گوگل آنالیتیکس و کاربردهای آن

گوگل آنالیتیکس
هرآنچه در این مقاله می‌خوانید

گوگل آنالیتیکس را در این مقاله کامل باهم بررسی خواهیم کرد تا از مزایای عالی این ابزار آشنا شوید .

گوگل آنالیتیکس چیست؟

آمار سایت یکی از موارد بسیار مهمی می باشد که حتما باید در مورد ان روزانه اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید سایت خود را به بهترین شکل ممکن به لینک های برتر برسانید. اکثرا از سرچ کنسول برای آمار گیری از سایت ها استفاده می کنند اما من در این مقاله بهشما یک ابزار قدرتمند دیگر معرفی خواهم کرد که آمار سایت خود را به دقیق ترین حالت ممکن بررسی کنید و آن چیزی نیست جز گوگل آنالیتیکس . این ابزار به شما حتی این که کاربران از کدام منطقه جغرافیایی وارد سایت شما شده است نیز اطلاعات می دهد. مانند نام شهرها، Resolution، مدل موبایل، نوع مرورگر و… یا کاربر از طریق چه بخش هایی وارد سایت شده است. از طریق سئوی ارگانیک، تبلیغ در گوگل ، بنرهای تبلیغاتی که در سایت های دیگ قرار داده اید و یا حتی دیگر شبکه های اجتماعی را به شما نشان میدهد.

مطالعه بیشتر: افزونه JetBooking

کاربردهای گوگل آنالیتیکس

  • کاربران از چه مسیرهایی به سایت مراجعه کرده‌اند؟
  • پس از ورود به سایت کاربران چه رفتارهایی از خود نشان داده‌اند؟
  • کدام بخش‌های سایت برای کاربران جذاب بوده است؟
  • میزان توقف کاربران در قسمت های مختلف سایت چگونه بوده است؟
  • در صورت برگزاری کمپین‌ها وارائه پروموشن‌های دوره ای در فروش به نتیجه مطلوب رسیده اید یا خیر؟
  • کدامیک از Social Network ها بیشتر مورد استقبال کاربران قرار گرفته است و از طریق آن وارد سایت شده‌اند؟

شناخت مشتریان و رسیدن به علاقه‌مندی‌های آنها هم یکی دیگر از این پارارمترهای جمع آوری اطلاعات است. بررسی اینکه هر دسته از کاربران به چه مطالبی علاقه دارند و کدام محصول و خدمات شما برایشان جذاب‌تر است. برای بازاریابی و ادامه روند تبلیغاتی خود این شاخص بسیار کاربردی بوده و تحلیل خوبی از تمایلات و علاقه‌های کاربران نشان می‌دهد که می‌توان در ادامه روند تولید محصول و یا ارائه خدمات از آنها استفاده کرد. اگر سایت شما فروشگاهی می باشد به شما پیشنهاد می کنیم مقاله ویژگی های مهم سایت فروشگاهی را حتما مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *