کلیکی بنری مجهز به سیستم‌های امنیتی هم هست، و از تقلب جلوگیری می‌کند.

تبلیغ PPC درون‌ برنامه‌ای (In Application PPC Ads)

شرکت‌های سازنده نرم‌افزار موبایل و کامپیوتر، فضاهایی از نرم‌افزار خود را به انواع تبلیغات کلیکی اختصاص می‌دهد تا هزینه‌های تولید محصول را جبران کنند و یا درآمدشان را افزایش بدهند. بنر تبلیغاتی شما می‌تواند در این فضا قرار گرفته و به انبوهی از کاربران نمایش داده شود.

تبلیغ کلیکی موتورهای جستجو (SERP Ads)

موتورهای جستجو نتایج زیادی را در چند صفحه برای کاربر لیست می‌کنند. با این وجود، تقریبا تمام کاربران به نتایج یکی دو صفحه اول اکتفا می‌کنند.  هنگامی که کاربر کلمه کلیدی شما را جستجو می‌کند، موتور جستجو علاوه بر نتایج عمومی، وبسایت شما را هم در صفحه اول یا دوم نشان می‌دهد.

تبلیغ کلیکی ویدیویی (Video PPC Ads)

در این نوع، قبل از پخش ویدیو یک تبلیغ ویدیویی یا بنری برای کاربر نمایش داده می‌شود. کاربر با کلیک روی آن به وبسایت شما هدایت می‌شود. 

مطالب مرتبط
UI و UX چیست؟

تفاوت بین UI و UX چیست؟

UI و UX چیست؟ چه تفاوت هایی باهم دارند؟ در این مقاله باهم این موارد را بررسی خواهیم کرد و […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده
تغییر فونت در سایت 

دو روش تغییر فونت در سایت

تغییر فونت در سایت یکی از سوالات متداول بسیاری از شما می باشد که ما در این مقاله دو روش […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده
گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس و کاربردهای آن

گوگل آنالیتیکس را در این مقاله کامل باهم بررسی خواهیم کرد تا از مزایای عالی این ابزار آشنا شوید . […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *