آراویژن

محتوا سازی در اینستاگرام

محتوا سازی در اینستاگرام با هدف فروش و رونق کسب و کار فروشگاه های آنلاین امروزه به امری بسیار مهم تبدیل شده است.  آشنایی با اصول تولید محتوا در اینستاگرام کلید موفقیت در این شبکهٔ اجتماعی است. اگر اینستاگرام را همین حالا باز کنید و به اکسپلور سر بزنید، با پیج‌ها، بلاگرها و فروشگاه‌های اینستاگرامی زیادی مواجه می‌شوید. در این مقاله از سایت ” آرا ویژن ” قصد داریم به اصول تولید محتوای مناسب برای اینستاگرام بپردازیم:

محتوا سازی در اینستاگرام به چه معناست؟

همانطور که می دانید، اینستاگرام یکی از پلتفرم های معروف اجتماعی در جهان است که فرصت های شغلی بسیاری را برای افراد ایجاد کرده و کاربران بسیاری از این شبکه اجتماعی برای کسب و کار خود استفاده می کنند.

بر اساس پژوهش‌ها، کاربران این روزها بیشتر خریدهای اینترنتی خودشان را از طریق فروشگاه‌های اینستاگرامی انجام می‌دهند. این به خاطر تعامل بسیار مناسبی است که می‌توانید از طریق اینستاگرام با مشتریان خود داشته باشید.

تولید محتوا در شبکه های اجتماعی

محتوایی که تولید می‌کنید: باید بتواند نیازهای بخشی از جامعه را تأمین کند. محتوای پیج اینستاگرام شما باید بتواند با کاربران تعامل برقرار کند. پایه و اساس این شبکه اجتماعی، تعامل با کاربران مختلف است. بنابراین اگر محتوای شما نتواند باعث ایجاد تعامل شود، نباید انتظار پیج موفقی هم داشت. در نهایت پیج شما باید تبلیغ‌کننده برند شما نیز باشد و بتوانید خودتان را به بهترین شکل به کاربران معرفی کنید تا اعتماد آن‌ها را به دست بیاورید.

ابزارهای تولید محتوا در اینستاگرام

برای تولید محتوا حتماً نباید با نرم افزارهایی مانند فتوشاپ یا پریمیر آشنایی داشته باشید. در عوض می توانید از نرم افزارهای ساده و کاربردی استفاده کنید. نرم افزارهایی مانند Canva و حجم زیادی از دیگر اپلیکیشن های موبایلی که می توانید با استفاده از آن ها تصاویر و فیلم های خود را ادیت کرده یا حتی صدای آن ها را ویرایش کنید. در این نرم افزارها قالب های از پیش آماده، انواع فونت ها، رنگ ها و هر آنچه که برای ساخت محتوا به آن نیاز خواهید داشت، در دسترس است.

مطالب پیشنهادی: برای محتواسازی در اینستاگرام می توانید با تیم آرا ویژن در ارتباط باشید و تولید محتوای خود را به ما بسپارید:

محتوا سازی در اینستاگرام

ایده تولید محتوا

محتوای آموزشی

یکی از موثرترین نوع محتوا در تمام پلتفرم‌ها، محتوای آموزشی است. به فالوورها نشان دهید که در کسب‌وکار خودتان متخصص هستید. به آن‌ها طرز استفاده از محصولات و انتخاب محصول موردعلاقه‌شان را توضیح دهید. برای مثال، کسب‌وکارهای مواد غذایی می‌توانند دستور پخت غذاهای مختلف را آموزش دهند.

پشت صحنه

مخاطب‌های اینستاگرام دوست دارند پشت‌صحنهٔ کسب‌وکار شما را ببینند. اگر محصول جدیدی دارید، می‌توانید از فرایند تولید آن پست بگذارید. فیلم‌گرفتن از مراحل آماده‌سازی محصول و ارسال آن برای مشتری هم یکی از گزینه‌های مناسب است.

برگزاری مسابقه

یکی از روش‌های تولید محتوا در اینستاگرام، برگزاری مسابقه است. به شیوه‌های مختلفی، می‌توانید این کار را انجام دهید. به‌عنوان مثال، راجع به محصولات، از مشتری‌ها سوال بپرسید. محتواهای هفته اخیر را بررسی کنید و از بین آن‌ها یک مسابقه برگزار کنید.

مطالعه بیشتر: تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت چیست؟

استفاده از تصاویر با کیفیت

علاوه‌ بر تصویر و ویدیو، ابزارهای دیگری هم برای تولید محتوا در اختیار شما هستند. در برنامهٔ محتوایی، از اینفوگرافیک و پست‌های اسلایدی هم استفاده کنید. پست‌های اسلایدی بهترین گزینه برای محتواهای آموزشی هستند و افراد بیشتری این پست‌ها را ذخیره می‌کنند.

استفاده از کپشن های جذاب

سعی کنید در کپشن پست‌هایتان، داستان محصولات را تعریف کنید. همچنین می توانید از تکنیک جریان سازی در استوری های خود استفاده کنید.

استفاده از ابزارهای اینستاگرام

اینستاگرام ابزارهای زیادی در اختیار شما گذاشته است؛ پس فقط به گذاشتن تصویر اکتفا نکنید. از ریلز، استوری، ویدیوهای کوتاه استفاده کنید. مثلاً تصاویر برای نشان‌دادن محصولات، کپشن‌های کوتاه و الهام‌بخش و مطالب آموزشی مناسب هستند.

مطالب مرتبط
اهمیت CTA در طراحی سایت

اهمیت CTA در طراحی سایت

اهمیت CTA در طراحی سایت، بالا بوده و می تواند رتبه سایت شما را تا حد بسیار زیادی تحت تاثیر […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده

تفاوت سایت با اینستاگرام

تفاوت سایت با اینستاگرام را ما برای شما عزیزان توضیحات لازم را خواهیم داد اگر قصد راه اندازی کسب و […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده

ویژگی های محتوای خوب برای سایت

ما برای شما عزیزان توضیحات و ویژگی های محتوای خوب برای سایت را به صورت کامل توضیح خواهیم داد. اهمیت […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *