آراویژن

تفاوت هاست و سرور چیست؟ (مقایسه هاست و سرور)

تفاوت هاست و سرور چیست؟ هاست یک سرویس تحت وب است که به سرور متصل می شود. در حالی که سرور یک دستگاه سخت افزاری می باشد که برای میزبانی برنامه های تحت وب، خدمات خود را ارائه می کند. همانطور که  می دانید برای راه اندازی یک وب سایت، آشنایی با مفاهیم هاست و سرور مورد نیاز است. با مقایسه تفاوت هاست و سرور می توان نحوه عملکرد و میزان هزینه مورد نیاز برای شروع یک  سایت را تخمین زد. در این مقاله از سایت آرا ویژن قصد داریم، با این تفاوت بیشتر آشنا شویم:

تفاوت هاست و سرور چیست؟

از اولین مفاهیمی که برای شروع یک وب سایت مورد توجه قرار می گیرد، خرید هاست و سرور می باشد. همانطور که می دانید هر سایت، شامل داده های مخصوصی شامل: تصاویر، ویدیو و فایل های مختلف است. برای اینکار ابتدا باید فضایی در اختیار مدیران سایت قرار بگیرد، تا بتوانند داده های خود را در آن انتشار دهند. هاست در اصل فضایی است که می تواند امکان دسترسی کاربران آنلاین را به محتوای سایت شما فراهم کند. از مهم ترین تفاوت هاست و سرور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هاستینگ به معنی ارائه فضایی در اینترنت برای میزبانی وب سایت‌ها و برنامه‌های کاربردی است، در حالی که سرور به عنوان یک دستگاه فیزیکی یا مجازی، برای پردازش، ذخیره و مدیریت داده‌ها و برنامه‌های کاربردی به کار می‌رود.

  • با داشتن یک هاست، شما می‌توانید فضایی را در اینترنت که برای قرار دادن وب سایت‌ها و برنامه‌های کاربردی مناسب است را در اختیار داشته باشید و برای اینکار فایل‌های وب سایت خود را در سرور ذخیره می‌کنید تا بتوانید آن را در دسترس کاربران اینترنت قرار دهید.

  • هاست و سرور هر دو از امنیت بالایی برخوردارند، اما هاست به وسلیه بکاپ های دوره ای، از اطلاعات سایت محافظت می کند. این در حالی است که سرور مجازی از سطح ایمنی پایین تری نسبت به هاست برخوردار است چون کانفیگ نشده است.

  • هزینه نگهداری و خرید هاست نسبت به سرور  کمتر است.

  • سرور نسبت به هاست دارای ترافیک مصرفی و پهنای باند بیشتری است.

تفاوت هاست و سرور چیست؟

مطالعه بیشتر: بهترین URL برای سئو کدام است؟

راهنمای انتخاب هاست و سرور

از جمله مهم ترین نکات برای خرید هاست و سرور که باید دقت کنید این است که شرکت مربوطه چه خدماتی به شما ارائه می دهد؟ بعلاوه بهتر است تمامی ویژگی های هاست حرفه ای را بدانید و از همه آنها مطلع باشید. قبل از خرید هاست حتما از همان ابتدا به قابلیت ارتقا و امکانات آن دقت کنید.

معرفی انواع هاست و سرور

انواع وب سرور: 

  • سرور اختصاصی
  • سرور پست الکترونیکی
  • سرور فایل
  • سرور مجازی

انواع وب هاست:

  • هاست رایگان
  • هاست اشتراکی
  • هاست اختصاصی
  • هاست Collocate

کاربرد وب سرور در هاستینگ چیست؟

وب سرور سیستمی است که وب سایت ها و برنامه های کاربردی تحت وب را ذخیره کرده بر اساس درخواست های مشتری خدمات مختلفی مانند دسترسی به اطلاعات، منابع، داده های ذخیره شده و سیستم مسیریابی را در اختیار قرار می دهد. هنگامی که کاربران اینترنت می خواهند وب سایت شما را ببینند باید آدرس وب سایت یا دامنه شما را در مرورگر خود تایپ کنند. سپس کامپیوتر آنها به سرور شما متصل می شود و صفحات وب شما از طریق مرورگر به آنها نمایش داده می شود.

 

مطالب مرتبط
UI و UX چیست؟

تفاوت بین UI و UX چیست؟

UI و UX چیست؟ چه تفاوت هایی باهم دارند؟ در این مقاله باهم این موارد را بررسی خواهیم کرد و […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده
تغییر فونت در سایت 

دو روش تغییر فونت در سایت

تغییر فونت در سایت یکی از سوالات متداول بسیاری از شما می باشد که ما در این مقاله دو روش […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده
گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس و کاربردهای آن

گوگل آنالیتیکس را در این مقاله کامل باهم بررسی خواهیم کرد تا از مزایای عالی این ابزار آشنا شوید . […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *