آراویژن

دلایل نیاز به وبسایت شخصی چیست؟

دلایل نیاز به وبسایت را در این مقاله از سایت “آرا ویژن” بررسی خواهیم کرد: با وجود شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام، ممکن است بسیاری از افراد تصور کنند که دیگر نیازی به طراحی وبسایت شخصی ندارند. اما باید گفت اگر چه این شبکه ها می‌توانند عقاید و نظرات یک شخص را در فضای دیجیتال منتشر کنند؛ اما داشتن یک سایت شخصی با دامنه اختصاصی، می‌تواند چندین برابر مفیدتر، کاربردی‌تر و نشان‌دهنده اعتبار شما باشد.

دلایل نیاز به وبسایت شخصی

شما می‌توانید با ساختن یک تصویر آنلاین از خود مسیر موفقیت در حیطه‌های فردی، اجتماعی و شغلی را راحت‌تر طی کنید. در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد که چرا  به طراحی وبسایت شخصی نیاز داریم همچنین مزایا و ویژگی‌های سایت‌های شخصی را بررسی می‌کنیم.

برخی از دلایل نیاز به وبسایت شخصی عبارتند از:

شناخت بیشتر ر فضای رقابتی

یک وب‌سایت شخصی می‌تواند تحصیلات، مهارت‌ها، نمونه کارها، تجربه کاری، میزان تخصص و غیره را در یک نگاه به کاربران سایت نمایش دهد. شما با طراحی یک سایت شخصی می‌توانید نقاط قوت خود را تقویت کنید، مهارت‌های خود را به بهترین شکل ارائه دهید و کارفرما را قانع کنید که چرا باید شما را استخدام کند.

پیشنهاد می‌کنیم حتما نمونه کارها، تصاویری از نمونه کار، نظرات مشتریان و غیره را در سایت خود قرار دهید.

ایجاد فرصت شغلی

اغلب شرکت‌ها یک پایگاه داده رزومه دارند یا از سایت‌های استخدامی برای یافتن کارمندان خود استفاده می‌کنند. برخی از کارفرمایان از موتورهای جستجوگر مثل گوگل برای یافتن کارمندان مورد نظر خود استفاده می‌کنند. این بدان معنی است که اگر شما یک وب‌سایت شخصی با دامنه‌ی منحصر به فرد خود، در حیطه تخصصتان داشته باشید کارفرمایان حتما به شما و وب سایت شما برخورد می‌کنند.

دلایل نیاز به وبسایت شخصی

تمایز بین رقبا با مهارت ها

همانطور که اشاره کردیم، داشتن یک وب‌سایت شخصی حرفه‌ای شما را از رقیبان متمایز می‌کند. شما باید دقیقا درباره‌ی مهارت‌ها و نمونه کارهای خود توضیح دهید. همچنین وبلاگ سایت شما می‌تواند یک نمونه کار فوق العاده و نشان دهنده‌ی تخصص شما در حوزه‌ی کاریتان باشد.

تعامل سازی

داشتن یک وبسایت، افراد از سراسر جهان می‌توانند شما را بشناسند، شما را دنبال کنند و با شما تعامل داشته باشند. شما می‌توانید با شبکه‌سازی و ارتباطات جدید، چشم‌انداز شغلی بهتری داشته باشید.

خلاقیت

پس از راه‌اندازی یک وب‌سایت شخصی شما این فرصت را دارید که خلاقیت خود را به جریان بیندازید. شما آزادی عمل را دارید که تک تک جزئیات، المان‌های سایت، متن بیوگرافی، مقالات و ایده‌ای خود را خلاقانه سازماندهی کنید.

رزومه کاری

برای اینکه در نتایج موتورهای جستجو حضور داشته باشید باید به طور مداوم وب‌سایت خود را بروزرسانی کنید، مقالات جدید بنویسید، پروژه‌های جدید انجام دهید و مهارت‌های خود را افزایش دهید. پس وب‌سایت‌های شخصی بسیار پویاتر از رزومه‌های آنلاین یا کاغذی هستند. علاوه بر این شما نیاز به بازنویسی، طراحی جدید یا چاپ سایت خود ندارید، فقط باید آن را بروز کنید.

ایجاد مهارت جدید

هنگامی که کار بر روی وب‌سایت شخصی خود را آغاز می‌کنید، باید طیف وسیعی از مهارت‌های جدید را بیاموزید.

  • شما باید بتوانید قسمت‌های مختلف سایت را تغییر داده تا ظاهری حرفه‌ای، کاربرپسند و شخصی‌سازی شده داشته باشد؛
  • باید راه‌های جدیدی را برای ساخت برند شخصی خود امتحان کنید؛
  • علاوه بر این باید یاد بگیرید چگونه محتوای کاربرپسند و مفید بنویسید؛
  • باید بتوانید با ارائه‌ی محتوا مورد نیاز مخاطب، آن‌ها را جذب کنید؛

بیشتر بدانید: طراحی سایت در ارومیه

مزایای وبسایت شخصی چیست؟

از مهم ترین مزایای طراحی وبسایت شخصی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رزومه دیجیتال: دیگر لازم نیست برای پروژه‌های کاری مختلف، رزومه‌ای از خود ارائه دهید؛ زیرا یک رزومه کامل و شکیل از شما روی سایتتان وجود دارد که به طور کامل توانایی و شخصیت شما را معرفی می‌کند.
  • اعتماد بیشتر کاربران: زمانی که مخاطبانتان نام شما را در اینترنت جستجو می‌کنند، با دیدن اسم و مشخصاتتان، حس اعتماد پیدا می‌کنند و بهتر شما را خواهند شناخت. همچنین با ثبت اطلاعات دقیق و معتبر راجع به خود، از نشر اطلاعات غلط جلوگیری خواهید کرد.
  • هزینه کمتر: وبسایت‌های شخصی در مقایسه با سایت‌های سازمانی، فروشگاهی، تجاری و … هزینه بسیار کمتری دارند که پرداخت این هزینه کم با توجه به امکانات گسترده سایت، برای شما کاملا مقرون به صرفه خواهد بود. همچنین یک سایت شخصی امکان بهبود رتبه سئو در موتورهای جستجو را دارد که یکی از بهترین روش‌های بازاریابی به شمار می‌رود.
مطالب مرتبط
قیمت طراحی سایت اختصاصی

قیمت طراحی سایت اختصاصی چقدر است؟

قیمت طراحی سایت اختصاصی به چه عواملی بستگی دارد؟ طراحی وب سایت امروزه به عنوان یک نیاز مهم برای کسب […]

4 دقیقه مطالعه مشاهده
طراحی سایت شیرینی پدیده

طراحی سایت فروشگاهی شیرینی پدیده

طراحی سایت فروشگاهی شیرینی پدیده یکی از خدمات شرکت طراحی ” آرا ویژن ” می باشد. این شرکت در زمینه […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده
طراحی سایت به انگلیسی

طراحی سایت به انگلیسی

طراحی سایت به انگلیسی، بهترین انتخاب برای کسب و کارهایی است که در سطح جهانی تجارت می کنند. با توجه […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *