آراویژن

سئو کلاه خاکستری چیست؟

سئو کلاه خاکستری چیست؟ سئو مهارتی است که باعث می‌شود سایت‌ شما در صفحه نتایج موتورهای جستجو رتبه بالایی کسب کند و بیشتر در معرض دید کاربران قرار گیرد. یکی از روش‌های بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو سئو کلاه خاکستری است که محبوبیت خاصی در بین سئوکارهای حرفه‌ای دارد. در ادامه مطلب از سایت “آرا ویژن” به بررسی جزئیات این نوع سئو می‌پردازیم.

سئو کلاه خاکستری یعنی چه؟

برای اینکه با مفهوم این نوع سئو آشنا شویم ابتدا بایستی ماهیت سئو کلاه سیاه و کلاه سفید را بررسی کنیم: چنان که می‌دانید سئو کلاه سیاه تقلب در مورد قوانین گوگل است و سئو کلاه سفید رعایت این قوانین، بنابراین از همین نام‌ها می‌توان فهمید سئو کلاه خاکستری ترکیبی از هر دو روش است. سئو کلاه خاکستری روشی است که در آن بعضی از قوانین گوگل رعایت می‌شوند و بعضی دیگر نه. در حقیقت این روش گوگل را طوری که متوجه نشود دور می‌زنند! به همین جهت این روش بیشتر توسط سئوکارهای حرفه‌ای انجام می‌شود. اگر افراد غیر حرفه‌ای این کار را انجام دهند، نمی‌توانند از مجازات گوگل فرار کنند.

مجازات گوگل شامل چه مواردی است؟

  • استفاده از محتوای کپی شده از سایت‌های دیگر
  • نشر محتوای بی‌کیفیت در سایت
  • بیشتر بودن تعداد تگ‌ها نسبت به محتوا
  • استفاده بی‌مورد کلمات کلیدی در صفحه
  • انتخاب کلمه کلیدی غیر مرتبط با محتوای صفحه
  • انتخاب انکرتکست بی‌ارتباط با محتوای صفحه مقصد لینک

مطالعه بیشتر: سئو سایت فروشگاهی چیست؟

چرا سئو کلاه خاکستری اهمیت دارد؟

سئو کلاه خاکستری یکی از موضوعاتی است که بسیار اهمیت دارد، زیرا می‌تواند سبب بهبود و افزایش رتبه سایت شما بدون هیچ آثار منفی شود. از طرفی اگر شما به درستی تکنیک‌های سئو را انجام دهید، می‌توانید هزاران بازدید از دست رفته را به سمت وب‌سایت خود هدایت کنید.

سئو کلاه خاکستری چیست؟

تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری

در ادامه تکنیک‌های  این سئو را به شما آموزش می‌دهیم که می‌توانید از طریق آن‌ها جایگاه سایت خود را افزایش دهید.

محتوای خود را آپدیت کنید:

یکی از مواردی که گوگل به آن توجه بسیاری دارد، آپدیت محتوا است. در حقیقت شما باید یک محتوا را در سایت خود قرار دهید و سپس پس از گذشت مدت‌زمانی دوباره آن را آپدیت کنید. منظور از آپدیت، غنی‌سازی محتوا و تغییر تصاویر خواهد بود. حال با توجه به این موضوع، می‌توانید گامی در راستای بهبود جایگاه سایت انجام دهید.

بیشتر بدانید: طراحی سایت در ارومیه

دامنه های جدید را خریداری کند:

دامین هایی وجود دارند که منقضی شده‌اند یا قیمت آن‌ها خیلی کم است؛ از طرفی این دامین‌ها مطالبی دارند که به سایت شما مرتبط هستند و به نوعی خط‌کشی آن‌ها با سایت شما در یک جهت قرار دارند. از همین رو شما می‌توانید این دست از دامین‌ها را بخرید، از مطالب آن‌ها استفاده کنید و همچنین کلمه کلیدی مرتبط با سایت خود را در آن‌ها پیدا کنید و لینک سازی را از طریق آن انجام دهید. البته برای استفاده از این تکنیک باید توجه داشته باشید که گوگل از قبل این دامین را جریمه نکرده باشد.

طراحی مجدد سایت را انجام دهید:

اگر به دنبال افزایش رتبه سایت هستید، پس از چند سال مجدد سایت خود را طراحی کنید. دلیل این موضوع این است که با این کار دستورات و کدها تغییر می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود که گوگل سایت را به عنوان یک سایت جدید شناسایی کند.

برای سایت خود بک لینک ایجاد کنید:

انجام تبادل لینک از طریق‌های گوناگونی انجام می‌شود، برای مثال می‌توان به معرفی یک لینک در پست‌های یکدیگر اشاره کرد. البته باید متذکر شد که استفاده از بک لینک بسیار حساس است و اگر شما کوچک‌ترین خطایی در این زمینه انجام دهید، دچار مشکلات بسیاری خواهید شد.

مطالب مرتبط
هاست ایرانی یا خارجی

هاست ایرانی بهتر است یا هاست خارجی؟

هاست ایرانی یا خارجی، کدام بهتر است ؟ آیا نوع آن در سایت من تاثیر خواهد گذاشت و کدام بهتر […]

3 دقیقه مطالعه مشاهده
تاثیر دامنه بر سئو سایت

آیا دامنه بر روی سئو سایت تاثیر گذار است؟

تاثیر دامنه بر سئو سایت را در این مقاله بررسی خواهیم کرد . اگر در مورد دامنه و انواع آن […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده
DNSSEC چیست

DNSSEC چیست و چگونه عمل می‌کند؟

DNSSEC چیست و چه کاربردی دارد؟ اگر با این مفهوم آشنا نیستید به شما پیشنهاد می کنیم حتما این مقاله […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *