آراویژن

تفاوت سایت فروشگاهی و شرکتی چیست؟

تفاوت سایت فروشگاهی و شرکتی در رابطه با هدف استفاده از آن می باشد. همانطور که می دانید، هنگام طراحی سایت، با انواع مختلفی از سایت ها سروکار داریم. دو نوع از پر طرفدارترین سایت ها شامل: سایت های فروشگاهی و شرکتی است. این دو مدل تفاوت های زیادی دارند که در این مقاله از سایت” آرا ویژن” قصد داریم با تفاوت ها بیشتر آشنا شویم:

تفاوت سایت فروشگاهی و شرکتی

سایت‌ها برای عملکرد بهتر به انواع متفاوتی تقسیم بندی می‌شوند. این تقسیم بندی که براساس ویژگی‌های ظاهری، محتوایی و طراحی انجام شده است، سایت‌ها را در چند نوع خبری، فروشگاهی، شرکتی و … گروه بندی می‌کند. وب سایت بهترین راه برای معرفی یک کسب و کار است. مهم ترین تفاوت سایت فروشگاهی و شرکتی در نوع کاربری آن است. سایت‌های شرکتی اهداف گسترده‌تری در مقایسه با سایت‌های فروشگاهی دارند. حفاظت از برند تجاری، تبلیغات، وسعت کسب‌وکار و حفظ ارتباط با رقبا و شرکای تجاری در نقاط مختلف دنیا بخشی از اهداف سایت شرکتی است. از رو نیازمند بروز رسانی های منظم هستند.

در مقابل سایت‌های فروشگاهی با هدف عرضه‌ی محصولات و یا خدمات پایه‌گذاری می‌شوند. این سایت‌ها لزوما نیازی به بسیاری از امکاناتی که برای سایت شرکتی طراحی می‌شوند، ندارند. لازمه‌ی موفقیت سایت‌های فروشگاهی جلب اعتماد مشتری است؛ که این اعتماد با ارائه‌ی عالی خدمات پیش و پس از فروش و ارتباط با مشتری محقق می‌شود.

وبسایت چیست؟

مجموعه ای تشکیل شده از چندین صفحه است که حاوی اطلاعات خاصی می باشد. وب سایت دارای یک دامنه یا زیر دامنه اینترنتی مشترک می باشد که به وسیله ی یک سرور وب منتشر می شود. سایت ها انواع مختلفی دارند و مختص به یک زمینه نمی شوند. از انواع مختلف وبسایت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وب سایت فروشگاهی
  •  وب سایت شرکتی
  •  وب سایت شخصی
  •  وبلاگ‌ها
  •  وب سایت‌های دایرکتوری
  • وب سایت شبکه‌های اجتماعی
  •  وب سایت‌های آموزشی

سایت فروشگاهی چیست؟

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و استفاده ی گسترده از دنیای فناوری، سایت های فروشگاهی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته اند. خرید های اینترنتی به دلیل سهولت و بدون مراجعه حضوری برای کاربران در زمان کوتاهی، نیازمندی های آن ها را تامین می کنند. یک سایت فروشگاهی با هدف معرفی کالا، نقد و بررسی محصولات و ارائه قیمت مناسب تری از کالاها در وب حضور دارند و و می توانید با صرفه جویی در هزینه ها مشتریان را از پیشنهادات تخفیفی خود در هر جایی و در هر زمانی با خبر شوند.

تفاوت سایت فروشگاهی و شرکتی

مهم ترین ویژگی های سایت فروشگاهی

یک سایت فروشگاهی جدا از پیشنهادات فروش به مخاطب باید بتواند امنیت لازم را برای پرداخت آنلاین مخاطب فراهم کرده و مدیریت آسانی داشته باشد. در ادامه به برخی از ویژگی های این سایت اشاره خواهیم کرد:

مدیریت آسان

مدیران یک سایت فروشگاهی به عنوان صاحب آن کسب وکار نیاز به سایتی دارند که امکان ویرایش، ایجاد محصولات و خدمات را داشته باشند و با پیچیدگی های کدنویسی مواجه نشود.

امنیت فروشگاه آنلاین

یک خرید اینترنتی نیاز به اطلاعاتی از کارت بانکی کاربران دارد، فروشگاه اینترنتی باید بتواند امنیت کافی را برای اطلاعات مشتریان داشته باشد و ویژگی هایی چون گواهینامه SSL ، فایروال و سامانه احراز هویت را فعال کند.

پشتیبانی و ارتباط آنلاین با مشتری

گاهی کاربران نیاز به رفع ابهامات برای خرید آنلاین پیدا می کنند که یک فروشگاه اینترنتی باید بتواند اعتماد مشتری را از طریق ارتباط آنلاین برطرف کند و برای سوالات آن ها پاسخی داشته باشد.

سایت شرکتی چیست؟

سایت های شرکتی یکی از رایج ترین سایت هایی می باشند که مخصوص یک شرکت بوده و بستری مناسب برای معرفی برند، اهداف، خدمات و محصولات می باشند. طراحی و محتوای این سایت ها حرفه ای تر از سایت های فروشگاهی است. چرا که سایت‌های شرکتی معرف اعتبار و ارزش کسب‌وکار آن شرکت خواهند بود. امروزه هر فردی برای کسب اطلاعات مربوط به یک شرکت، به دنبال نام آن در فضای وب می‌گردد. بنابراین شرکت‌هایی که از دنیای فناوری برای معرفی خود به بهترین شکل بهره می‌برند، موفق‌تر از سایر شرکت‌ها خواهند بود.

مهم ترین ویژگی های سایت شرکتی

دو ویژگی مهم برای ساخت سایت شرکتی، جذابیت ظاهری و پر بودن محتوا است. به عبارتی ظاهر، چیدمان و محتوای سایت باید به شکلی طراحی شود که ذهن مخاطب را در آن صفحه نگه دارد. سازمان بندی صفحات باید به سادگی در کنار یکدیگر قرار گیرد. همچنین چکیده‌ی روشنی از فعالیت‌ها و اطلاعات تماس شرکت باید در صفحه‌ی اصلی و پیش چشمان مخاطب باشد.

احترام به نظرات مشتریان و حفظ ارتباط با آن‌ها از طریق پاسخگویی تلفنی فاکتور مهمی است که در وبسایت‌های شرکتی معتبر باید به آن توجه شود. سایر ویژگی‌های فنی نظیر سرعت بالای سایت، پشتیبانی فنی قوی، انتخاب دامنه‌ی متناسب با نوع کسب‌وکار و تطابق با اغلب مرورگرها نیز باید برای یک سایت شرکتی حرفه‌ای مدنظر قرار گیرد.

مطالب مرتبط
قیمت طراحی سایت اختصاصی

قیمت طراحی سایت اختصاصی چقدر است؟

قیمت طراحی سایت اختصاصی به چه عواملی بستگی دارد؟ طراحی وب سایت امروزه به عنوان یک نیاز مهم برای کسب […]

4 دقیقه مطالعه مشاهده
طراحی سایت شیرینی پدیده

طراحی سایت فروشگاهی شیرینی پدیده

طراحی سایت فروشگاهی شیرینی پدیده یکی از خدمات شرکت طراحی ” آرا ویژن ” می باشد. این شرکت در زمینه […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده
طراحی سایت به انگلیسی

طراحی سایت به انگلیسی

طراحی سایت به انگلیسی، بهترین انتخاب برای کسب و کارهایی است که در سطح جهانی تجارت می کنند. با توجه […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *