آراویژن

طراحی وبسایت ریسپانسیو چیست؟

طراحی وبسایت ریسپانسیو چه اهمیتی برای سایت دارد؟ امروزه بسیاری از افراد برای جستجو در سایت های مختلف و خرید اینترنتی بیشتر از تلفن همراه خود استفاده می کنند. به همین دلیل تغییر ظاهر صفحات وب سایت متناسب با سایز مرورگر کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است. در نتیجه طراحی وبسایت ریسپانسیو این امکان را به شما می دهد که سایت خود را حرفه ای تر کرده و و بدون استفاده از صفحه مانیتور با گوشی همراه خود به جستجو بپردازید.

اگر شما هم به‌دنبال داشتن یک وب‌سایت ریسپانسیو هستید، پیشنهاد می‌کنیم، مطالعه این مقاله از سایت” آراویژن” را در برنامه خود قرار دهید.

طراحی وبسایت ریسپانسیو

طراحی وبسایت ریسپانسیو (responsive-web-design) زمانی اهمیت بالایی پیدا کرد که توانست خود را در دستگاه های مختلفی مانند مانیتور و گوشی همراه تطبیق دهد. در نتیجه هر کاربری با هر دستگاهی می تواند سایت دلخواه خود را باز کرده و به راحتی از آن استفاده کند. اگر صفحه سایت ریسپانسیو نباشد، باعث می شود تا عکس ها، نوشته ها و دکمه های مختلف، ریز نمایش داده شده و برای هماهنگی اندازه صفحه از زوم کردن استفاده گردد.

معنی کلمه Responsive چیست؟

ریسپانسیو به معنای واکنش گرا می باشد. در این روش ظاهر وب سایت با تمام دستگاه هایی که کاربر با آن از سایت دیدن می کند، بهینه شده و باعث می شود صفحات وب با سایز مناسبی به کاربران ارائه شود. امروزه کاربران با موبایل، تبلت، لپتاپ و.. از اینترنت استفاده می‌کنند. صفحات وب باید به گونه‌ای باشند که کاربر موقع استفاده از آن نیاز به زوم کردن، اسکرول کردن افقی و… را نداشته باشد، متن‌ها خوانا و دکمه‌ها قابل کلیک باشند.

در طراحی وبسایت ریسپانسیو، طراح سایت باید بر حسب تجربه و خلاقیت خود برای هر سایز مختلف یک طرح مناسب را در نظر بگیرد.

مطالعه بیشتر: مزایای وب سایت داینامیک و پویا چیست؟

طراحی وبسایت ریسپانسیو

طراحی وبسایت ریسپانسیو چه مزایایی دارد؟

در این بخش به بررسی مهم ترین مزایا در مورد طراحی وب سایت پرداخته ایم:

افزایش میزان بازدید سایت

همانطور که در مطالب بالا به آن اشاره کردیم، استفاده از گوشی تلفن همراه برای جستجوی گوگل بیشتر از کامپیوتر، لپ تاب است. در نتیجه بسیاری از کاربران با استفاده از قابلیت ریسپانسیو سایت، در هر کجایی که هستند، وبسایت شما را مشاهده کنند. همین موضوع باعث افزایش میزان بازدید و آمار بالای پست های شما خواهد شد.

افزایش رتبه گوگل

ریسپانسیو بودن وبسایت تاثیر زیادی در افزایش رتبه گوگل و ورودی گرفتن به سایت شما می شود. در صفحه ی جستجو گوگل، سایت هایی که ریسپانسیو هستند، با اولویت بیشتری به کاربران نمایش داده می شوند. همین موضوع باعث بهبود سئو سایت شما نیز می شود. به همین دلیل اگر می خواهید رتبه ی بالایی را از گوگل دریافت کنید، باید سایت خود را ریسپانسیو کنید.

بیشتر بدانیم: طراحی سایت در ارومیه

کاهش هزینه برای طراحی وبسایت

شما عزیزان می توانید با ریسپانسیو کردن سایت خود، هم برای طراحی سایت در نسخه دسکتاپ هم تحت عنوان ورژن موبایل، یکبار هزینه کنید. در نتیجه دیگر نیاز به پرداخت هزینه ی اضافی برای سایت فروشگاهی و خدماتی شما نیست.

افزایش سرعت وبسایت

سرعت صفحه وبسایت تاثیر زیادی در بهبود رتبه سئو دارد. هر چقدر سرعت بارگذاری مطالب در سایت بیشتر باشد، کاربران با اشتیاق و اعتماد بیشتری آن را دنبال می کنند. طراحی وبسایت ریسپانسیو به نوبه خود باعث افزایش سرعت بارگیری صفحات مخصوصاً در دستگاه های موبایل می شود.

در آخر

در این مقاله به تعریف و اهمیت طراحی وبسایت ریسپانسیو اشاره کردیم. منظور از ریسپانسیو بودن این است که طرح و اندازه المان های موجود در صفحات وبسایت متناسب با اندازه طول، عرض و رزولوشن صفحه نمایش دستگاه و سایر ویژگی های آن تغییر پیدا کند. با این کار، بهترین تجربه را برای کاربران دستگاه مختلف مثل تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها، رایانه‌های رومیزی، تلویزیون‌ها و حتی ساعت‌های هوشمند رقم می زنید چون به راحتی و بدون هیچ مشکلی به محتوای دلخواه خود دست پیدا می کنند. در نتیجه رتبه ی بهتری را از صفحه جستجوی گوگل دریافت می کنید.

مطالب مرتبط
قیمت طراحی سایت اختصاصی

قیمت طراحی سایت اختصاصی چقدر است؟

قیمت طراحی سایت اختصاصی به چه عواملی بستگی دارد؟ طراحی وب سایت امروزه به عنوان یک نیاز مهم برای کسب […]

4 دقیقه مطالعه مشاهده
طراحی سایت شیرینی پدیده

طراحی سایت فروشگاهی شیرینی پدیده

طراحی سایت فروشگاهی شیرینی پدیده یکی از خدمات شرکت طراحی ” آرا ویژن ” می باشد. این شرکت در زمینه […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده
طراحی سایت به انگلیسی

طراحی سایت به انگلیسی

طراحی سایت به انگلیسی، بهترین انتخاب برای کسب و کارهایی است که در سطح جهانی تجارت می کنند. با توجه […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *