آراویژن

سئو سایت فروشگاهی چیست؟

سئو سایت فروشگاهی چه ویژگی هایی دارد؟ همانطور که می دانید، امروزه رقابت موجود در بین فروشگاه های آنلاین، برای کسب رتبه بهتر در گوگل زیاد است. به همین دلیل توجه به راهکارها و روش های صحیح سئو فروشگاهی می تواند تا حد زیادی بر روی کسب و کار تاثیر بگذارد. در این مقاله از سایت” آرا ویژن” قصد داریم با این نوع از سئو بیشتر آشنا شویم.

سئو سایت فروشگاهی چه ویژگی هایی دارد؟

سئوی فروشگاهی (E-commerce SEO) عبارت است از فرایند بهینه سازی وبسایت یک فروشگاه اینترنتی، به منظور بهبود رتبه در موتورهای جستجو نظیر گوگل و افزایش بازدید از سایت. این سئو در نهایت منجر به افزایش فروش و درآمد برای یک کسب‌وکار می‌شود. در ادامه به جنبه های مختلف سئو در سایت فروشگاهی که شامل نکات تکنیکال، کلمات کلیدی و محتوا می باشد، خواهیم پرداخت.

اهمیت سئو در سایت های فروشگاهی

سئو برای سایت‌های فروشگاهی اهمیت بسیاری دارد و محصولات ارائه شده در سایت شما باید بالاتر از رقبایتان در صفحات جستجو نمایش داده شوند. در این صورت شما نیازی به هزینه برای تبلیغات کلیکی نخواهید داشت و به یک منبع رایگان ترافیک و جذب مشتری دست پیدا خواهید کرد.

تفاوت سئو سایت فروشگاهی با سایر وبسایت ها چیست؟

تفاوت سئو سایت فروشگاهی با سایر وبسایت‌ها عمدتا در این است که در سایت‌های فروشگاهی هدف شما بهینه سازی سایت با تعداد زیادی محصول است که بسیاری از این محصولات ویژگی‌های مشابهی دارند. وجود محصولات با ویژگی‌های مشابه و تعداد بالا در دسته‌بندی‌های مختلف باعث می‌شود از دید گوگل محتواهای تکراری بیشتر به نظر بیاید. از طرف دیگر تعداد صفحات بالا در سایت‌های فروشگاهی توجه به اصلاح مشکلات تکنیکال را در اولویت بالاتری قرار می‌دهد. کاربران در سایت‌های فروشگاهی برای خرید نیاز به بررسی و مشاهده چندین محصول و بازدید از چندین صفحه را دارند، پس بهبود سرعت سایت در این سایت‌ها اهمیت بالایی دارد.

سئو سایت فروشگاهی چیست؟

مهم ترین اهداف سئو سایت فروشگاهی

  • بهبود سرعت سایت یکی از جنبه‌های سئوی فنی یا سئوی تکنیکال است.
  • از دیگر اهداف سئو تکنیکال در سایت‌های فروشگاهی مدیریت و بهینه سازی بودجه خزش (Crawling Budget) با توجه به تعداد بالای محصولات است.
  • افزایش اعتبار برند و کسب و کار شما با سئو سایت می تواند یکی از مهم ترین اهداف سئو سایت باشد.
  • می توانید با قرار گرفتن جزو نتایج برتر، تعداد زیادی از مخاطبان هدف را به سمت سایت خودتان هدایت کنید.
  • با سئو و تولید محتوای باکیفیت و مستمر می توانید درباره خدمات یا محصولاتی که دارید، اطلاعات خوبی به کاربران ارائه دهید و در نتیجه سطح آگاهی آنها را از برند و ارزش برند خودتان بالا ببرید.

مطالعه بیشتر: سئو کلاه خاکستری چیست؟

سئو سایت فروشگاهی شامل چه مواردی است؟

سئو سایت فروشگاهی بیشتر بر روی بهینه سازی صفحات محصول و دسته بندی شما و موارد زیر تمرکز می کند که عبارتند از:

  • توضیحات محصول
  • توضیحات متا
  • ساختار پیوند داخلی
  • بهینه سازی تصویر

فروشگاه اینترنتی شامل چه قسمت هایی است؟

  • صفحه اصلی: این صفحه از اهمیت ویژه ای برخوردار است! چراکه سه چهارم کاربران بدون اینکه وارد صفحه دیگری بشوند، انتخاب های خودشان را در این صفحه انجام می دهند.
  • دسته بندی محصولات: عنوان دسته بندی های سایت فروشگاهی خودتان را طوری انتخاب نمایید که جزو عناوین پرجستجو بوده و جستجوی محصولات از طریق آنها راحت باشد.
  • صفحه محصولات: مهم ترین اصطلاحات را برای صفحه محصولات خود انتخاب نمایید و آخر آن عناوین را به نمام برند خودتان ختم نمایید.

بیشتر بدانید: سئو سایت در ارومیه

نکات مهم سئو سایت فروشگاهی

  • توضیحات محصول را هیچ وقت کپی نکنید زیرا این تاثیر منفی روی رتبه سایت شما می گذارد. بجای آن، توضیحات منحصر به فرد بنویسید، ویژگی ها، مزایا، قیمت ها و غیره را متمایز بنویسید.
  • بخش پرسش و پاسخ را اضافه کنید. این به مشتریان شما اجازه می دهد تا اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند.
  • برای بهبود تجربه کاربر، زمان بارگذاری صفحه را کاهش دهید. بارگذاری سریع صفحه باعث می شود محتوای شما سریعتر برای مخاطبان هدف شما ظاهر شود.
  • صفحات محصول را بررسی کنید. این کار باعث می شود تا وب سایت خود را تغییر داده و تقویت کنید.
  • برای گوگل محتوای ویدئو ارزش بیشتری دارد و همچنین کاربران زیادی را می تواند به مشتریان دائمی شما تبدیل کند.
  • از وبلاگ برای سایت خود استفاده کنید. این بخش می تواند ترافیک طبیعی بسیار زیادی را به سمت سایت شما جذب بکند و از طرفی بدلیل اینکه بروزرسانی مداوم و مرتب سایت یکی از فاکتور های گوگل برای رتبه دادن به سایت ها می باشد.
مطالب مرتبط
هاست ایرانی یا خارجی

هاست ایرانی بهتر است یا هاست خارجی؟

هاست ایرانی یا خارجی، کدام بهتر است ؟ آیا نوع آن در سایت من تاثیر خواهد گذاشت و کدام بهتر […]

3 دقیقه مطالعه مشاهده
تاثیر دامنه بر سئو سایت

آیا دامنه بر روی سئو سایت تاثیر گذار است؟

تاثیر دامنه بر سئو سایت را در این مقاله بررسی خواهیم کرد . اگر در مورد دامنه و انواع آن […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده
DNSSEC چیست

DNSSEC چیست و چگونه عمل می‌کند؟

DNSSEC چیست و چه کاربردی دارد؟ اگر با این مفهوم آشنا نیستید به شما پیشنهاد می کنیم حتما این مقاله […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *