آراویژن

بهترین URL برای سئو کدام است؟

بهترین URL برای سئو را در این مقاله از سایت “آراویژن” بررسی خواهیم کرد. یکی از مهم ترین عواملی که بر سئو سایت تاثیر می گذارد، ساختار پیوند یکتا یا URL است. URL های سازگار با سئو برای رفع نیازهای کاربران و جستجوگران طراحی شده اند. این URL های بهینه سازی شده برای سئو معمولا کوتاه و غنی از کلمات کلیدی هستند.

بهترین URL برای سئو

قبل از پرداختن به ویژگی های بهترین URL برای سئو باید به این نکته توجه کرد که ساختار پیوند یکتا یا URL در سایت‌های مختلف، فرق دارد. برای مثال نمی‌توان گفت که برای تمام سایت‌ها، یک پیوند یکتای مناسب وجود دارد که همگی باید از آن استفاده کنند.اما به صورت کلی، برخی نکات و موارد خاص وجود دارند که اگر با آن‌ها آشنا باشید، به راحتی می‌توانید بهترین ساختار برای پیوند یکتا یا URL سایت انتخاب کنید. بازدیدکنندگان از سایت شما با کلیک بر روی لینک به سراغ صفحه شما می آیند. به همین دلیل برای تقویت سئو می توانید سراغ بهینه سازی URL یا تنظیم ساختار نشانی اینترنتی خود بروید و بهتر است در url خود از hyphens به جای space استفاده کنید. در ادامه به نکات مهم در ساخت URL اشاره خواهیم کرد:

عدم استفاده از کلمات اضافی

اگر بخواهید از کلمات اضافی در پیوند یکتا استفاده کنید، طول آن بسیار زیاد می‌شود. در واقع بهتر است کلماتی مثل “از”، “در”، “به” و… را حذف کنید. همچنین نیازی نیست که از فعل‌های مختلف مثل “است”، “بود”، “کنید” و… در URL استفاده کنید.

توجه به معنا و مفهوم پیوند URL

فراموش نکنید که پس از حذف کردن کلمات اضافی، پیوند یکتا باید معنای خود را حفظ کند. متاسفانه بسیاری از کاربران، فقط به فکر کوتاه بودن URL هستند و هیچ توجهی به معنا و مفهوم آن ندارند. اگر نسبت به معنا و مفهوم آدرس URL بی‌توجه باشید، تاثیر بسیار بدی بر سئو سایت خواهد گذاشت.

استفاده از خط تیره بین کلمات

بدون شک اگر بخواهید تمام کلمات را به یکدیگر بچسبانید، خوانایی آن بسیار سخت و دشوار می‌شود. بنابراین برای اینکه خوانایی پیوند یکتا راحت و آسان باشد، باید بین کلمات از خط تیره (-) استفاده کنید.

مطالعه بیشتر: تفاوت هاست و سرور چیست؟ (مقایسه هاست و سرور)

استفاده از کلمات کلیدی

برای هر صفحه وب سایت شما باید کلید واژه اولیه را در نظر بگیرید که می‌خواهید آن را در موتورهای جستجو رتبه‌بندی کنید.

بهترین URL برای سئو کدام است؟

ساختار URL چیست؟

اگر به نواری که در قسمت بالای مرورگرتان در ابتدای همین صفحه قرار دارد نگاه کنید، می‌توانید یک نمونه URL ببینید. همان چیزی که گاهی به زبان ساده‌تر به عنوانِ آدرس سایت به آن اشاره می‌کنند. نشانی‌های اینترنتی شما همیشه با www یا http شروع می شود. در مراحل اولیه راه‌اندازی یک وب سایت، کافی است شما یک ساختار استاندارد برای نشانی‌های اینترنتی وب سایت خود پیدا کنید.

بیشتر بدانید: اصول لینک سازی داخلی چیست؟

انتخاب بهترین URL برای سایت‌های فروشگاهی

در سایت‌های فروشگاهی به دلیل اینکه تعداد محصولات بسیار زیاد است، باید به صورت حرفه‌ای روی دسته‌بندی‌های کار کنید. چرا که این موضوع در قسمت پیوند یکتا هم بسیار مهم است.

در واقع باید آدرس صفحات محصولات را طوری تنظیم کنید که دسته‌بندی‌ها مشخص باشند. اینگونه کاربران با دقت کردن به پیوند یکتا، می‌توانند متوجه شوند که در کدام قسمت سایت قرار گرفته‌اند و در چه دسته‌بندی از محصولات سایت شما هستند.

مطالب مرتبط
هاست ایرانی یا خارجی

هاست ایرانی بهتر است یا هاست خارجی؟

هاست ایرانی یا خارجی، کدام بهتر است ؟ آیا نوع آن در سایت من تاثیر خواهد گذاشت و کدام بهتر […]

3 دقیقه مطالعه مشاهده
تاثیر دامنه بر سئو سایت

آیا دامنه بر روی سئو سایت تاثیر گذار است؟

تاثیر دامنه بر سئو سایت را در این مقاله بررسی خواهیم کرد . اگر در مورد دامنه و انواع آن […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده
DNSSEC چیست

DNSSEC چیست و چگونه عمل می‌کند؟

DNSSEC چیست و چه کاربردی دارد؟ اگر با این مفهوم آشنا نیستید به شما پیشنهاد می کنیم حتما این مقاله […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *