آراویژن

نکات مهم در ثبت دامنه و خرید دامین

نکات مهم در ثبت دامنه را در این مقاله از سایت “آرا ویژن” بررسی خواهیم کرد: یکی از مهم ترین مواردی که در ابتدای شروع کسب و کار اینترنتی باید در نظر گرفت، انتخاب دامنه مناسب است. انتخاب نام مناسب برای موفقیت سایت بسیار مهم است. زیرا کاربر قبل از ورود به سایت، از روی اسم سایت و دامین درباره شما و بیزینس‌تان پیش‌داوری می‌کند. در این مقاله با اهمیت دامنه و نکات مهم در آن آشنا خواهیم شد:

نکات مهم در ثبت دامنه

قبل از ذکر نکات مهم و کاربردی در ثبت دامنه، می خواهیم در مورد مفهوم دامنه در سایت صحبت کنیم: دامنه سایت به معنای آدرس سایت است. با جست و جوی این نام در مرورگرها می توان به سایت ها دسترسی پیدا کرد. دامنه ها معمولا از چند حرف یا عدد تشکیل شده اند. دامنه شامل دو قسمت نام و پسوند می باشد. پسوند دامنه در واقع همان com. و یا ir. و…. است که شما در انتهای دامنه خود قرار می دهید. در ادامه مطلب به نکات مهم در ثبت دامنه اشاره خواهیم کرد:

انتخاب پسوند دامنه

یکی از نکات مهم برای انتخاب دامنه انتخاب پسوند دامنه است. پسوندهای مختلفی مانند “org” ،”net” ،”shop” و غیره برای نام دامنه وجود دارد. اما توصیه می کنیم که از “com” استفاده کنید. این پسوند برای بسیاری از افراد، شناخته شده است. در نتیجه ترافیک ورودی سایت شما افزایش می یابد. اگر می‌خواهید روی سئو محلی سایت نیز کار کنید، پیشنهاد می‌کنیم در کنار “com”، پسوند “ir” را که مخصوص ایران است را نیز خریداری نمایید.

نکات مهم در ثبت دامنه

استفاده از کلمات کلیدی مناسب در نام دامنه

موتورهای جستجو با کمک کلمات کلیدی می‌توانند موضوع سایت شما را درک کنند. در نتیجه شما باید از کلمات کلیدی در محتوا و نام دامنه استفاده کنید. پس یکی از نکات مهم برای انتخاب دامنه مرتبط بودن کلمات کلیدی با محتوا و حوزه کاری سایت است.
این نام، تاثیر زیادی روی رتبه گرفتن در گوگل با کلمات کلیدی مرتبط دارد.

تلفظ راحت و کوتاه

نام دامنه باید کوتاه بوده و به راحتی تایپ و تلفظ شود. تنها در این صورت است که کاربران راحت‌تر و سریع‌تر می‌توانند نام سایت شما را به دیگران معرفی کنند. اگر نام سایت راحت تلفظ شود، در ذهن مخاطب ماندگارتر است.

انتخاب نام منحصر به فرد برای برندینگ

استفاده از نام مرتبط با حوزه کاری در برند سازی و معرفی کسب و کار شما نقش مهمی دارد. شما با این روش می توانید نام سایت خود را در ذهن مخاطبان و کاربران ثبت کنید.

اهمیت انتخاب دامنه برای سایت چیست؟

نام دامنه، عنصر کلیدی سایت شما است زیرا تاثیر مستقیمی روی شکست یا موفقیت بیزینس شما دارد. در این قسمت به اهمیت انتخاب مناسب‌ترین نام دامنه اشاره خواهیم کرد:

  • انتخاب نام دامنه می تواند تاثیر مثبتی بر کاربران داشته باشد، چرا که اولین چیزی که کاربر قبل از ورود به سایت با آن برخورد می کند، نام دامنه شماست.
  • رعایت نکات مهم برای انتخاب دامنه، مانند استفاده از کلمات کلیدی در دامین، تاثیر بسیار مثبتی روی سئو سایت شما دارد.
  • نام دامنه، نماینده برند شما است. استفاده از نام مرتبط با حوزه کاری، می‌تواند روی هویت برند تاثیرگذار باشد و شناخت کاربران را نسبت به بیزینس‌تان افزایش دهد.

در آخر به شما پیشنهاد می کنیم مقاله عوامل تاثیرگذار در قیمت هاست چیست؟ مطالعه کنید تا هنگام خرید هاست نیست بهترین انتخاب را داشته باشید.

مطالب مرتبط
قیمت طراحی سایت اختصاصی

قیمت طراحی سایت اختصاصی چقدر است؟

قیمت طراحی سایت اختصاصی به چه عواملی بستگی دارد؟ طراحی وب سایت امروزه به عنوان یک نیاز مهم برای کسب […]

4 دقیقه مطالعه مشاهده
طراحی سایت شیرینی پدیده

طراحی سایت فروشگاهی شیرینی پدیده

طراحی سایت فروشگاهی شیرینی پدیده یکی از خدمات شرکت طراحی ” آرا ویژن ” می باشد. این شرکت در زمینه […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده
طراحی سایت به انگلیسی

طراحی سایت به انگلیسی

طراحی سایت به انگلیسی، بهترین انتخاب برای کسب و کارهایی است که در سطح جهانی تجارت می کنند. با توجه […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *